ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αντί για εγγυητικές ο όμιλος Καλογρίτσα κατέθεσε ένσταση

anti-gia-eggyitikes-o-omilos-kalogritsa-katethese-enstasi-2324492

Συνεχίζεται το «σίριαλ» αναφορικά με την εκκίνηση των έργων στον οδικό άξονα Πάτρας – Πύργου, ο οποίος βρίσκεται υπό την «ομηρία» των συμφερόντων Καλογρίτσα, με την ανοχή του υπουργείου Υποδομών. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο επιχειρηματίας, μετά την αδυναμία του να προσκομίσει τις απαιτούμενες εγγυητικές επιστολές, προκειμένου να υπογράψει τις συμβάσεις για τις δύο εργολαβίες, συνολικού ύψους 70 εκατ. ευρώ, τις οποίες έχει αναλάβει, έχει κηρυχθεί έκπτωτος, με βάση απόφαση της αρμόδιας διεύθυνσης του υπουργείου Υποδομών. Παράλληλα όμως, στις αρχές της εβδομάδας προχώρησε στην κατάθεση ένστασης ενάντια στη σχετική απόφαση, προκειμένου αυτή να ανασταλεί.

Πρόκειται για δικαίωμα που του δίνει το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο, προκειμένου να αιτιολογήσει το άδικο του αποκλεισμού του από την υπογραφή των συμβάσεων. Ωστόσο, ο νομοθέτης έχει συμπεριλάβει τη σχετική πρόβλεψη για περιπτώσεις που όντως έχει υπάρξει κάποια αδικία απέναντι στον κατασκευαστή με ευθύνη του Δημοσίου, και κατά κανόνα τέτοιου τύπου ενστάσεις κατατίθενται σε έργα που εκτελούνται ήδη, όχι προτού καν ανατεθούν. Στην προκειμένη περίπτωση, η κίνηση αυτή είναι καθαρός τακτικισμός, ώστε ο κ. Καλογρίτσας να κερδίσει χρόνο για να προσκομίσει τις απαιτούμενες εγγυητικές καλής εκτέλεσης ή να κατορθώσει να συμπεριλάβει στην κοινοπραξία του κάποιον άλλο κατασκευαστή, με την απαιτούμενη οικονομική επάρκεια. Ωστόσο, παρότι έχουν γίνει προσπάθειες και έχουν ασκηθεί ακόμα και πολιτικές πιέσεις, ουδεμία τράπεζα (τουλάχιστον εγχώρια) έχει εγκρίνει την έκδοση εγγυητικών καλής εκτέλεσης, ενώ ουδείς κατασκευαστής, από αυτούς στους οποίους έγινε κρούση, δέχθηκε να εμπλακεί με την υπόθεση «Καλογρίτσα». Αξίζει δε να σημειωθεί ότι στελέχη των μεγαλύτερων ομίλων που δεν κατέθεσαν καν προσφορά στο συγκεκριμένο διαγωνισμό επισημαίνουν ότι καμία από τις εργολαβίες Καλογρίτσα δεν μπορεί να αποφέρει κέρδος με τις εκπτώσεις που έχουν δοθεί.

Αντιλαμβάνεται λοιπόν εύλογα κανείς ότι οι χειρισμοί του υπουργείου κρίνονται επιεικώς ατυχείς, ιδίως ως προς το σκέλος της απόφασης ανάθεσης των εργολαβιών στον κ. Καλογρίτσα, σε μια περίοδο που ήταν τοις πάσι γνωστά τα σοβαρά οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπιζε, έχοντας ήδη κηρυχθεί έκπτωτος από σειρά εργολαβιών του ΔΕΔΔΗΕ. Ακόμα και η απόφαση με την οποία κηρύσσεται έκπτωτη η κοινοπραξία των εταιρειών Καλογρίτσα (Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών) δεν έχει δημοσιευθεί πουθενά, ούτε φυσικά και στη Διαύγεια, με την αιτιολογία ότι δεν επηρεάζει τον κρατικό προϋπολογισμό! Ασφαλώς, κάτι τέτοιο δεν ισχύει επ’ ουδενί. Συγκεκριμένα, όπως έχει «διαφημίσει» και ο ίδιος ο κ. Σπίρτζης στους τοπικούς φορείς του νομού Ηλείας, όπου βρίσκονται οι δύο εργολαβίες Καλογρίτσα, η διαδικασία προβλέπει την κλήση των επόμενων μειοδοτών να καταθέσουν την αιτιολόγηση της προσφοράς τους και να αναλάβουν τις εργολαβίες με τις εκπτώσεις που έχουν δώσει, που είναι ασφαλώς χαμηλότερες εκείνων του κ. Καλογρίτσα.

Σημειωτέον ότι το πολύπαθο έργο έχει ξεκινήσει να εκτελείται στο σκέλος που αφορά τον νομό Αχαΐας. Εκεί, έχουν ξεκινήσει να εγκαθίστανται και να λειτουργούν πλέον τα εργοτάξια των εταιρειών που έχουν αναλάβει τις τέσσερις εργολαβίες. Συγκεκριμένα, από δύο εργολαβίες έχουν αναλάβει η ιταλική GD Infrastrutture και η ΙΝΤΕΡΚΑΤ. Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί ότι η πρώτη έχει ήδη προτείνει με επιστολή της στον κ. Σπίρτζη την ανάληψη των δύο εργολαβιών Καλογρίτσα στις εκπτώσεις που αυτός έχει προσφέρει.