ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πυροβολεί τα πόδια της η Εγνατία, για να μπλοκάρει την παραχώρηση του άξονα

pyrovolei-ta-podia-tis-i-egnatia-gia-na-mplokarei-tin-parachorisi-toy-axona-2321157

Στον διορισμό του Αθανασίου Σχίζα στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Εγνατίας Οδού συναίνεσε τελικά η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ. Το Δ.Σ. του Ταμείου έδωσε το πράσινο φως για τον διορισμό, μετά τη διελκυστίνδα που είχε δημιουργηθεί με τον υπ. Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη. Υπενθυμίζεται ότι ο διορισμός του κ. Σχίζα από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής είχε εγκριθεί τον προηγούμενο Μάρτιο. Ωστόσο, το ΤΑΙΠΕΔ, με το πρόσχημα διορισμού και νέου προέδρου, κρατούσε στο συρτάρι του την έγκριση διορισμού του κ. Σχίζα – πρακτικά, τη διεξαγωγή της γενικής συνέλευσης που θα τον διόριζε. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Σχίζας θα διοριστεί για το υπόλοιπο της θητείας του Δ.Σ. της Εγνατίας Οδού. Η θητεία του συμβουλίου λήγει στο τέλος Σεπτεμβρίου και σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις το ΤΑΙΠΕΔ θα επανεξετάσει τη νέα σύνθεση του Δ.Σ. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η Εγνατία δεν μπορούσε να αντέξει άλλο την «ακυβερνησία» που είχε προκληθεί με τη συγκέντρωση των αρμοδιοτήτων του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου σε ένα πρόσωπο.

Η παραχώρηση του οδικού άξονα υπονομεύεται συνεχώς. Εκτός από την απουσία βούλησης δημιουργίας/ολοκλήρωσης των σταθμών διοδίων και της ανάπτυξης των Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), η εταιρεία επιχείρησε να τοποθετήσει μια τελευταία νάρκη. Αναίτια και χωρίς προηγούμενη εμπεριστατωμένη μελέτη, κήρυξε γέφυρες του άξονα ως «πιθανώς επικίνδυνες».

Την αποκάλυψη αυτή έκανε η τελευταία έκθεση της Ε.Ε. «Πολύ πρόσφατα (Μάρτιος 2019) μερικές από τις γέφυρες του αυτοκινητοδρόμου ταξινομήθηκαν από την Εγνατία Α.Ε. ως “πιθανώς επικίνδυνες”, παρόλο που δεν υπήρξε προφανής αιτία αλλαγής της κατάστασης των γεφυρών», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Με τον τρόπο αυτό, η εταιρεία έχοντας τη σιωπηλή υποστήριξη της κυβέρνησης, επιχείρησε για άλλη μία φορά να «βραχυκυκλώσει» τα βήματα που γίνονται στη διαδικασία παραχώρησης του άξονα. Ο χαρακτηρισμός των βασικών στοιχειών του άξονα (γέφυρες, τούνελ κ.λπ.) ως ασφαλή ή μη ασφαλή μπορεί να ανεβοκατεβάσει το προσφερόμενο τίμημα θεαματικά και στην πράξη να καθορίσει την επιτυχή υλοποίηση της παραχώρησης. Αυτό άλλωστε τονίζει και η Ε.Ε., αναφέροντας ότι «η Εγνατία πρέπει να ξεκαθαρίσει τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν, όπως επίσης και το σχετικό κόστος για να καταστούν εντελώς ασφαλείς οι γέφυρες. Οταν συμβεί αυτό, η συμφωνία για την παραχώρηση θα καθορίσει το ρίσκο μεταξύ παραχωρησιούχου και πολιτείας».