ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το success story του λιμανιού του Πειραιά και τα σχέδια της Cosco

to-success-story-toy-limanioy-toy-peiraia-kai-ta-schedia-tis-cosco-2335763

«Κρίση; Οχι στο λιμάνι του Πειραιά. Ενώ η Ελλάδα από το 2008 έχασε το ένα τέταρτο της οικονομικής ισχύος της και πολλές φορές βρέθηκε στο χείλος της χρεοκοπίας, η κίνηση των εμπορευματοκιβωτίων στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας κατά την τελευταία δεκαετία δεκαπλασιάστηκε – μια άνευ προηγουμένου ελληνική ιστορία επιτυχίας. Τώρα η νέα συντηρητική-φιλελεύθερη κυβέρνηση θέλει να ιδιωτικοποιήσει περισσότερα λιμάνια. Το ενδιαφέρον των ξένων επενδυτών είναι μεγάλο», σημειώνει σε εκτενές ρεπορτάζ για το λιμάνι του Πειραιά και άλλα ελληνικά λιμάνια η οικονομική επιθεώρηση Handelsblatt. «Τα πράγματα κυλούσαν αργά στο λιμάνι του Πειραιά μέχρι το 2008 […] Mετά ήρθαν οι Κινέζοι», αναφέρει, υπενθυμίζοντας το ιστορικό της αρχικής έλευσης της Cosco στην Ελλάδα, αλλά και την εξαγορά του 51% των μετοχών του ΟΛΠ το 2016.

Εκτίναξη

«Η Cosco ξύπνησε το υπνωτισμένο λιμάνι. Το α΄ εξάμηνο του 2019, ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε σε σχεδόν τρία εκατομμύρια μονάδες. Τον Ιούλιο, ο Πειραιάς ξεπέρασε την ισπανική Βαλένθια και έγινε το μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο. Στην Ευρώπη, ο Πειραιάς βρίσκεται στην πέμπτη θέση και στην 32η θέση παγκοσμίως», σημειώνει η Handelsblatt προσθέτοντας ότι αυτά τα ρεκόρ, σε συνδυασμό με τη γεωγραφική του θέση, καθιστούν τον Πειραιά στρατηγικό κόμβο για τον νέο κινεζικό Δρόμο του Μεταξιού, «με τον οποίο ο Κινέζος πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ επιθυμεί να κατακτήσει τις ευρωπαϊκές αγορές και να κερδίσει πολιτική επιρροή».

Οπως παρατηρεί η Handelsblatt, ο Πειραιάς, που είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο την τελευταία δεκαετία, «θα μπορούσε ακόμη να επωφεληθεί από τον προστατευτισμό του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ: όσο πιο δύσκολο γίνεται για τους Κινέζους να αποκτήσουν πρόσβαση στην αμερικανική αγορά, τόσο πιο σημαντική είναι γι’ αυτούς η ευρωπαϊκή αγορά». Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, τα επενδυτικά σχέδια της Cosco για τον Πειραιά συνεχίζουν να είναι μεγαλεπήβολα: θέλει να επενδύσει 800 εκατ. ευρώ για την επέκταση του λιμανιού και άλλα 300 εκατ. προβλέπονται για τη δημιουργία τέταρτης προβλήτας εμπορευματοκιβωτίων. Η εφημερίδα παρατηρεί: «Οταν οι νέες δυνατότητες χωρητικότητας αξιοποιηθούν πλήρως, ο Πειραιάς, αναφορικά με τον κύκλο εργασιών, αναμένεται να ξεπεράσει το λιμάνι του Αμβούργου και της Βρέμης και να βρεθεί μετά το Ρότερνταμ και την Αμβέρσα στην τρίτη θέση στην Ευρώπη».

Κρουαζιέρα

Εξίσου σημαντικά, όπως παρατηρεί το ρεπορτάζ, είναι και τα σχέδια που αφορούν το επιβατικό σκέλος και τα κρουαζιερόπλοια – ο Πειραιάς είναι ήδη πρώτος στην κατάταξη των επιβατικών λιμανιών.