Επανεκκίνηση των ΣΔΙΤ για έργα στις κατασκευές ζητεί ο κ. Καλλιτσάντσης

Επανεκκίνηση των ΣΔΙΤ για έργα στις κατασκευές ζητεί ο κ. Καλλιτσάντσης

2' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την ανάγκη της εκ νέου ενεργοποίησης των διαγωνισμών ΣΔΙΤ για τη διαχείριση απορριμμάτων ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου «Ελλάκτωρ» Αν. Καλλιτσάντσης, στην ομιλία του στο συνέδριο του Economist, θέλοντας να καταδείξει ένα παράδειγμα των επενδύσεων στον κατασκευαστικό κλάδο οι οποίες «πάγωσαν» τα προηγούμενα χρόνια. Σύμφωνα με τον ίδιο, προτεραιότητα είναι οι επενδύσεις με προσέλκυση ιδιωτικών και ξένων κεφαλαίων καθώς και ευρωπαϊκών κονδυλίων με τη στήριξη των ευρωπαϊκών αναπτυξιακών τραπεζών και του διεθνούς χρηματοπιστωτικού συστήματος.

Από το 2008 μέχρι σήμερα, οι δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις στη χώρα έχουν υποστεί καθίζηση της τάξεως του 59%. «Το ποσοστό σοκάρει, ωστόσο συνήθως παραβλέπεται, καθώς τα φώτα πέφτουν στη συρρίκνωση του ΑΕΠ κατά 24% την αντίστοιχη περίοδο. Αυτό από μόνο του δείχνει πως δεν είχε γίνει αντιληπτό τι είναι αυτό που παράγει ΑΕΠ και άρα ποια είναι η προϋπόθεση για να υπάρχει ανάπτυξη», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καλλιτσάντσης. Οπως επισημαίνει, οι επενδύσεις είναι αυτές που αναπτύσσουν την οικονομία. Για παράδειγμα, σύμφωνα με έρευνα του ΙΟΒΕ, κάθε ευρώ που δαπανάται για έργα, αυξάνει το ΑΕΠ κατά 1,8 ευρώ και κάθε θέση εργασίας στις κατασκευές συνδέεται με επιπλέον 1,5 θέση εργασίας σε άλλους κλάδους.

«Οποιαδήποτε επένδυση σε έργα φέρνει θετικά αποτελέσματα από την πρώτη ημέρα: είτε πρόκειται για νέα έργα, είτε για αναβάθμιση των υποδομών που υπάρχουν, είτε μιλάμε για επενδύσεις στον βιομηχανικό κλάδο για την κατασκευή ενός νέου εργοστασίου, είτε στον κλάδο της ενέργειας, είτε στον κλάδο των ακινήτων για γραφεία ή εμπορικά κέντρα, είτε στον τουρισμό για ξενοδοχειακές μονάδες, είτε στις υποδομές για δρόμους, λιμάνια, αεροδρόμια, η πολλαπλασιαστική αξία του κατασκευαστικού κλάδου μετράει από την πρώτη ημέρα», σημείωσε ο επικεφαλής της «Ελλάκτωρ».

Κατά τον ίδιο, με δεδομένη την οικονομική στενότητα του ελληνικού Δημοσίου και της αδυναμίας του να ενισχύσει κατακόρυφα το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, θα πρέπει να δημιουργείται η μέγιστη δυνατή μόχλευση, με τη συνδρομή των ιδιωτών επενδυτών και των αναπτυξιακών τραπεζών, όπως η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης.

Eν τω μεταξύ, όπως έγινε γνωστό χθες, η «Ακτωρ» αναδείχθηκε μειοδότης προσφέροντας έκπτωση 51% στον διαγωνισμό για την κατασκευή και αναβάθμισης της οδικής σύνδεσης ανάμεσα στην πόλη της Λευκάδας και τον οδικό άξονα Ακτιο – Δυτικός Αξονας, συνολικού προϋπολογισμού 48 εκατ. ευρώ.

Πρόκειται ουσιαστικά για την αναβάθμιση σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, των δύο υφιστάμενων τμημάτων Βόνιτσας – Λευκάδας, μήκους 16 χιλιομέτρων. και Ακτίου – Αγίου Νικολάου, μήκους πέντε χιλιομέτρων. Στη συγκεκριμένη σύνδεση περιλαμβάνεται επίσης η κατασκευή κάθε είδους έργων που αφορούν τον νέο αγωγό ύδρευσης Λευκάδας, συνολικού μήκους περίπου 7,85 χιλιομέτρων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή