Στην τελική ευθεία για την έναρξη των έργων ο ΟΛΘ

Στην τελική ευθεία για την έναρξη των έργων ο ΟΛΘ

1' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στην τελική ευθεία για την έναρξη των έργων που έχει προγραμματίσει ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης  εισέρχεται το managment της εισηγμένης. Η ΟΛΘ Α.Ε., που ιδιωτικοποιήθηκε πριν από έναν χρόνο, έχει προχωρήσει την επικαιροποίηση της μελέτης για την επέκταση του προβλήτα VI, ενώ ήδη από τις αρχές Απριλίου έχουν εξασφαλιστεί και οι απαραίτητες αδειοδοτήσεις από τη γενική γραμματεία λιμένων, λιμενικής πολιτικής και ναυτιλιακών επενδύσεων (ΓΓΛΛΠΝΕ) για το σχέδιο ανάπτυξης λιμένα (ΣΑΛ). Παράλληλα, η ΟΛΘ Α.Ε. προχωρά στη σύγκληση της τακτικής γενικής συνέλευσης στις 26 Ιουνίου,  κατά την οποία αναμένεται να εγκριθεί η διανομή μερίσματος 0,57 ανά μετοχή ή συνολικά 5,7 εκατομμυρίων ευρώ. Υπενθυμίζεται πως η χρήση του 2018 έκλεισε με μηδενικό δανεισμό και ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα που ξεπερνούν τα 91 εκατ.

Στις επενδύσεις που εγκρίθηκαν και προωθούνται, συνολικού ύψους 300 εκατομμυρίων ευρώ, περιλαμβάνονται η επιμήκυνση και ο εκσυγχρονισμός του προβλήτα VI των εμπορευματοκιβωτίων στα 440 μέτρα και η εκβάθυνσή του στα 17,6 μέτρα, η αναβάθμιση του κρηπιδώματος 24 για το χύδην φορτίο και η ενοποίηση των προβλητών IV και V. Οι υποχρεωτικές επενδύσεις που προβλέπονται στη σύμβαση παραχώρησης της South East Gateway Thessaloniki (SEGT), του νέου βασικού μετόχου του ΟΛΘ (67%), και του ελληνικού Δημοσίου ανέρχονται στα 180 εκατομμύρια, ενώ οι πρόσθετες επενδύσεις που ενέταξε η νέα διοίκηση στο σχέδιο ανάπτυξης ανέρχονται σε επιπλέον 90 εκατομμύρια και η δαπάνη για  μηχανολογικό εξοπλισμό σε ακόμα 30 εκατομμύρια.

Χθες Τρίτη, η διοίκηση της εισηγμένης πραγματοποίησε παρουσίαση των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας  στους οικονομικούς αναλυτές. Σημειώνεται πως η τιμή της μετοχής της ΟΛΘ Α.Ε. κινείται κοντά σε υψηλά πενταετίας.  Υπενθυμίζεται πως ο κύκλος εργασιών για το 2018 ανήλθε σε  58,5 εκατομμύρια ευρώ  (+7,9%). Τα έσοδα ανά λειτουργικό τομέα διαμορφώθηκαν στα 37,9 εκατομμύρια για τον σταθμό των εμπορευματοκιβωτίων που αντιστοιχούν στο 64,8% του κύκλου εργασιών, στα 18,9 εκατομμύρια για τον συμβατικό λιμένα που αντιστοιχούν στο 32,3% του κύκλου εργασιών, στις  223.000 για την επιβατική κίνηση που αντιστοιχούν στο 0,4% του κύκλου εργασιών και στο  1,49 εκατομμύρια για την εκμετάλλευση χώρων που αντιστοιχεί στο 2,5% του κύκλου εργασιών. Τα λειτουργικά κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν στα 27,6 εκατ. το 2018, έναντι  18,85 εκατ. του 2017 (+46,4%), με το σχετικό περιθώριο να διαμορφώνεται στο 47,2% επί του κύκλου εργασιών. Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 24,7 εκατ. (+98,2%) και τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν στα  17,15 εκατ. (+136,8%) με το σχετικό περιθώριο να διαμορφώνεται στο 29,3% επί του κύκλου εργασιών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή