ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τρίτο καλύτερο αεροδρόμιο διεθνώς το «Ελευθέριος Βενιζέλος»

trito-kalytero-aerodromio-diethnos-to-eleytherios-venizelos-2315452

Την τρίτη θέση παγκοσμίως μεταξύ των καλύτερων αεροδρομίων του κόσμου κατέλαβε ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) «Ελευθέριος Βενιζέλος» στην ετήσια κατάταξη που συντάσσει η AirΗelp, εταιρεία για τα δικαιώματα των επιβατών. Ειδικότερα, ο ΔΑΑ συγκέντρωσε 83,8% (8,38 μονάδες) καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση μεταξύ των 132 αεροδρομίων που αξιολογήθηκαν στο AirHelp Score 2019. Η επιλογή των αεροδρομίων έγινε με βάση τα πιο πολυσύχναστα και πιο γνωστά αεροδρόμια του κόσμου, ενώ αποκλείστηκαν άλλα για τα οποία δεν υπήρχαν διαθέσιμα στοιχεία. Το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» συγκέντρωσε 8,1 μονάδες για την ακρίβεια των πτήσεων, 9,0 για την ποιότητα υπηρεσιών και 8,7 για την ποιότητα των εμπορικών υπηρεσιών. Οι ταξιδιώτες απόλαυσαν την καλύτερη εμπειρία στο Hamad International Airport, στο Tokyo Haneda International Airport και στον ΔΑΑ. Το Αεροδρόμιο του Αϊντχόφεν, το Διεθνές Αεροδρόμιο του Κουβέιτ και το Αεροδρόμιο Πορτέλα της Λισσαβώνας κατέλαβαν τις τελευταίες θέσεις. 

Για να δημιουργηθεί η κατάταξη, η AirHelp χρησιμοποίησε τη βάση δεδομένων στατιστικών πτήσεων, απόψεις πελατών και τη δική της εμπειρία στη διαδικασία αποζημίωσης ύστερα από μια καθυστερημένη πτήση.  Για την κατάταξη των 132 αεροδρομίων (Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2018) κυρίαρχο κριτήριο (κατά 60%) ήταν η ακρίβεια των πτήσεων. Μια πτήση για να θεωρείται στην «ώρα της» πρέπει να έχει απόκλιση έως 15 λεπτά από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης/άφιξης. Το υπόλοιπο 20% της κατάταξης εξάγεται από την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, όπως είναι η εξυπηρέτηση επιβατών, η διαδικασία των ελέγχων ασφαλείας και η καθαριότητα. Οι επιβάτες κλήθηκαν να βαθμολογήσουν τα αεροδρόμια σε μια κλίμακα από το ένα έως το πέντε (πολύ καλό έως πολύ κακό). Το υπόλοιπο 20% της συνολικής βαθμολογίας προκύπτει από την αξιολόγηση των επιβατών (με την παραπάνω κλίμακα 1 έως 5) σχετικά με τα καταστήματα και της δυνατότητες που παρέχουν στους ταξιδιώτες και τις επιλογές εστίασης. Ετσι, η τελική κατάταξη αποτελείται από τους δείκτες ακρίβειας χρόνου κατά 60%, ποιότητας παρεχόμενων υπηρεσιών κατά 20% και ικανοποίησης των επιβατών από τα καταστήματα και τα εστιατόρια επίσης κατά 20%.   

trito-kalytero-aerodromio-diethnos-to-eleytherios-venizelos0

Το AirHelp Score 2019 επιβεβαιώνει την πεποίθηση ότι οι αεροπορικές που επικεντρώνονται στους επιβάτες τους κερδίζουν στην κατάταξη υψηλότερες θέσεις. Την υψηλότερη βαθμολογία στις αεροπορικές εταιρείες για το 2019 έχει η Qatar Airways, η οποία διατηρεί την πρώτη θέση από πέρυσι. Συγκεκριμένα, η Qatar Airways σημείωσε 7,8 για τη διαχείριση των αποζημιώσεων και 8,4 για την έγκαιρη απόδοσή τους. Εκτός από τη σταθερή Qatar Airlines, σημειώθηκε σημαντική αλλαγή μεταξύ των υπόλοιπων πέντε κορυφαίων αεροπορικών εταιρειών, με τις American Airlines, Aeromexico, SAS Scandinavian Airlines και Qantas να κατατάσσονται στη δεύτερη έως πέμπτη θέση. Οι εταιρείες αυτές επέδειξαν σημαντική αλλαγή στον τρόπο επεξεργασίας των αποζημιώσεων και στην ακρίβεια.

Ενώ οι πέντε κορυφαίες αεροπορικές κατατάχθηκαν σε καλές θέσεις για θέματα που αφορούν τους επιβάτες, όπως η επεξεργασία των πληροφοριών αποζημίωσης και η ακρίβεια, πολλές από τις εταιρείες με χαμηλή κατάταξη, όπως οι Ryanair, Korean Air, EasyJet και Thomas Cook Airlines, έγιναν φέτος πρωτοσέλιδα για κακή διαχείριση των επιβατών, σημειώνει η AirHelp.

Ο δείκτης ικανοποίησης των αεροπορικών εταιρειών προκύπτει κατά 33,33% από την ακρίβεια των πτήσεων των εταιρειών, κατά 33,33% από την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχουν (άνεση αεροσκάφους, εξυπηρέτηση πληρωμάτων, προσφερόμενα γεύματα) και κατά 33,33% από τη συμπεριφορά των εταιρειών στη διαχείριση και έγκαιρη απόδοση των αποζημιώσεων. Οι ελληνικές αεροπορικές εταιρείες, Olympic Air και Aegean Airlines, βρέθηκαν στην 31η και 48η θέση αντίστοιχα.