ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πράσινο φως για το επενδυτικό σχέδιο της Cosco ύψους 800 εκατ.

prasino-fos-gia-to-ependytiko-schedio-tis-cosco-ypsoys-800-ekat-2339260

Τον δρόμο για επενδύσεις ύψους 800 εκατ. ευρώ της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά ανοίγει η χθεσινή μαραθώνια συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), που αναμένεται, εκτός απροόπτου, να ανακοινώσει σήμερα την έγκριση του master plan του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ). Σε κάθε περίπτωση, το πρώτο έργο που εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει άμεσα –όταν ολοκληρωθεί από την κυβέρνηση και η διαδικασία έγκρισης της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων– είναι η προέκταση του επιβατηγού λιμένα για τα κρουαζιερόπλοια, για το οποίο μειοδότρια ανακηρύχθηκε πρόσφατα η κατασκευαστική TEKAΛ Α.Ε.

Ολες οι επενδύσεις έγιναν δεκτές χθες από την ΕΣΑΛ, αλλά δόθηκε χρόνος διαβούλευσης έως την επόμενη Παρασκευή, όταν και θα συνεδριάσει εκ νέου για δύο επιμέρους θέματα, την προέκταση του προβλήτα Γ1 και τη μετατροπή του Γ2 σε τερματικό εμπορευματοκιβωτίων. Ο Γ1 χρησιμοποιείται επί του παρόντος από τη ναυπηγοεπισκευή και ο ΟΛΠ θέλει να τον χρησιμοποιήσει για τον σταθμό αυτοκινήτων (car terminal). Η έγκριση έχει δοθεί, αλλά η νέα συνεδρίαση θα λάβει υπόψη τυχόν παρατηρήσεις που θα προκύψουν από τη διαβούλευση. Να σημειωθεί πως για το συγκεκριμένο ζήτημα διατυπώνονται έντονες ενστάσεις από τους ναυπηγοεπισκευαστές αλλά και από το Συνδικάτο Μετάλλου, που ανησυχούν για συρρίκνωση της δραστηριότητας και αναμένεται να αντιδράσουν. Ο Γ2 χρησιμοποιείται από τη ΔΕΗ («μόλος της ΔΕΗ») και θα γίνει τώρα μέρος του νέου προβλήτα ΙV εμπορευματοκιβωτίων. Τόσο το ζήτημα με τον Γ1 όσο και με τον Γ2 ανέκυψαν λόγω του νέου master plan, που ανέβασε τον προϋπολογισμό από τα 612 στα 800 εκατ., περιλαμβάνοντας τέταρτο προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων.

Σημειώνεται, πάντως, ότι αργά χθες το βράδυ εξετάζονταν αλλαγές και σε ορισμένους συντελεστές δόμησης προτεινόμενων κτιρίων.

Οι υπόλοιπες επενδύσεις της Cosco, πέραν του προβλήτα ΙV και του νέου λιμένα κρουαζιέρας, περιλαμβάνουν τέσσερα ξενοδο-

χεία, car terminal, νέες αποθήκες και logistics, βελτίωση και συντήρηση λιμενικών υποδομών, προμήθεια εξοπλισμού και μέσων, βελτίωση υποδομών ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, οικολογικά λεωφορεία κ.ά.

Η χθεσινή, τρίτη φέτος για το ζήτημα, συνεδρίαση της ΕΣΑΛ, η οποία απαρτίζεται από τους γενικούς γραμματείς όλων των συναρμόδιων υπουργείων, έγινε μετά την αλλαγή κυβέρνησης και τα δεκάδες προβλήματα που δημιούργησαν οι αποφάσεις της προηγούμενης, τα οποία οδήγησαν στην εκ νέου κατάθεση του master plan της Cosco. Ο κινεζικός όμιλος στο σχέδιό του περιέλαβε δύο καινούργια σημαντικότατα στοιχεία. Αφενός το σχέδιο για το λιμάνι του Πειραιά προβλέπει ένα πολύ μικρότερο εμπορικό κέντρο για τον νέο τερματικό σταθμό της κρουαζιέρας (22.000 τετραγωνικά μέτρα αντί 44.000 τετραγωνικών πριν), που θα εξυπηρετεί τους χώρους του σταθμού και όχι το ευρύ κοινό, και έναν νέο επιπλέον προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων. Πρόκειται για αύξηση του προϋπολογισμού της Cosco για τον Πειραιά από τα 600 εκατ. στα 800 εκατ. Tα 200 αυτά επιπλέον εκατομμύρια αφορούν την κατασκευή και λειτουργία ενός ακόμα μεγάλου προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων δυναμικότητας 2,8 εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων (TEU), που χωροθετείται ανατολικά του προβλήτα Ι, στην περιοχή που ονομάζεται Γ2. Στόχος της Cosco είναι η αύξηση της ετήσιας δυναμικότητας του εμπορικού λιμανιού του Πειραιά πάνω από τα 10 εκατομμύρια TEU.