Η επιτυχημένη συνταγή του ομίλου «Υφαντής»

Η επιτυχημένη συνταγή του ομίλου «Υφαντής»

6' 1" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πριν από περίπου δέκα χρόνια σχεδόν όλα τα μικρά παιδιά τραγουδούσαν στο σπίτι, στο σχολείο, στα παιδικά πάρτι ένα τραγούδι που μιλούσε για ένα… παριζάκι. Αναφερόμαστε, φυσικά, στη διαφήμιση για το παριζάκι «Υφαντής» με πρωταγωνιστή τον Gummy Bear. Ηταν ίσως από τις λίγες φορές που μια διαφήμιση είχε επηρεάσει τόσο πολύ τον παιδικό πληθυσμό, περισσότερο και από αυτές που διαφημίζουν παιχνίδια. Ηταν επίσης ίσως από τις λίγες φορές που ο όμιλος Υφαντής έκανε τέτοιον επικοινωνιακό πάταγο.

Ο εν λόγω όμιλος, που συμπληρώνει φέτος 39 χρόνια επιχειρηματικής δραστηριότητας, έχει επιλέξει να κάνει πολλή και αθόρυβη δουλειά, να διατηρεί χαμηλό προφίλ, παρά το γεγονός ότι κατέχει ηγετική θέση στην κατηγορία των αλλαντικών στην ελληνική αγορά και πραγματοποιεί εξαγωγές και στις πέντε ηπείρους. Στα χρόνια δε που πέρασαν, η «Υφαντής» έχει μετεξελιχθεί σε έναν όμιλο τροφίμων με δραστηριότητα όχι μόνο στα αλλαντικά, αλλά σε πολλές άλλες κατηγορίες, από ελαιόλαδο και φέτα έως κατεψυγμένα λαχανικά, πίτσες και έτοιμες σαλάτες.

Ηταν το 1980, όταν τα αδέρφια Αλέξιος και Χαράλαμπος Υφαντής αποφάσισαν να ιδρύσουν εργοστάσιο παραγωγής αλλαντικών στο Μοσχάτο, μια εποχή όπου σχεδόν μονοπωλούσε την αγορά των τυποποιημένων αλλαντικών η «Νίκας», η οποία είχε ιδρυθεί ήδη από το 1966. Τα προϊόντα της Α. & Χ. Υφαντής, όπως είναι η ακριβής επωνυμία της εταιρείας που μετεξελίχθηκε σε όμιλο, κέρδισαν γρήγορα το καταναλωτικό κοινό, αποκτώντας μάλιστα φήμη σε όλη την Ελλάδα, και συνδέθηκαν με την έννοια της ποιότητας. Η καλή πορεία των πωλήσεων σε συνδυασμό με το γεγονός ότι τα αδέρφια Υφαντή είχαν πολύ πιο φιλόδοξα σχέδια για το μέλλον, τους οδήγησε από τα νότια στα βόρεια προάστια: το 1992 η παραγωγή των αλλαντικών μεταφέρθηκε σε νέες ιδιόκτητες εγκαταστάσεις έκτασης 15.000 τ.μ. στον Δήμο Κηφισιάς, εκεί όπου και σήμερα βρίσκεται η έδρα της επιχείρησης και η κεντρική παραγωγική της μονάδα.

Τα κέντρα διανομής

Προκειμένου να εδραιώσει την παρουσία της σε πανελλαδικό επίπεδο, η «Υφαντής» την περίοδο 1994-1996 προχωρεί στη δημιουργία κέντρων διανομής σε όλες τις μεγάλες πόλεις και συγκεκριμένα σε Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Τρίπολη, Λάρισα, Κρήτη, Ιωάννινα, Δράμα, Κέρκυρα, Ρόδο, Κοζάνη. Στην πραγματικότητα πρόκειται για σύγχρονα κέντρα logistics, στελεχωμένα πλήρως, προκειμένου τα προϊόντα του ομίλου να φτάνουν φρέσκα και αναλλοίωτα σε όλες τις περιοχές της Ελλάδας και οι πελάτες του να έχουν άμεση εξυπηρέτηση.

Από εκεί και πέρα ο όμιλος αρχίζει να θέτει σε εφαρμογή το σχέδιο εξάπλωσής του σε τρία επίπεδα: εξαγορές εντός Ελλάδας, δραστηριοποίηση εκτός των ελληνικών συνόρων και σταδιακά επέκταση και σε άλλες κατηγορίες τροφίμων, συμπεριλαμβανομένων των έτοιμων γευμάτων, που κερδίζουν διαρκώς έδαφος τα τελευταία χρόνια.

Εντός Ελλάδος προχωρεί στην εξαγορά το 1998 της εταιρείας «Luncheon Meat Εβρου Α.Ε.», γεγονός που επιτρέπει στην «Υφαντής» να έχει παραγωγική μονάδα στη Βόρεια Ελλάδα και πρόσβαση σε πρώτες ύλες εκεί, ενώ έτσι διευκολύνονται οι εξαγωγές της προς τα Βαλκάνια. Η εν λόγω εταιρεία διαθέτει εργοστάσιο παραγωγής αλλαντικών στη Βιομηχανική Περιοχή Αλεξανδρούπολης και πλέον εκεί τυποποιούνται και λαχανικά, μετά τη νέα πτέρυγα που προστέθηκε πρόσφατα. Η «Luncheon Meat Εβρου», η οποία μέχρι το 2015 είχε δραστηριότητα μόνο στην κατηγορία του HORECA (εστίαση – τροφοδοσία ξενοδοχείων), εισήλθε τη χρονιά εκείνη και στην κατηγορία της λιανικής μέσα από τη σειρά αλλαντικών με το σήμα «Θράκης Γεύσεις», όπου δίνεται βαρύτητα σε παραδοσιακές γεύσεις της περιοχής, όπως είναι για παράδειγμα ο καβουρμάς.

Το 1998 είναι η χρονιά που η «Υφαντής» μετατρέπεται σε διεθνή εταιρεία, καθώς ιδρύει θυγατρική στη Ρουμανία, την Ifantis Romania SA, η οποία μάλιστα έχει παραγωγική δραστηριότητα. Αυτό θα είναι το πρώτο βήμα εκτός συνόρων, αλλά όχι το μοναδικό.

Το τρίτο επίπεδο μεγέθυνσης του ομίλου είναι η δραστηριότητά του σε πολλές κατηγορίες τροφίμων και όχι μόνο στα αλλαντικά από τα οποία ξεκίνησε. Πλέον, ο όμιλος παράγει πάνω από 500 προϊόντα στις ακόλουθες κατηγορίες: αλλαντικά, κατεψυγμένα λαχανικά, κατεψυγμένες πίτσες, χάμπουργκερ, μπιφτέκια, κεφτεδάκια, προϊόντα κοτόπουλου, έτοιμα γεύματα, αλλά και σαλάτες, από τζατζίκι μέχρι χούμους.

Επίσης, στο εργοστάσιο τυροκομικών του ομίλου στα Τρίκαλα Θεσσαλίας παράγεται φέτα, η οποία κυρίως εξάγεται, ενώ διαθέτει και μονάδα τυποποίησης ελαιολάδου και ελιών στην Αυλίδα.

Τα παραπάνω είναι, βεβαίως, αποτέλεσμα σημαντικών επενδύσεων σε σύγχρονες εγκαταστάσεις, μηχανήματα υψηλής τεχνολογίας και έρευνα και ανάπτυξη. Tα τελευταία οκτώ χρόνια οι επενδύσεις παγίων του ομίλου ήταν της τάξης των 30 εκατ. ευρώ, ενώ για την προσεχή τριετία ο όμιλος προγραμματίζει επενδύσεις ύψους 10 εκατ. ευρώ με τη δέσμευση, όπως τονίζει η διοίκηση της «Υφαντής» στην «Κ», «να συνεχίσει με ακόμη πιο ταχείς ρυθμούς αυτή την επιτυχημένη πορεία».

Η μεγέθυνση του ομίλου αποτυπώνεται φυσικά και στους αριθμούς. Τα τελευταία χρόνια της κρίσης και της μείωσης της κατανάλωσης, ο κύκλος εργασιών της «Υφαντής» και τα κέρδη ακολουθούν ανοδική πορεία. Το 2018 ο όμιλος εκτιμάται ότι πραγματοποίησε ενοποιημένες πωλήσεις περίπου 146 εκατ. ευρώ έναντι 133,8 εκατ. ευρώ το 2017, ενώ τα λειτουργικά του κέρδη διαμορφώθηκαν σε 12,5 εκατ. ευρώ από 10,1 εκατ. ευρώ το 2017.

Επέκταση της παραγωγής σε Ρουμανία, Κύπρο και Γαλλία

Λίγες είναι οι ελληνικές εταιρείες που έχουν καταφέρει όχι μόνο να κάνουν εξαγωγές, αλλά και να έχουν παραγωγική δραστηριότητα στο εξωτερικό. Η «Υφαντής» έκανε αυτό το βήμα το 1998 προχωρώντας στην ίδρυση της Ifantis Romania SA και ξεκινώντας την παραγωγή αρχικά περιορισμένου αριθμού προϊόντων με βάση το κρέας.

Ο όμιλος διαθέτει στο Βουκουρέστι ιδιόκτητο εργοστάσιο έκτασης 3.500 τ.μ. με παραγωγή 10 τόνων ημερησίως, καθώς και τέσσερα κέντρα διανομής στις μεγαλύτερες πόλεις της χώρας.

Δέκα χρόνια μετά την ίδρυση της Ifantis Romania SA, το 2008, ο όμιλος προχώρησε στην ίδρυση θυγατρικής και στη Βουλγαρία, η οποία έχει εμπορική δραστηριότητα. Μεταξύ των πελατών της εταιρείας συγκαταλέγονται μεγάλα ξενοδοχειακά συγκροτήματα σε θέρετρα στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας.

Το επόμενο βήμα στη διεθνή καριέρα της «Υφαντής» ήταν φυσικά η Κύπρος, όπου αρκετοί ελληνικοί όμιλοι του κλάδου των τροφίμων και όχι μόνο έχουν πλούσια δραστηριότητα. Ετσι, το 2012 ο όμιλος προχωρεί στην ίδρυση της Ifantis Cyprus Food Ltd με έδρα τη Λευκωσία, εταιρεία επίσης με εμπορική δραστηριότητα και με αντικείμενο τη διανομή των προϊόντων «Υφαντής» στην τοπική αγορά. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα προϊόντα που απευθύνονται στην κυπριακή αγορά διαμορφώνονται με βάση τις ιδιαιτερότητες και τις διατροφικές συνήθειες των καταναλωτών στη συγκεκριμένη περιοχή. Η εταιρεία έχει συνεργασίες στην Κύπρο τόσο στην κατηγορία της λιανικής, με μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, όσο και στη χονδρική, διαθέτοντας τα προϊόντα της σε ξενοδοχεία, εστιατόρια καθώς και σε μικρότερα καταστήματα.

Μετά τα Βαλκάνια και την Ανατολική Μεσόγειο η «Υφαντής» επέλεξε να ιδρύσει θυγατρική και στη Δυτική Ευρώπη. Το ενδιαφέρον είναι ότι δεν ίδρυσε θυγατρική στην Αγγλία ή στη Γερμανία, χώρες που συνήθως επιλέγουν οι ελληνικές εταιρείες τροφίμων, καθώς εκεί υπάρχει έντονο ελληνικό στοιχείο. Επέλεξε τη Γαλλία και το 2016 προχώρησε στην ίδρυση της Ifantis France SAS με έδρα το Παρίσι και αντικείμενο τη διανομή των προϊόντων του ομίλου, κυρίως εκείνων που συγκαταλέγονται στις λεγόμενες μεσογειακές γεύσεις.

Βεβαίως, οι εξαγωγές και εν γένει η δραστηριότητα του ομίλου «Υφαντής» εκτός Ελλάδος δεν περιορίζεται στις παραπάνω χώρες. Τα προϊόντα του ομίλου εξάγονται σε 35 χώρες σε όλες τις ηπείρους, από τις ΗΠΑ έως το Χονγκ Κονγκ, από την Αυστραλία έως το Μεξικό, από την Ιταλία έως τη Φινλανδία.

Συνολικά, οι πωλήσεις εκτός Ελλάδας αντιστοιχούν στο 23% του κύκλου εργασιών του ομίλου. Καθοριστικό ρόλο στην ενίσχυση της εξαγωγικής δραστηριότητας του ομίλου διαδραμάτισε η εισαγωγή το 2009 στις εγκαταστάσεις του της αμερικανικής τεχνολογίας FreshPress. Και αυτό διότι η συγκεκριμένη τεχνολογία στην προστασία τροφίμων έχει την ιδιότητα να διατηρεί αναλλοίωτα τα θρεπτικά συστατικά αλλά και τη γεύση των προϊόντων, διπλασιάζοντας ταυτόχρονα τον χρόνο ζωής τους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή