ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση κερδών 245,5% για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

ayxisi-kerdon-245-5-gia-ti-gek-terna-2339480

Παραχωρήσεις και παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ (ανανεώσιμες πηγές ενέργειας) εκτόξευσαν την κερδοφορία του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κατά τη διάρκεια του φετινού πρώτου εξαμήνου. Ειδικότερα, τα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας αυξήθηκαν κατά 245,5% σε 27,3 εκατ. ευρώ, από 7,9 εκατ. ευρώ κατά την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Πάντως, ο κύκλος εργασιών του ομίλου υποχώρησε κατά 17,1% σε 566,4 εκατ. ευρώ (από 683,2 εκατ. ευρώ), λόγω της μείωσης των εσόδων του κατασκευαστικού τομέα.

Σε σχετική του δήλωση, με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του πρώτου εξαμήνου, ο κ. Γιώργος Περιστέρης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου σημείωσε ότι «κατορθώσαμε να αυξήσουμε σημαντικά την κερδοφορία, παρά τη μείωση των εσόδων από τον κατασκευαστικό κλάδο, βασιζόμενοι κυρίως στη διαρκώς αυξανόμενη συμβολή που έχουν τα αποτελέσματα από τους τομείς των παραχωρήσεων και της ηλεκτροπαραγωγής από ΑΠΕ». Πάντως, θα πρέπει να τονιστεί ότι η αύξηση των κερδών οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι φέτος αποτελεί τον πρώτο πλήρη χρόνο υπολογισμού της αυξημένης συμμετοχής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στις εταιρείες παραχώρησης της Νέας Οδού (αυτοκινητόδρομος ΠΑΘΕ και Ιονία Οδός) και της Κεντρικής Οδού, μετά την εξαγορά, πέρυσι τον Οκτώβριο, των ποσοστών της ισπανικής Ferrovial, με αποτέλεσμα η εισηγμένη να ελέγχει πλέον το 100%.

Ως εκ τούτου, τα αποτελέσματα του κλάδου των παραχωρήσεων εκτοξεύτηκαν φέτος. Συγκεκριμένα, τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 19,1 εκατ. ευρώ, έναντι 2 εκατ. ευρώ κατά το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Παράλληλα, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 1,5% σε 86 εκατ. ευρώ, έναντι 84,6 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα μάλιστα με τη διοίκηση του ομίλου, προβλέπεται η περαιτέρω βελτίωση των εσόδων των συγκεκριμένων παραχωρήσεων, καθώς η αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών θα συμβάλει θετικά στην κυκλοφορία.

Παράλληλα, η ολοκλήρωση, το 2021, της κατασκευής του νότιου τμήματος του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65), δηλαδή του τμήματος από τη Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα, θα ενισχύσει ακόμα περισσότερο την κυκλοφορία και συνεπώς και τα έσοδα, καθώς θα συνδέσει τον Ε65 με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ.

Στον κατασκευαστικό τομέα, η εικόνα δεν είναι το ίδιο ρόδινη, καθώς τα έσοδα υποχώρησαν φέτος κατά 28,5% σε 343,6 εκατ. ευρώ, από 480,5 εκατ. ευρώ κατά την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Ως εκ τούτου, τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν φέτος σε 3,9 εκατ. ευρώ, έναντι 19,6 εκατ. ευρώ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2018. Πάντως, φέτος ο όμιλος υπέγραψε νέες συμβάσεις ύψους 661 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα το ανεκτέλεστο υπόλοιπο να διαμορφώνεται πλέον σε 1,8 δισ. ευρώ.

Οσον αφορά τον τομέα της ηλεκτροπαραγωγής από ΑΠΕ, τα έσοδα ανήλθαν σε 112 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 7,3% σε ετήσια βάση. Αντίστοιχα, τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν κατά 62,2% σε 36,3 εκατ. ευρώ, από 22,4 εκατ. ευρώ, κυρίως λόγω της έναρξης της περιόδου παραγωγής σε νέα αιολικά πάρκα. Στον συγκεκριμένο τομέα αναμένεται σημαντική αύξηση των μεγεθών τους επόμενους μήνες, καθώς στα τέλη Ιουνίου ξεκίνησε και η παραγωγή στα νέα αιολικά πάρκα της θυγατρικής ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή στις ΗΠΑ. Ο λόγος, για τα πάρκα Γκόφερ Κρικ (Φλουβάνα 2) και Μπέαρκατ στο Τέξας, η εγκατεστημένη ισχύς των οποίων ανέρχεται σε 158 MW και 200 MW αντίστοιχα.