«Φρένο» στις ζημίες από την «Ακτωρ»

«Φρένο» στις ζημίες από την «Ακτωρ»

2' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ολοκληρώθηκε η διαδικασία «θεραπείας» του «μεγάλου ασθενούς» στους κόλπους του ομίλου «Ελλάκτωρ», δηλαδή του τομέα των κατασκευών και συγκεκριμένα της «Ακτωρ», καθώς, ήδη, με την ολοκλήρωση του φετινού πρώτου τριμήνου η εικόνα έχει σταθεροποιηθεί και δεν συνεχίζονται οι ζημίες, οι οποίες χαρακτήριζαν επί σειράν ετών τη σχετική δραστηριότητα.

Παρ’ όλα αυτά, όπως ανέφερε πριν από λίγες ημέρες ο κ. Αναστάσιος Καλλιτσάντσης, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου «Ελλάκτωρ» στο πλαίσιο της ενημέρωσης των επενδυτών και των αναλυτών για τα ετήσια αποτελέσματα της περσινής χρήσης, κατά το 2019 θα πρέπει να αναμένονται μειωμένα έσοδα από τον κατασκευαστικό τομέα, δεδομένου ότι και το ανεκτέλεστο υπόλοιπο (μαζί με τις προς υπογραφή συμβάσεις) έχει περιοριστεί στο 1,8 δισ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι οι ζημίες μετά από φόρους του τομέα των κατασκευών διαμορφώθηκαν το 2018 σε 132,4 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 24,3 εκατ. ευρώ το 2017. Κύριος λόγος για την εξέλιξη αυτή ήταν η ανάγκη αναγνώρισης των ζημιογόνων έργων και της «κάθαρσης» του ισολογισμού, μέσω του σχηματισμού των απαιτούμενων προβλέψεων. Μόνο στη Ρουμανία, οι ζημίες από την εν λόγω διαδικασία ανήλθαν σε 79 εκατ. ευρώ, ενώ επιπλέον 18 εκατ. ευρώ αφορούσαν έργο στο Κατάρ.

«Για το 2019, η έμφαση του ομίλου θα είναι πλέον στην επίτευξη ταμειακών ροών, στη μείωση του λειτουργικού κόστους και στην κερδοφορία», σημείωσε χαρακτηριστικά. Οπως εξήγησε ο κ. Καλλιτσάντσης, η υποχώρηση του ανεκτέλεστου υπολοίπου οφείλεται στην περιορισμένη δημοπράτηση νέων έργων στην Ελλάδα, αλλά και στην επιλεκτική διεκδίκηση νέων συμβάσεων στο εξωτερικό, απ’ όπου πάντως εξακολουθεί να προέρχεται το 54% του ανεκτέλεστου υπόλοιπου. Επίσης, αρνητικό ρόλο έχει διαδραματίσει και η σημαντική καθυστέρηση που έχει παρατηρηθεί στη δημοπράτηση και ολοκλήρωση των διαγωνισμών σε μια σειρά από μεγάλα έργα, όπως η υποθαλάσσια σήραγγα Σαλαμίνας, η νέα γραμμή 4 του μετρό και ο βόρειος οδικός άξονας Κρήτης. Σε κάθε περίπτωση, κατά τη διάρκεια των τελευταίων εννέα μηνών, από τότε που ανέλαβε η νέα διοίκηση, επιδίωξε να εξαλείψει τις ζημίες του τομέα των κατασκευών, ώστε να πάψουν να αντισταθμίζουν τα κέρδη από τις υπόλοιπες δραστηριότητες και συγκεκριμένα από τα έργα παραχώρησης («Ακτωρ Παραχωρήσεις»), τη διαχείριση απορριμμάτων («Ηλέκτωρ») και την παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές («Ανεμος»). Οι εν λόγω δραστηριότητας αναμένεται να αποτελέσουν την «ατμομηχανή» του ομίλου κατά τη διάρκεια των προσεχών ετών.

Προκειμένου να μην επαναληφθούν ανάλογα φαινόμενα, η διοίκηση έχει προχωρήσει στη λήψη δεκάδων μέτρων αναδιοργάνωσης της δομής και λειτουργίας του ομίλου. Οπως ανέφερε ο κ. Γιώργος Προβόπουλος, πρόεδρος της «Ελλάκτωρ», «αναβαθμίσαμε την εταιρική μας διακυβέρνηση εφαρμόζοντας ένα λεπτομερές πλάνο δράσεων, το οποίο υποβλήθηκε από διεθνή σύμβουλο υψηλού κύρους κι εγκρίθηκε από το διοικητικό συμβούλιο».

Φέτος, στόχος της διοίκησης είναι η συνέχιση της αναδιάταξης της κατασκευής και βελτίωσης της λειτουργίας σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές που δραστηριοποιείται η «Ακτωρ», η περαιτέρω εδραίωση της ηγετικής θέσης του ομίλου στις παραχωρήσεις, ειδικά στους αυτοκινητοδρόμους, η επιδίωξη ανάληψης νέων έργων ΣΔΙΤ διαχείρισης απορριμμάτων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, η ολοκλήρωση της απορρόφησης της «ΕΛ.ΤΕΧ. Ανεμος» (αναμένεται τον προσεχή Ιούλιο) και η συνέχιση της αναδιοργάνωσης του ομίλου για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητάς του.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή