Κάθε ημέρα 528.000 καταναλωτές ψωνίζουν από τη «Σκλαβενίτης»

Κάθε ημέρα 528.000 καταναλωτές ψωνίζουν από τη «Σκλαβενίτης»

2' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με αύξηση της τάξης του 12,9%, αλλά κάτω από το «φράγμα» των 3 δισ. ευρώ, έκλεισε, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», ο τζίρος της εταιρείας «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης» (ΕΥΣ) το 2018. Ειδικότερα, σύμφωνα με έγκυρες πηγές, διαμορφώθηκε στα 2,85 δισ. ευρώ έναντι 2,52 δισ. ευρώ το 2017, επίδοση πάντως που κινείται εντός των στόχων που είχαν τεθεί στο επιχειρηματικό πλάνο που συνόδευε τη συμφωνία εξυγίανσης της «Μαρινόπουλος» ακριβώς τρία χρόνια πριν, τον Σεπτέμβριο του 2016. Πλέον, κάθε ημέρα υπολογίζεται ότι ψωνίζει από ένα κατάστημα που φέρει την επωνυμία «Σκλαβενίτης» περίπου μισό εκατομμύριο καταναλωτές.

Το πόσο έχει συμβάλει στον τζίρο της ΕΥΣ η προσθήκη του δικτύου της «Μαρινόπουλος», καθώς και εάν θα έχουν περιοριστεί οι ζημίες σε σύγκριση με τη χρήση του 2017, μένει να το δούμε τις επόμενες ημέρες, οπότε θα δημοσιευθούν επισήμως τα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου για την εταιρική χρήση του 2018. Υπενθυμίζεται ότι βάσει του επιχειρηματικού σχεδίου που είχε συνταχθεί το 2016, εμφάνιση κερδών στη νέα εταιρεία αναμένεται για πρώτη φορά τον 4ο χρόνο μετά την επικύρωση της συμφωνίας εξυγίανσης, δηλαδή το 2021. Θα πρέπει, βεβαίως, να σημειωθεί ότι η νέα εταιρεία, η ΕΥΣ, περιλάμβανε αρχικά μόνο το δίκτυο της «Μαρινόπουλος». Στη συνέχεια μετατράπηκε σε όμιλο, ο οποίος απορρόφησε διά της συγχώνευσης την «Ι. & Σ. Σκλαβενίτης», την εταιρεία που υπήρχε πριν από την απόκτηση της «Μαρινόπουλος». Στον όμιλο ΕΥΣ υπάγονται επίσης τα καταστήματα των αλυσίδων «Χαλκιαδάκης» (κατέχει το 60% της κρητικής αλυσίδας) και η αλυσίδα χονδρικής «Τhe Mart» (πρώην Makro) την οποία εξαγόρασε η «Ι. & Σ. Σκλαβενίτης» το 2015.

Το βέβαιο είναι ότι η ΕΥΣ αποτελεί αδιαμφισβήτητα τη μεγαλύτερη εμπορική αλυσίδα συνολικά στο λιανεμπόριο και ειδικότερα στον κλάδο των σούπερ μάρκετ, με το μερίδιο αγοράς να φτάνει το 2018, σύμφωνα με πληροφορίες από τις εταιρείες ερευνών αγοράς, σε 30%.

Στα 485 καταστήματα που ανήκουν στον όμιλο ΕΥΣ, εκ των οποίων 433 είναι τα σούπερ μάρκετ «Σκλαβενίτης», 39 σούπερ μάρκετ «Χαλκιαδάκης» και 13 καταστήματα «The Mart» υπολογίζεται – με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία (Αύγουστος 2019) ότι ψωνίζουν καθημερινά κατά μέσον όρο 528.000 πελάτες. Ειδικά στα σούπερ μάρκετ με το σήμα «Σκλαβενίτης» υπολογίζεται ότι ο ημερήσιος αριθμός των πελατών είναι κατά μέσον όρο 481.030.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι και το 2013 ο μέσος ημερήσιος αριθμός πελατών που έκανε τις αγορές του από ένα κατάστημα «Σκλαβενίτης» ήταν κάτω από 200.000. Η προσθήκη εκείνη τη χρονιά συνολικά 18 καταστημάτων στο δίκτυό του αύξησε την επόμενη χρονιά, το 2014, τον μέσο αριθμό των πελατών της «Σκλαβενίτης» σε 207.790 ημερησίως. Η προσθήκη στη συνέχεια των αλυσίδων «Χαλκιαδάκης» και «The Mart», σε συνδυασμό και με την απόσπαση μεριδίων από τη «Μαρινόπουλος» που υπολειτουργούσε, είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση των πελατών της το 2015 και το 2016.

H προσθήκη του δικτύου της «Μαρινόπουλος» το 2017 εκτόξευσε στα ύψη τον αριθμό των πελατών και τον τζίρο της ΕΥΣ. Από 262.560 πελάτες κατά μέσον όρο ημερησίως το 2016, έφτασαν τις 423.440 το 2017 και πλέον είναι υπερδιπλάσιοι σε σύγκριση με τρία χρόνια πριν. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή