ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στα έτοιμα γεύματα και στο παγωτό «ποντάρει» η Mars

sta-etoima-geymata-kai-sto-pagoto-pontarei-i-mars-2291401

Ενας από τους βασικούς στόχους που θέτει η διοίκηση της Mars Hellas, της ελληνικής θυγατρικής της αμερικανικής πολυεθνικής εταιρείας Mars Incorporated, είναι η επαναφορά της εταιρείας σε βιώσιμη ανάπτυξη και όχι ανάπτυξη με κάθε κόστος. Για την επίτευξη αυτού του στόχου η εταιρεία θα δώσει έμφαση στην περαιτέρω επέκταση του δικτύου διανομής παγωτού, έτσι ώστε τα προϊόντα της να βρίσκονται σε περισσότερα σημεία πώλησης, ενώ ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται σε προϊόντα που προσφέρουν ευκολία στους καταναλωτές, όπως είναι για παράδειγμα τα έτοιμα προς κατανάλωση γεύματα.

«Το 2018 ήταν μια μεταβατική χρονιά. Στόχος μας είναι να επανέλθει σε ανάπτυξη η εταιρεία και η ανάπτυξη αυτή να μην έρθει με οποιοδήποτε τίμημα αλλά να είναι βιώσιμη για εμάς και για τους πελάτες μας», επισημαίνει μιλώντας στην «Καθημερινή» ο κ. Γιόνας Σάουμαν, γενικός διευθυντής της Mars Hellas και υπεύθυνος ταυτόχρονα για τις αγορές της Κύπρου, του Ισραήλ, της Μάλτας και της Παλαιστίνης, οι οποίες εντάσσονται στη Mars Multisales East Med με έδρα την Αθήνα και τη Mars Hellas. Αξίζει να σημειωθεί ότι η αναβάθμιση της εταιρείας στην Ελλάδα, η οποία μετατράπηκε σε κόμβο για τη δραστηριότητά της στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, έγινε εν μέσω κρίσης, το 2016. «H Mars είχε πάντα έναν ξεχωριστό δεσμό με την Ελλάδα. Βρίσκεται στη χώρα εδώ και 35 χρόνια. Υπάρχει ισχυρή δέσμευση στην Ελλάδα και τους Ελληνες, δέσμευση η οποία μέτρησε πολύ για την απόφαση. Τα ταλέντα που υπάρχουν εδώ, η γεωγραφική θέση, καθώς και το γεγονός ότι ανήκει στην Ευρωπαϊκή Ενωση συνυπολογίστηκαν», εξηγεί ο κ. Σάουμαν. Και προσθέτει με νόημα: «Γνωρίζω ότι αρκετές διεθνείς εταιρείες έφυγαν από την Ελλάδα στα χρόνια της κρίσης. Κατά κάποιον τρόπο αυτό είναι πλεονέκτημα για εμάς. Είμαστε μια διεθνής εταιρεία που παρέμεινε. Επίσης πιστεύω ότι πάντα σε μια κρίση υπάρχουν ευκαιρίες. Και θεωρώ ότι στην Ελλάδα υπάρχουν πολλές ευκαιρίες».

Ο ίδιος βρίσκεται στη θέση του γενικού διευθυντή της εταιρείας από τον Σεπτέμβριο του 2017 και όταν ερωτάται για το γεγονός ότι ήρθε σε χώρα που επλήγη από την πολυετή ύφεση απαντά: «Στην πραγματικότητα προτιμώ να πηγαίνω κάπου που βλέπω μία πρόκληση και κοιτάζω πώς μπορώ να αλλάξω τα πράγματα, πώς μπορώ να επηρεάζω θετικά τους ανθρώπους. Οι ευκαιρίες για περαιτέρω ανάπτυξη της Mars στην Ελλάδα δεν συνδέονται πάντως με την ανάπτυξη και παραγωγικών μονάδων στη χώρα. Επικεντρώνονται στην περαιτέρω ανάπτυξη κατηγοριών στις οποίες η εταιρεία έχει υψηλά μερίδια, καθώς και στην ενίσχυση της παρουσίας της στις κατηγορίες όπου «βλέπει» ότι υπάρχει μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης. Το 2017 η μεγαλύτερη ανάπτυξη, 3,8%, προήλθε για την εταιρεία από την κατηγορία της σοκολάτας, κατηγορία η οποία αποτελεί το 39% της δραστηριότητας της Mars Hellas και περιλαμβάνει τα σήματα Mars, Snickers, Twix, Bounty, M&M’s και Maltesers. Το 33% αποτελεί τη δραστηριότητά της σε τροφές και προϊόντα για ζώα συντροφιάς (με πιο γνωστά τα σήματα Pedigree και Whiskas), το 15% τη δραστηριότητά της στις τσίχλες και το 13% τη δραστηριότητά της σε τρόφιμα. Εκεί όπου η εταιρεία έχει ηγετικά μερίδια είναι στις τροφές για ζώα συντροφιάς με μερίδιο που φτάνει το 32%. Τα πιο ισχυρά σήματα της Mars Hellas είναι το Pedigree (προϊόντα για σκύλους), το ίσως πιο γνωστό από το παρελθόν Uncle Ben’s (ρύζι, σάλτσες και πλέον έτοιμα γεύματα) και το Orbit (τσίχλες). Τα τρία αυτά σήματα αποτελούν πάνω από το 40% της δραστηριότητας της εταιρείας στην Ελλάδα. «Το παγωτό είναι ένα προϊόν που θα το αγοράσεις, εάν το δεις μπροστά σου. Οπως συμβαίνει με τις τσίχλες και τις καραμέλες. Για τον λόγο αυτό δίνουμε ιδιαίτερη σημασία στην επέκταση του δικτύου διανομής. Επίσης, με τα καινούργια προϊόντα Uncle Ben’s, τα έτοιμα γεύματα που θέλουν απλώς ζέσταμα, δίνουμε στους καταναλωτές εύκολες και ταυτόχρονα υγιεινές λύσεις», υποστηρίζει ο κ. Σάουμαν.

To 2017 ο κύκλος εργασιών της Mars Hellas διαμορφώθηκε σε 40 εκατ. ευρώ, ενώ για μια ακόμη χρονιά η εταιρεία συγκαταλέχθηκε μεταξύ των εταιρειών με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον (Best Workplace) στο πλαίσιο του θεσμού που διοργανώνει το Ινστιτούτο Great Place to Work.