ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επενδύσεις 25 εκατ. σχεδιάζει η «Μασούτης» για το 2019

ependyseis-25-ekat-schediazei-i-masoytis-gia-to-2019-2305595

Επενδύσεις συνολικού ύψους 25 εκατ. ευρώ σχεδιάζει για το 2019 η αλυσίδα σούπερ μάρκετ «Μασούτης», η οποία συνεχίζει τη διείσδυσή της στην αγορά της Αθήνας, κίνηση που ξεκίνησε πέρυσι με την εξαγορά της «Προμηθευτικής». Οι επενδύσεις περιλαμβάνουν την ίδρυση συνολικά δεκαπέντε καταστημάτων το τρέχον έτος, με την αρχή να γίνεται χθες, που εγκαινιάστηκε στο κέντρο της πρωτεύουσας ένα ακόμη σημείο πώλησης.

Ειδικότερα, χθες πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια του νέου καταστήματος της «Μασούτης», επί της οδού Αμερικής 11, στο Κολωνάκι. Το κατάστημα επιφάνειας 500 τ.μ. είναι το 331ο για την αλυσίδα συνολικά σε όλη την Ελλάδα και το 56ο στην Αττική. Αξίζει, μάλιστα, να σημειωθεί ότι είναι το τρίτο κατάστημα που λειτουργεί πλέον η αλυσίδα «Μασούτης» εντός του ιστορικού κέντρου της πρωτεύουσας, καθώς ήδη από πέρυσι «κληρονόμησε» από την «Προμηθευτική» ένα κατάστημα επί της οδού Αθηνάς, στο Μοναστηράκι, και ένα κατάστημα στον πεζόδρομο της Κοραή. Το δε γεγονός ότι το νέο σημείο πώλησης βρίσκεται στη γειτονιά των «opinion leaders» (καθοδηγητές κοινής γνώμης), όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν χθες στο περιθώριο των εγκαινίων στελέχη της αλυσίδας, έχει ως συνέπεια να υπάρχουν αρκετές καινοτομίες σε σύγκριση με άλλα καταστήματα. Εκεί, για παράδειγμα, μπορεί κάποιος να βρει φρέσκα προϊόντα ντελικατέσεν, που δεν υπάρχουν σε άλλα καταστήματα της αλυσίδας «Μασούτης».

Στόχος της διοίκησης της «Μασούτης» για το 2019 είναι να ανοίξει συνολικά 15 καταστήματα, εκ των οποίων τα 10 στην Αττική. Η εταιρεία βρίσκεται σε διαρκή αναζήτηση ακινήτων και στα σχέδιά της περιλαμβάνεται η ανάπτυξη όλων των τύπων καταστημάτων, από κατάστημα ευκολίας (convenience store) έως υπεραγορές. Στις σκέψεις της εταιρείας, χωρίς ωστόσο να έχουν ληφθεί ακόμη συγκεκριμένες αποφάσεις, περιλαμβάνεται σε βάθος χρόνου και η απόκτηση ή η δημιουργία κέντρου εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics center) προκειμένου να εξυπηρετούνται οι ανάγκες των καταστημάτων στη Nότια Ελλάδα. Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι, πέραν των 25 εκατ. ευρώ, η εταιρεία επενδύει φέτος και άλλα 80 εκατ. ευρώ για τη χρηματοδότηση προωθητικών ενεργειών.

Η εταιρεία εκτιμά ότι το 2018 έχει κλείσει με αύξηση του τζίρου της κατά περίπου 1,5%, στα 765 εκατ. ευρώ, ενώ στόχος για το 2019 είναι ο τζίρος της να ξεπεράσει τα 800 εκατ. ευρώ και να κυμανθεί περίπου στα 820 εκατ. ευρώ. Σημαντική αναμένεται να είναι η συμβολή του δικτύου της «Προμηθευτικής», καθώς η εταιρεία εκτιμά ότι χρειάζεται ένα ακόμη εξάμηνο περίπου για να «ενσωματωθούν» στη λογική της «Μασούτης» όλα τα καταστήματα, αλλά και για να γνωρίσει καλύτερα την αλυσίδα ο καταναλωτής της πρωτεύουσας.

Μετά, πάντως, την εξαγορά της «Προμηθευτικής», δεν φαίνεται –τουλάχιστον στην παρούσα φάση– να έχουν ωριμάσει οι συζητήσεις για την απόκτηση κάποιας άλλης αλυσίδας. Υπενθυμίζεται ότι τους προηγούμενους μήνες φέρεται να υπήρχαν συζητήσεις με τις τοπικές αλυσίδες «Γουντσίδης» στη Δράμα και «Δήμητρα Market» στην Κέρκυρα. Επίσης, είχε αναπτυχθεί έντονη φημολογία για την εξαγορά από τη «Μασούτης» της αλυσίδας «Market In», η οποία όμως δεν επιβεβαιώνεται.

Οσον αφορά, τέλος, την πορεία του πρώτου τριμήνου, τα στελέχη της «Μασούτης» εμφανίζονται ιδιαιτέρως ικανοποιημένα, καθώς υποστηρίζουν ότι η αλυσίδα τρέχει με ρυθμό ανάπτυξης μεγαλύτερο από αυτόν του συνόλου της αγοράς, ενώ αναφέρουν ότι έχει σταματήσει η απώλεια μεριδίων στη Βόρεια Ελλάδα από τις αλυσίδες της πρωτεύουσας, με τη «Μασούτης» να εξακολουθεί να κατέχει τα πρωτεία στην περιοχή.