Επειτα από δυόμισι χρόνια πτώσης, οι τιμές στην αγορά των μεταχειρισμένων ρολογιών σταθεροποιήθηκαν, παίρνοντας ώθηση από ένα εξαιρετικά δημοφιλές μοντέλο της Patek Philippe.
Ειδικότερα, ο σχετικός δείκτης του Bloomberg, που παρακολουθεί τα 50 πιο δημοφιλή μοντέλα βάσει αξίας πώλησης στη δευτερογενή αγορά, ανέβηκε κατά 0,1% τον Σεπτέμβριο σε μηνιαία βάση, ενώ ο δείκτης για μεταχειρισμένα ρολόγια Patek Philippe από την πλατφόρμα μεταπώλησης ρολογιών Subdial επίσης ανέβηκε κατά 0,9%.
Καταλύτης ήταν το Nautilus 5711 με μπλε καντράν, εδώ και χρόνια ένα από τα πιο επιθυμητά μοντέλα της αγοράς, το οποίο δεν κυκλοφορεί πια από την εταιρεία και η τιμή του μεταχειρισμένου ανέβηκε 2% τον Σεπτέμβριο. Παράλληλα, άνοδο 0,8% σημείωσε και η τιμή των ρολογιών Tudor, μιας πιο προσιτής μάρκας από τη Rolex. Αντιθέτως, αμετάβλητες ή ελαφρώς χαμηλότερες ήταν οι τιμές των μεταχειρισμένων ρολογιών Rolex, Breitling, Cartier και Audemars Piguet. Σημειώνεται πως ο γενικός δείκτης είχε καταγράψει ήπια μηνιαία άνοδο και τον Αύγουστο.
Η ήπια άνοδος των τιμών στον συνολικό δείκτη έρχεται μετά την πρώτη μείωση των επιτοκίων δανεισμού από την Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ (Fed) έπειτα από τουλάχιστον τέσσερα χρόνια, συνεχίζοντας το διαχρονικό μοτίβο της αντίθετης κατεύθυνσης που ακολουθούν οι τιμές των ρολογιών από τα επιτόκια. Οι τιμές των μεταχειρισμένων ρολογιών εκτινάχθηκαν σε πρωτοφανή υψηλά στο τέλος της πανδημικής κρίσης και έκτοτε, από τον Μάρτιο του 2022, άρχισαν να υποχωρούν. Μπορεί η «μανία» που επικρατούσε κατά τη διάρκεια της πανδημίας να έχει μεν σβήσει, αλλά η ζήτηση εξακολουθεί να είναι υψηλότατη. Ετσι, δεδομένου ότι η αγορά παρέμεινε «σφιχτή», οι τιμές συνέχισαν να βρίσκονται σε επίπεδα υψηλότερα από την περίοδο προ πανδημίας.
Στήριγμα αποτέλεσε η χαμηλή κυκλοφορία συγκεκριμένων κομματιών, ενώ αν κάποιο μοντέλο σταματήσει να κυκλοφορεί από τον κατασκευαστή, τότε είναι πιθανό να ενισχυθεί η ελκυστικότητά του. Αξίζει να σημειωθεί ότι μεγάλο μέρος του κοινού που συντηρεί τη ζήτηση είναι νέοι. Σύμφωνα με την έρευνα της Boston Consulting Group, το 54% των νέων της γενιάς των Millennials και της Gen Z (δηλαδή κάτω των 43 ετών) ξοδεύει πλέον περισσότερα χρήματα σε πολυτελή ρολόγια, διότι έχει ευκολότερη πρόσβαση στην αγορά, περισσότερες επενδυτικές ευκαιρίες, αλλά και η ίδια η αγορά φαίνεται περισσότερο ελκυστική, ενδεχομένως λόγω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.