Μια σούπερ μίνι φούστα «έσωσε» την Prada

Μια σούπερ μίνι φούστα «έσωσε» την Prada

Πώς ο ιταλικός οίκος μόδας είναι από τους λίγους κερδισμένους μιας δύσκολης χρονιάς για τον κλάδο πολυτελείας

μια-σούπερ-μίνι-φούστα-έσωσε-την-prada-563250655

Χρειάστηκε κάτι πολύ μικρό για να μπορέσει η Prada να κάνει αυτό που δεν κατάφεραν τα περισσότερα από τα ονόματα της πολυτέλειας φέτος: να αναπτυχθεί. Σαν ένας από τους λιγοστούς κερδισμένους μιας δύσκολης χρονιάς για τη βιομηχανία του luxury, η Prada χρωστάει την επιτυχία της σε μόλις 25 εκατοστά υφάσματος.

Τόσο είναι το μήκος της σούπερ μίνι φούστας της θυγατρικής της, Miu Miu, που έκανε το ντεμπούτο της στις πασαρέλες το 2021 και στη συνέχεια έγινε viral, κατακτώντας το TikTok και τα εξώφυλλα των περιοδικών μόδας. «Πιστεύω ότι το “θαύμα” στην Prada είναι η Miu Miu», λέει στο Business Insider ο Λούκα Σόλκα, αναλυτής της Bernstein.

Χάρη στη Miu Miu αλλά και σε μια σειρά από έξυπνες επιχειρηματικές κινήσεις της μητρικής, η Prada καταφέρνει να διατηρεί τον ενθουσιασμό όχι μόνο των καταναλωτών, αλλά και των επενδυτών, φέρνοντας τη μετοχή της σε ανοδική τροχιά.

Οι πωλήσεις της για το πρώτο μισό του έτους ήταν αυξημένες κατά 14% σε σύγκριση με το 2023 και κατά 34% σε σχέση με το 2022. Αντιθέτως, μεγάλα ονόματα του κλάδου όπως οι LVMH και Kering είδαν τις πωλήσεις τους να μειώνονται, κατά 1% και 11% αντίστοιχα, σε σχέση με τα περυσινά επίπεδα.

Ετσι, η μετοχή της Prada ενισχύεται κατά 30% από τις αρχές του έτους, ξεπερνώντας τις επιδόσεις ακόμη και του Hermes.

Ο ιταλικός οίκος μόδας έχει ιστορία που μετράει 111 χρόνια, καθώς ξεκίνησε από ένα κατάστημα δερμάτινων ειδών στο Μιλάνο για να γίνει μια υπερδύναμη της πολυτέλειας, που ωστόσο παραμένει μια οικογενειακή επιχείρηση.

Και εάν διανύει μια εξαιρετικά καλή περίοδο, το οφείλει στο μικρότερο, πειραματικό brand του ομίλου, μια και η Miu Miu έχει γίνει περιζήτητη. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται στη δεύτερη θέση του The Lyst Fashion Index, που μετράει τα πιο επιθυμητά brands της μόδας ανά τρίμηνο. Οι αναζητήσεις για προϊόντα της Miu Miu στην πλατφόρμα μεταπώλησης πολυτελών μεταχειρισμένων ειδών The RealReal αυξήθηκαν φέτος κατά 47%.

Οι «micro mini» φούστες που κυκλοφόρησαν το 2021, μια συνεργασία με τη New Balance στα αθλητικά παπούτσια και η σειρά τσαντών Wander έχουν κερδίσει τον χώρο της μόδας.

Τα αποτελέσματα για τη Miu Miu είναι εντυπωσιακά. Οι λιανικές πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 50% το 2023 και κατά 86% το πρώτο μισό του 2024. Το περασμένο τρίμηνο, η κίνηση στην ιστοσελίδα της ήταν αυξημένη κατά 110% συγκριτικά με πέρυσι. Και το brand αναμένεται να σπάσει το φράγμα του 1 δισ. δολαρίων σε πωλήσεις φέτος.

Η Miu Miu επιστράτευσε αστέρια όπως οι Σίντνεϊ Σουίνι και Τζίτζι Χαντίντ στις τελευταίες διαφημιστικές καμπάνιες της, ενώ κατάφερε να κερδίσει και τη δύσκολη ασιατική αγορά, μέσω συνεργασιών με προσωπικότητες της κορεατικής ποπ σκηνής και αστέρια της Κίνας.

Βέβαια, όσοι παρακολουθούν τη βιομηχανία της μόδας γνωρίζουν ότι οι τάσεις φεύγουν τόσο εύκολα όσο έρχονται. Η ιστορία της Prada, και κυρίως η ξαφνική ανάπτυξη της Miu Miu, θυμίζει κάτι από την απότομη άνοδο και τη μετέπειτα πτώση της Gucci.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT