Σε 14 χρόνια η Public έγινε, από μικρό κατάστημα, κορυφαία αλυσίδα

Σε 14 χρόνια η Public έγινε, από μικρό κατάστημα, κορυφαία αλυσίδα

3' 56" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κάτι παραπάνω από 255 εκατομμύρια ευρώ και 54 καταστήματα χωρίζουν την Public του 2005 από την Public του 2019. Η αλυσίδα που ξεκίνησε δειλά τα πρώτα βήματά της με ένα κατάστημα στην Πυλαία Θεσσαλονίκης, μετουσιώνοντας το όραμα του Πάνου Γερμανού να συγκεντρωθούν σε έναν χώρο προϊόντα πολιτισμού, ψυχαγωγίας και τεχνολογίας και που πριν από 14 χρόνια έκανε τζίρο μόλις 1 εκατ. ευρώ, πλέον συγκαταλέγεται μεταξύ των μεγαλύτερων λιανεμπόρων στη χώρα.

Τρία χρόνια μετά, το 2008, η Public είχε φτάσει να κάνει τζίρο 40 εκατ. ευρώ, αλλά ήταν μικρός «παίκτης» της νέας αγοράς. Αλλη εταιρεία του κλάδου, που τότε έκανε τζίρο 499 εκατ. ευρώ, πλέον δεν υπάρχει και άλλη με τζίρο τότε 412 εκατ. ευρώ εξακολουθεί να δραστηριοποιείται ακόμη στην αγορά, αλλά με πολύ μικρότερες πωλήσεις. «Είδαμε να έρχονται “παίκτες” στην Ελλάδα και να φεύγουν και, δυστυχώς, ελληνικές επιχειρήσεις να κλείνουν», σημείωσε χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος της Public, Χρήστος Καλογεράκης, την περασμένη Πέμπτη, κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων της αλυσίδας για τη χρήση του 2018. 

Δύο χρόνια αργότερα, το 2010, η Public διευρύνει ακόμη περισσότερο το δίκτυό της, αποκτώντας μάλιστα καταστήματα σε δύο σημεία-κλειδιά: εντός του εμπορικού κέντρου The Mall Athens και στη Γλυφάδα. Το γεγονός ότι πρόκειται για καταστήματα που πρώτα λειτουργούσαν υπό το σήμα της γαλλικής αλυσίδας Fnac προσδίδει ακόμη μεγαλύτερη σημασία. Κι αυτό διότι η Fnac, η οποία μόλις το 2005 είχε εισέλθει στην ελληνική αγορά, αποφασίζει να την εγκαταλείψει, αφήνοντας μεγαλύτερο πεδίο δράσης στις υπόλοιπες εταιρείες. Η Public με τα δύο εκείνα καταστήματα αύξησε τα σημεία πώλησης σε εννέα, ενώ είχε εξαγοράσει μέρος των εμπορευμάτων που ρευστοποίησε η Fnac.

Ανοδος εν μέσω κρίσης

Το ενδιαφέρον είναι ότι η ανοδική πορεία της Public όσον αφορά την αύξηση πωλήσεων και την ενίσχυση των μεριδίων της συνεχίστηκε και μάλιστα εντάθηκε κατά την περίοδο της κρίσης, με τον μητρικό όμιλο, την Olympia Group, να στηρίζει τη θυγατρική μέσω αυξήσεων μετοχικού κεφαλαίου. Με αυτόν τον τρόπο έγιναν και συνεχίζουν να γίνονται επενδύσεις σε νέα καταστήματα, έτσι ώστε η εταιρεία να ενισχύσει την παρουσία της στην Ελλάδα, αλλά και στην Κύπρο, σε καινοτομίες, τεχνολογικές και μάρκετινγκ, ενώ η αλυσίδα έκανε αισθητή την παρουσία της και στον χώρο του πολιτισμού, τόσο με τις εκδηλώσεις που φιλοξενεί σε κάποια από τα καταστήματά της, κυρίως σε αυτό της πλατείας Συντάγματος, όσο και με τη διοργάνωση του θεσμού των βραβείων βιβλίου. Οσον αφορά ειδικά τις πρακτικές της προώθησης, πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο θεσμός της Black Friday, στο πλαίσιο της οποίας το προηγούμενο έτος η Public πούλησε 57% περισσότερα τεμάχια προϊόντων σε σύγκριση με το 2017.  

Ετσι, το 2018 έκλεισε με την αλυσίδα Public να πραγματοποιεί τζίρο 256,4 εκατ. ευρώ, να καταγράφει λειτουργικά κέρδη 9,1 εκατ. ευρώ –αμφότερες επιδόσεις ρεκόρ– και πλέον να έχει ένα δίκτυο 55 φυσικών καταστημάτων, εκ των οποίων τα 49 βρίσκονται στην Ελλάδα και 6 στην Κύπρο. Ταυτόχρονα διαθέτει δύο ηλεκτρονικά καταστήματα, από ένα σε Ελλάδα και Κύπρο, ενώ πέρυσι δημιούργησε marketplace, μέσω του οποίου ο καταναλωτής έχει πρόσβαση σε 101.000 προϊόντα από δέκα νέες κατηγορίες, προϊόντα τα οποία διαθέτουν μέσω αυτής της ηλεκτρονικής πλατφόρμας 180 ελληνικά καταστήματα.

Το 2018 οι επενδύσεις της εταιρείας έφτασαν τα 3 εκατ. ευρώ και αφορούσαν τη δημιουργία του marketplace, επένδυση ύψους 1 εκατ. ευρώ, την ίδρυση δύο νέων καταστημάτων στην Κύπρο, επένδυση ύψους 1,2 εκατ. ευρώ, ενώ ποσό περίπου 800.000 ευρώ αξιοποιήθηκε σε νέες τεχνολογίες για τη βελτίωση των εργαλείων που χρησιμοποιεί η αλυσίδα στο δίκτυο πωλήσεών της για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών της αλλά και τη διευκόλυνση των πωλητών της. Αξίζει να σημειωθεί ότι το κατάστημα Public που ξεκίνησε να λειτουργεί στη Λευκωσία τον Δεκέμβριο του 2018 και βρίσκεται εντός του Nicosia Mall είναι υποψήφιο στα Παγκόσμια Βραβεία Λιανεμπορίου (World Retail Awards 2019) στην κατηγορία «Εξαιρετικός σχεδιασμός καταστήματος άνω των 1.200 τ.μ.». 

Επενδύσεις 2019

Το τρέχον έτος, για το οποίο η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά ότι η αγορά στην οποία δραστηριοποιείται θα έχει μικρή μονοψήφια ανάπτυξη της τάξεως του 2% με 3% (πέρυσι η ανάπτυξη ήταν 1,7%-1,9%), η Public προγραμματίζει επενδύσεις 4,5-5 εκατ. ευρώ. Τα χρήματα αυτά θα κατευθυνθούν στη δημιουργία πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου αποκλειστικά για τους πελάτες χονδρικής, καθώς η εταιρεία μέσα σε μόλις έναν χρόνο πιο εντατικής δραστηριοποίησης στην κατηγορία του Β2Β (πωλήσεις – υπηρεσίες προς επιχειρήσεις) κατάφερε να έχει πλέον συνεργασία με 210 από τις 500 μεγαλύτερες ελληνικές επιχειρήσεις και πρόσθεσε στο πελατολόγιό της 1.160 νέους μεγάλους πελάτες. Επίσης, η αλυσίδα θα αποκτήσει παρουσία με καταστήματα εκεί όπου δεν βρίσκεται σήμερα και θεωρεί ότι υπάρχει ευκαιρία, ενώ προσανατολίζεται σε μετεγκατάσταση κάποιων σημείων πώλησης που σήμερα, πλέον, λόγω της περιορισμένης επιφάνειάς τους, δεν είναι λειτουργικά. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν τα καταστήματα Public εντός του εμπορικού κέντρου Golden Hall και στη Νέα Ερυθραία. Επενδύσεις, τέλος, θα υλοποιήσει η αλυσίδα στον εκσυγχρονισμό των ταμείων, καθώς και σε τεχνολογικές λύσεις βελτίωσης της αγοραστικής εμπειρίας. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή