ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Εξηγήσεις ζητεί ο Σπίρτζης για τη συντήρηση της Εγνατίας Οδού

Εξηγήσεις ζητεί ο Σπίρτζης για τη συντήρηση της Εγνατίας Οδού

Νέα παρέμβαση Σπίρτζη στην ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού. Με επιστολή του προς τη διοίκηση της εταιρείας, ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης χαρακτηρίζει παράνομη και παράλογη την πραγματοποίηση εργασιών βαριάς συντήρησης από την εταιρεία την περίοδο της ιδιωτικοποίησής της και ζητεί άμεση σχετική ενημέρωση. Αφορμή, επιστολή του συλλόγου των εργαζομένων, που υποστήριζαν ότι η Εγνατία Α.Ε. ετοιμάζεται να αναλώσει τα διαθέσιμά της σε εργασίες συντήρησης.

Η επιστολή (την ύπαρξη της οποίας αποκάλυψε ο ΣΚΑΪ) είχε ως παραλήπτη τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Απόστολο Αντωνούδη. Ο κ. Σπίρτζης ζητεί από τον επικεφαλής της εταιρείας να τον πληροφορήσει αν ευσταθούν οι ισχυρισμοί των εργαζομένων, περί επικείμενης λήψης απόφασης για τη διάθεση των ταμειακών διαθεσίμων της εταιρείας, ύψους 188 εκατ. ευρώ, για την εκτέλεση εργασιών βαριάς συντήρησης αντί ανάλωσης των εσόδων από τα διόδια των ετών 2019 και 2020, όπως προβλέπεται. Να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με υπηρεσιακό σημείωμα, η εταιρεία εκτίμησε σε 150 εκατ. ευρώ τις ανάγκες συντήρησης για το 2018 και 2019.

Οπως υποστηρίζει ο υπουργός, στόχος της κυβέρνησης είναι η Εγνατία Οδός Α.Ε. «να εισέλθει δυναμικά σε μια νέα φάση», με νέες δράσεις και την εκτέλεση αναπτυξιακών έργων. «Τυχόν αποφάσεις της διοίκησης που αναστέλλουν, δημιουργούν τροχοπέδη ή και ενδεχομένως αντιμάχονται ευθέως την ως άνω πολιτική κατεύθυνση μας βρίσκει απολύτως αντίθετους. Αντίκειται σε κάθε έννοια νομιμότητας αλλά και λογικής η ανάλωση ταμειακών διαθεσίμων για βαριά συντήρηση, όταν αυτό προβλέπεται ως αντικείμενο και υποχρέωση του υποψηφίου παραχωρησιούχου στον εν εξελίξει διαγωνισμό. Συνεπώς, αν ευσταθούν οι ισχυρισμοί σημαίνει ανεπίτρεπτη και μη σύννομη ουσιώδη μεταβολή όρων του διαγωνισμού παραχώρησης και μετατροπής του σε δημόσια σύμβαση έργου, εφόσον η εταιρεία, άρα ο Ελληνας φορολογούμενος και όχι παραχωρησιούχος, θα κληθεί να καλύψει τα συγκεκριμένα οικονομικά βάρη». Πάντως, η συζήτηση για το θέμα αυτό στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας, που είχε προγραμματιστεί για την προηγούμενη Παρασκευή, αναβλήθηκε.