Σε υψηλά εξαετίας εκτινάχθηκαν οι ναύλοι των φορτηγών πλοίων

Σε υψηλά εξαετίας εκτινάχθηκαν οι ναύλοι των φορτηγών πλοίων

1' 44" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε υψηλά εξαετίας έχει εκτοξευθεί ο δείκτης-βαρόμετρο των ναυλαγορών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην Baltic Dry Index (BDI), εμφανίζοντας άνοδο της τάξης του 60% από την αρχή του έτους και έως και 17% από τον αντίστοιχο περυσινό μήνα. Καταλύτης, η αυξημένη ζήτηση για πολύ μεγάλα (Capes) και μεγάλα φορτηγά (Panamax), που έχει δεσμεύσει πολύ μεγάλο μέρος του διαθεσίμου προς ναύλωση τονάζ, ωθώντας τους ναυλωτές και προς μικρότερα μεγέθη ποντοπόρων φορτηγών.

Η εικόνα αυτή εκτιμάται πως μπορεί να διατηρηθεί τουλάχιστον για τον επόμενο ενάμιση μήνα καθώς επανακάμπτουν οι εξαγωγές από τη Βραζιλία μετά την επαναλειτουργία μεγάλων ορυχείων της Vale, ενώ παράλληλα αυξάνεται και η ζήτηση για σιδηρομετάλλευμα από την Κίνα αλλά και οι εξαγωγές έτοιμου χάλυβα από αυτή τη χώρα.

Η ναυλαγορά των Capes επωφελείται επίσης από την αυξημένη δραστηριότητα της Νότιας Αφρικής καθώς άλλες περιφέρειες εκμεταλλεύονται τις υψηλές τιμές σιδηρομεταλλεύματος και αυξάνουν την παραγωγή προκειμένου να αναπληρώσουν το κενό προσφοράς που προκάλεσε το κλείσιμο ορυχείου της Vale στις αρχές Φεβρουαρίου, ύστερα από πολύνεκρο δυστύχημα από έκρηξη σε φράγμα σε κομβικό σημείο, σημειώνει η Deutsche Bank, προσθέτοντας ότι αναμένει περαιτέρω βελτίωση της αγοράς προσεχώς. «Για τις επόμενες 50 ημέρες θα βλέπουμε τα πολύ μεγάλα φορτηγά VLOC που ελέγχονται από τη Vale να κατευθύνονται ανατολικά, έμφορτα. Δεν υπάρχουν πλοία Capes», εκτιμά ο πρόεδρος της Star Bulk Carriers, Hamish Norton. «Συνεπώς θα έχουμε 50 ημέρες με σχεδόν εγγυημένα υψηλούς ναύλους στα Capes, ενώ η Βραζιλία εντείνει την παραγωγή της σχετικά γρήγορα».

Σύμφωνα με τη Fearnleys Securities, «τα θεμελιώδη μεγέθη για τα μεγάλα πλοία παραμένουν ισχυρά, με όλα τα μεγάλα ορυχεία να ανεβάζουν ταχύτητες κοντά στην πλήρη δυναμικότητά τους, επωφελούμενα από ιστορικά υψηλές τιμές σιδηρομεταλλεύματος και εξάγοντας όσο το δυνατόν περισσότερο». Σύμφωνα με την Deutsche Bank, η ναυλαγορά ξηρού φορτίου χύδην κινείται αποφασιστικά υψηλότερα υπό την καθοδήγηση των Capes, οι ναύλοι των οποίων καταγράφουν την πλέον εκρηκτική άνοδο στην ιστορία τους.

Σε αυτό το περιβάλλον ο δείκτης Baltic Dry έχει περιέλθει στα υψηλότερα επίπεδα από το δεύτερο εξάμηνο του 2013, κινούμενος άνω των 2.010 μονάδων. Το προηγούμενο υψηλό σε αυτή την εξαετία ήταν οι 1.765 μονάδες, πριν από ακριβώς ένα έτος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή