Στον προβλήτα Ι στρέφει την προσοχή της η Cosco

Στον προβλήτα Ι στρέφει την προσοχή της η Cosco

1' 41" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στην επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για την επιδιόρθωση σημαντικών δομικών προβλημάτων του προβλήτα Ι, προϋπολογισμού 14,3 εκατ. ευρώ, προχωράει το αμέσως επόμενο διάστημα ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς. Παράλληλα, κύκλοι της διοίκησης της εισηγμένης εκφράζουν την αισιοδοξία τους πως η τρέχουσα αναστολή του διαγωνισμού για το έργο της επέκτασης του επιβατικού λιμένος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (νότια ζώνη, φάση α΄), προϋπολογισμού 168,9 εκατ., μετά τις προσφυγές κατασκευαστικών εταιρειών στο ΣτΕ θα αρθεί με απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ, καθώς θεωρούν την επιχειρηματολογία των προσφυγόντων έωλη. Την αποδίδουν δε σε ανταγωνιστικά συμφέροντα και όχι σε θέματα ουσίας. Λιγότερο αισιόδοξη είναι, πάντως, η εικόνα για την έγκριση του master plan του ΟΛΠ, που περιλαμβάνει πλήθος επενδύσεων, υποχρεωτικών και προαιρετικών, μεταξύ των οποίων τέσσερα ξενοδοχεία, εμπορικό κέντρο και πλήθος άλλων αναπτύξεων.

Αν και η εισηγμένη δεν σχολιάζει σχετικά, κύκλοι του Πειραιά εκτιμούν πως σε προεκλογική περίοδο είναι δύσκολο να προκριθούν σχέδια που θίγουν σειρά τοπικών και υπερτοπικών συμφερόντων, μεταξύ των οποίων τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία (ο ΟΛΠ θέλει να δημιουργήσει δική του ναυπηγική μονάδα), τον εμπορικό κόσμο του Πειραιά (ο ΟΛΠ θέλει να αναπτύξει μεγάλο εμπορικό κέντρο), ξενοδόχους, αλλά και «παλαιά ενθυλακωμένα συμφέροντα προμηθευτών υπηρεσιών που θεωρούν πως οι κινήσεις της Cosco απειλούν τη θέση τους», όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά. Σε κάθε περίπτωση, το έργο του προβλήτα Ι, που εξυπηρετεί τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και είναι αυτός που παραδοσιακά τον διαχειρίζεται ο ίδιος ο ΟΛΠ και όχι η θυγατρική της Cosco, εκτιμάται πως είναι έτοιμο να προχωρήσει και ώριμο μελετητικά και αδειοδοτικά. Εξάλλου, είχε προκηρυχθεί και πέρυσι το καλοκαίρι, αλλά ο ΟΛΠ έκρινε τον διαγωνισμό άγονο, καθώς είχαν εμφανιστεί μόνον τρεις υποψήφιοι.

Ο συγκεκριμένος προβλήτας έχει σειρά σοβαρότατων προβλημάτων στα δάπεδά του αλλά και στις σιδηροτροχιές των γερανών, παρά το γεγονός πως η κατασκευή του ολοκληρώθηκε πριν από μόλις 10 χρόνια και κόστισε περί τα 80 εκατ. ευρώ.

Μάλιστα, μελέτες που είχε ζητήσει το ΤΑΙΠΕΔ πριν από την ιδιωτικοποίηση αλλά και μαρτυρίες της βιομηχανίας αφήνουν ανοικτό το ενδεχόμενο η κλίση που έχει πάρει να οφείλεται στην ύπαρξη ναυαγίου που δεν ανασύρθηκε κατά τη θεμελίωσή του.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή