Ρήγμα στο μέτωπο ΡΑΕ – ΑΔΜΗΕ για το καλώδιο Κρήτης

Ρήγμα στο μέτωπο ΡΑΕ – ΑΔΜΗΕ για το καλώδιο Κρήτης

2' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ρήγματα στο μέχρι σήμερα αγαστό μέτωπο συνεργασίας ΑΔΜΗΕ και ΡΑΕ, έναντι της κυπριακής κοινοπραξίας του Euroasia, προκαλεί το πρότζεκτ ηλεκτρικής διασύνδεσης της Κρήτης με την Αττική. Αυτό προκύπτει σαφώς από όσα άφηναν να διαρρεύσουν χθες κύκλοι του ΑΔΜΗΕ σχετικά με την ετοιμότητα της εταιρείας να προχωρήσει το έργο και τον κίνδυνο καθυστερήσεων από διαδικαστικά θέματα που πρέπει να προχωρήσουν από πλευράς της ΡΑΕ. Το πρόβλημα συνδέεται με το γεγονός ότι ο ΑΔΜΗΕ έχει προχωρήσει τον σχεδιασμό του με τη λογική ότι το έργο να είναι εθνικό, ενώ οι αποφάσεις της ΡΑΕ που καθιστούν τη θυγατρική του «Αριάδνη Interconnector» ως φορέα υλοποίησης της διασύνδεσης αναφέρονται σε PCI (έργο κοινού ενδιαφέροντος).

Ετσι, ενώ ο Εuroasia, πατώντας πάνω σε αντίστοιχη θέση της Ε.Ε. κρίνει παράνομες τις αποφάσεις της ΡΑΕ και ζητάει την τροποποίησή τους στην κατεύθυνση της αναγνώρισης του ιδίου ως φορέα υλοποίησης του έργου προσφεύγοντας μάλιστα και στα δικαστήρια, ο ΑΔΜΗΕ από την πλευρά του ζητάει επίσης από τη ΡΑΕ τροποποίηση των αποφάσεών της στην κατεύθυνση της αναγνώρισης του έργου ως εθνικού. Κύκλοι του ΑΔΜΗΕ επικαλούνται μάλιστα σχετικές δηλώσεις, περί υλοποίησης του έργου ως εθνικού και με φορέα χρηματοδότησης και υλοποίησης την «Αριάδνη», του υπουργού Ενέργειας Γιώργου Σταθάκη στη Βουλή στις αρχές Μαρτίου. Οι ίδιοι κύκλοι αναφέρουν ότι ενώ ο ΑΔΜΗΕ είναι έτοιμος να βγάλει τη Δευτέρα 22 του μήνα τα τεύχη προκήρυξης του διεθνούς διαγωνισμού, η ΡΑΕ δεν έχει αναγνωρίσει από πλευρά της ότι το έργο θα προχωρήσει ως εθνικό τροποποιώντας τις προηγούμενες αποφάσεις της που αναφέρονται σε PCI.

H πλευρά του ΑΔΜΗΕ επισημαίνει επίσης ότι απέστειλε στη ΡΑΕ αναθεωρημένο δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης για τις περιόδους 2019-2028 και 2020-2029, με τα νέα δεδομένα για το έργο Κρήτης – Αττικής, ενώ για ακόμη μία φορά επικαλείται τον επείγοντα χαρακτήρα του έργου. «Ολοι οι εμπλεκόμενοι παράγοντες γνωρίζουν ότι είναι κομβικής σημασίας η διαγωνιστική διαδικασία να προχωρήσει το ταχύτερο δυνατό, καθώς η επιλογή των αναδόχων που θα υλοποιήσουν το έργο είναι απαραίτητο να έχει συμβεί εντός του 2018», αναφέρουν πηγές του ΑΔΜΗΕ. Επισημαίνουν δε ότι το δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα που έχει εγκριθεί από τη ΡΑΕ προβλέπει την ολοκλήρωση του έργου έως το τέλος του 2022 για να εκπληρώσει η χώρα τους περιβαλλοντικούς της στόχους και να ελαφρυνθούν οι καταναλωτές από τα 400 εκατ. ευρώ ετησίως των ΥΚΩ, καθώς επίσης και ότι η ίδια η ΡΑΕ έχει συνδέσει την καθυστερημένη ολοκλήρωσή τους με σημαντικές ποινικές ρήτρες. Επικαλούμενοι δε τη διεθνή εμπειρία που έχει δείξει ότι για την ολοκλήρωση αντίστοιχων έργων απαιτούνται τουλάχιστον 3 χρόνια, καταλήγουν ότι «τα χρονικά περιθώρια είναι εξαιρετικά στενά και δεν υπάρχει η πολυτέλεια κωλυσιεργίας για διαδικαστικά ζητήματα», αφήνοντας σαφείς αιχμές κατά της ΡΑΕ.

Καθώς η ΡΑΕ έχει εγκρίνει τη διασύνδεση Κρήτης – Αττικής ως μέρος του PCI, η τροποποίηση των σχετικών αποφάσεών της ώστε να αντανακλούν την καινούργια πραγματικότητα που έχει διαμορφωθεί αποτελεί προαπαιτούμενο για να βγει στον αέρα άμεσα ο διαγωνισμός, τονίζουν από τον ΑΔΜΗΕ και, καταλογίζοντας κωλυσιεργία στη ΡΑΕ, τονίζουν με έμφαση: «Η “Αριάδνη” είναι έτοιμη και περιμένει από τον ρυθμιστή να πράξει τα δέοντα».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή