Σιδηροδρομικό έργο στη Ρουμανία ανέλαβε η «Ακτωρ»

Σιδηροδρομικό έργο στη Ρουμανία ανέλαβε η «Ακτωρ»

2' 53" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενίσχυση του ανεκτέλεστου υπολοίπου κατά 188 εκατ. ευρώ εξασφαλίζει η Ακτωρ ΑΤΕ, καθώς, όπως έκανε γνωστό χθες η εταιρεία, ανακηρύχθηκε ανάδοχος για την κατασκευή ενός σιδηροδρομικού έργου στη Ρουμανία. Πρόκειται για μια σύμβαση συνολικής αξίας 627 εκατ. ευρώ, η οποία θα ανατεθεί σε κοινοπραξία των εταιρειών Ακτωρ (30%), Alstom (30%), Arcada (20%) και Euroconstruct (20%). Το έργο αφορά την αναβάθμιση των τμημάτων Μπράσοφ – Απάτα και Κάτα – Σιγκισοάρα της σιδηροδρομικής γραμμής Μπράσοφ – Σιμέρια, η οποία αποτελεί μέρος του ευρωπαϊκού διαδρόμου μεταφορών Ρήνου – Δούναβη. Με συνολικό μήκος 84,48 χλμ., το έργο περιλαμβάνει 37 γέφυρες, 17 σιδηροδρομικούς σταθμούς, 3 σήραγγες και 92 νέες και αναβαθμισμένες υπερυψωμένες γέφυρες. Το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση του έργου είναι τα τέσσερα χρόνια. Επιπλέον, η «Ακτωρ» διεκδικεί το έργο αναβάθμισης και του τμήματος Apata – Cata της ίδιας σιδηροδρομικής γραμμής, προϋπολογισμού 570 εκατ. ευρώ.

Πάντως, θα πρέπει να σημειωθεί ότι είναι αρκετά πιθανό το τελικό οικονομικό όφελος για την «Ακτωρ» να είναι ακόμα μεγαλύτερο, εφόσον η Euroconstruct δεν κατορθώσει τελικά να ανταποκριθεί στις συμβατικές υποχρεώσεις της, κάτι που έχει ήδη συμβεί σε έτερο έργο στη Ρουμανία. Πρόκειται για οδικό έργο αξίας 180 εκατ. ευρώ (Lot 3 της Περιφερειακής Οδού Βουκουρεστίου), το οποίο, ενώ αρχικά είχε αναληφθεί (πριν από λίγες εβδομάδες) σε κοινοπραξία (51% – 49%) με τη ρουμανική εταιρεία Euro Construct ’98 Srl, εντέλει θα κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου από την «Ακτωρ». Η διοίκηση της ελληνικής εταιρείας, γνωρίζοντας τα οικονομικά προβλήματα της ρουμανικής εταιρείας, η οποία προκάλεσε και ζημίες 80 εκατ. ευρώ μόνο για τη χρήση του 2018 στην εισηγμένη, έθεσε σε ισχύ τις δικλίδες ασφαλείας που είχε υιοθετήσει προκειμένου να αποφύγει τη δημιουργία νέων ζημιών λόγω της οικονομικής αφερεγγυότητας της Euroconstruct. Ετσι, το συγκεκριμένο οδικό έργο θα υλοποιηθεί πλέον αποκλειστικά από την «Ακτωρ» χωρίς ζημία και απολαμβάνοντας και το 100% των οικονομικών ωφελειών από την εν λόγω σύμβαση.

Σύμφωνα με τον κ. Αλέξανδρο Εξάρχου, διευθύνοντα σύμβουλο της «Ακτωρ», χρειάστηκε αρκετή προσπάθεια και προσωπική επαφή με τις αρχές της Ρουμανίας προκειμένου να αποκατασταθεί η φήμη της εταιρείας στη συγκεκριμένη χώρα, να επιλυθούν τα προβλήματα με τα υπό εκτέλεση έργα και στη συνέχεια να μπορέσει η εταιρεία να διεκδικήσει νέες συμβάσεις. «Με το έργο αυτό η “Ακτωρ” ενδυναμώνει την παρουσία της στη Ρουμανία, ενισχύοντας ταυτόχρονα τον ρόλο της στην κατασκευή και την αναβάθμιση υποδομών με σημαντική προστιθέμενη αξία για την ευρύτερη περιοχή», σημείωσε χθες ο κ. Εξάρχου με αφορμή τη νέα σύμβαση.

Παράλληλα, στην Ελλάδα, αλλά και στη Ρουμανία, μέχρι τον Δεκέμβριο του 2020 η «Ακτωρ», ως μέρος κοινοπραξιών με εταιρείες όπως η Alstom, η ΤΕΡΝΑ, η Αβαξ και η Arcada, αναμένεται να ολοκληρώσει σιδηροδρομικά έργα συνολικού ύψους άνω του 1 δισ. ευρώ. Μεταξύ άλλων, η «Ακτωρ» συμμετέχει, ως επικεφαλής κοινοπραξίας, στην κατασκευή της νέας γραμμής υψηλών ταχυτήτων που συνδέει το ΣΚΑ (Σιδηροδρομικό Κέντρο Αθηνών) με το Κιάτο και διέρχεται από τους νέους σταθμούς που έχουν ήδη κατασκευαστεί. Επίσης, κατασκευάζει και τη νέα σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων Λιανοκλάδι – Δομοκός, ένα έργο αξίας 415 εκατ. ευρώ, που αφορά τη δημιουργία της υποδομής για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα σιδηροδρομικά έργα αναμένεται να αποτελέσουν σημαντική πηγή εσόδων για τις κατασκευαστικές εταιρείες, καθώς η ΕΡΓΟΣΕ δρομολογεί έργα αξίας άνω των 600 εκατ. ευρώ τα επόμενα χρόνια για την αναβάθμιση ή την ηλεκτροκίνηση διάφορων τμημάτων του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου. Στα παραπάνω είναι πιθανό να προστεθεί αργότερα και η λεγόμενη «σιδηροδρομική Εγνατία», ένα έργο που βρίσκεται ακόμη σε φάση μελέτης, το κόστος του οποίου όμως εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή