ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέα προϊόντα και στο βάθος Costa Coffee για Coca-Cola 3E

gkat_25_0908_page_1_image_0001

Η καινοτομία σε ενεργειακά ποτά, αλλά και στο σήμα Coca-Cola, οδηγεί την ανάπτυξη για την Coca-Cola 3Ε το πρώτο εξάμηνο του 2019, ενώ την ίδια ώρα ο όμιλος ετοιμάζεται για την τοποθέτηση σε δέκα χώρες και μάλιστα σε όλα τα κανάλια του καφέ Costa Coffee. Αν και το πρώτο εξάμηνο οι πωλήσεις αναπτύχθηκαν με χαμηλότερο ρυθμό σε σύγκριση με πέρυσι, λόγω κυρίως των χαμηλών θερμοκρασιών και του βροχερού καιρού κατά το μεγαλύτερο μέρος του Μαΐου και του Ιουνίου, ο όμιλος προσδοκά βελτίωση των αποτελεσμάτων του κατά το δεύτερο εξάμηνο, στο οποίο πλέον θα έχουν ενσωματωθεί και τα αποτελέσματα της σερβικής βιομηχανίας μπισκότων Bambi, την οποία εξαγόρασε στις αρχές του 2019, αναμένοντας επίδραση δέκα μονάδων βάσης για την πλήρη οικονομική χρήση. Για το σύνολο του έτους εκτιμά ότι οι πωλήσεις του θα ενισχυθούν κατά 5%-6% σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα για το πρώτο εξάμηνο που ανακοίνωσε χθες η Coca-Cola HBC AG, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε 3,35 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 3,8% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό εξάμηνο. Ο όγκος πωλήσεων διαμορφώθηκε σε 1,09 εκατ. κιβώτια, ενισχυμένος κατά 2,2% σε σύγκριση με πέρυσι. Τα καθαρά κέρδη υποχώρησαν κατά 10,1% στο πρώτο εξάμηνο του 2019, κυρίως λόγω του αυξημένου κόστους αναδιάρθρωσης του ομίλου και διαμορφώθηκαν σε 195,1 εκατ. ευρώ έναντι 216,9 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο του 2018. Σημειώνεται εδώ ότι από τις δράσεις αναδιάρθρωσης που πραγματοποίησε ο όμιλος εντός του 2019 προσδοκά όφελος 19 εκατ. ευρώ ετησίως από το 2020, ενώ από τις δράσεις που έλαβε το 2018 και το πρώτο ήμισυ του 2019 προσδοκά οφέλη ύψους 30 εκατ. ευρώ εντός του 2019.

Στην εγχώρια αγορά, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό στο πρώτο εξάμηνο, κυρίως λόγω τις συνεχιζόμενης δυναμικής στις κατηγορίες των ανθρακούχων αναψυκτικών και των ποτών ενέργειας.

Το μεγάλο στοίχημα για τον όμιλο το 2020 είναι η τοποθέτηση των προϊόντων καφέ Costa Coffee σε τουλάχιστον δέκα αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας. Κατά τον σχολιασμό των οικονομικών αποτελεσμάτων του πρώτου εξαμήνου με τους οικονομικούς αναλυτές, ο διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola HBC Ζόραν Μπογκντάνοβιτς αποκάλυψε ότι η τοποθέτηση των προϊόντων Costa Coffee που αναμένεται εντός του πρώτου εξαμήνου του επόμενου έτους θα γίνει σε όλα τα κανάλια: στο λιανεμπόριο, στην εστίαση – ξενοδοχεία (HoReCa), στους χώρους εργασίας, ενώ θα τοποθετηθούν οι μηχανές Costa Coffe Express (self service μηχανή παρασκευής καφέ) αλλά και έτοιμα προς κατανάλωση προϊόντα. Η τελευταία κατηγορία έχει ήδη εδώ και ένα μήνα εισαχθεί στην πολωνική αγορά. Ο όμιλος αναμένει ισχυρή επίδραση στα οικονομικά του αποτελέσματα λόγω της δραστηριότητάς του στον καφέ, κυρίως από τον δεύτερο χρόνο κι έπειτα.

Το άλλο μεγάλο στοίχημα το οποίο ήδη φαίνεται να κερδίζει ο όμιλος είναι ο εμπλουτισμός του χαρτοφυλακίου του με καινοτόμα προϊόντα. Η καινοτομία των προϊόντων συνέβαλε στην αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 4,5 ποσοστιαίες μονάδες στη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2019, με τον κ. Μπογκντάνοβιτς να σημειώνει ότι «η καινοτομία θα είναι κρίσιμος παράγοντας ανάπτυξης όχι μόνο για την τρέχουσα χρονιά, αλλά και για τα επόμενα έτη».

Σημειώνεται ότι εντός του πρώτου εξαμήνου ο όμιλος τοποθέτησε στην αγορά υπό το σήμα Coca-Cola τα προϊόντα Coke Energy, Coke Plus Coffee, προϊόντα για χρήση σε κοκτέιλ, καθώς και Coca-Cola με πάνω από 10 διαφορετικές γεύσεις.  Οι πωλήσεις των προϊόντων υπό το σήμα Coca-Cola εν γένει ενισχύθηκαν κατά 4,5% στο εξάμηνο, με την Coca-Cola Zero να «τρέχει» με ρυθμό 34,6%, όπως άλλωστε παρατηρείται συνολικά στην κατηγορία των προϊόντων με λίγες θερμίδες. Υψηλός είναι και ο ρυθμός ανάπτυξης των ενεργειακών ποτών, 28,1% στο πρώτο εξάμηνο του 2019.

Σε ό,τι αφορά, τέλος, την τελευταία έρευνα που πραγματοποίησε η Επιτροπή Ανταγωνισμού στην Coca-Cola 3E Ελλάδας (τη θυγατρική του ομίλου στην Ελλάδα), η σχετική ακρόαση έγινε πριν από λίγες ημέρες, στις 24 Ιουλίου 2019, και η απόφαση της ανεξάρτητης αρχής αναμένεται εντός τριμήνου.