Σε υψηλά δεκαετίας οι ναύλοι για τα μεγάλα δεξαμενόπλοια

Σε υψηλά δεκαετίας οι ναύλοι για τα μεγάλα δεξαμενόπλοια

1' 53" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε υψηλά δεκαετίας κινούνται τα μακροχρόνια ναυλοσύμφωνα για τα μεγάλα δεξαμενόπλοια (VLCC) μεταφοράς αργού πετρελαίου, ενώ στη σποτ αγορά τα ημερήσια έσοδά τους ξεπέρασαν τις 100.000 δολάρια. Αιτίες, η εποχική αύξηση της ζήτησης ενόψει του χειμώνα και οι κυρώσεις των ΗΠΑ σε δεξαμενόπλοια της Cosco Shipping Energy Transportation, του μεγαλύτερου ιδιοκτήτη σε χωρητικότητα αυτών των ποντοπόρων, εξαιτίας συναλλαγών με το Ιράν. Η αύξηση της ζήτησης και η μείωση της προσφοράς, που οι δύο παραπάνω παράγοντες σημαίνουν αντίστοιχα, έχουν οδηγήσει σε ένα απροσδόκητα ισχυρό ράλι τους ναύλους. Με βάση τις εκτιμήσεις της Poten & Partners, τα ημερήσια έσοδα της σποτ αγοράς (κατά περίπτωση ναυλώσεις) των μεγάλων δεξαμενοπλοίων VLCC στη γραμμή Μέσης Ανατολής-Κόλπος-Ανατολική Ασία έφθασαν τις 120.000 δολάρια ημερησίως, από το επίπεδο των 103.000 δολαρίων πριν από μερικές ημέρες. Αντίστοιχους ναύλους είχε να δει η ναυτιλία από τον Ιανουάριο του 2006. Η άνοδος των ναύλων μέσα σε λίγες εβδομάδες είναι της τάξης του 100%. Και όταν ανεβαίνουν τα έσοδα των VLCC, τυπικά ακολουθούν σταδιακά και τα αμέσως μικρότερα μεγέθη πλοίων, δημιουργώντας ένα κύμα που παρασύρει ψηλότερα όλο τον κλάδο, σχολάζουν οι αναλυτές.

Στη μακροχρόνια αγορά η Olympic Shipping & Management του ιδρύματος Ωνάση μίσθωσε για τρία χρόνια το 319.000 DWT «Olympic Lyra», ναυπήγησης του 2019, στη Mercuria με 46.000 δολάρια την ημέρα. Αυτό το ποσό υπερβαίνει τον τελευταίο τριετή ναύλο αναφοράς των 44.000 δολαρίων ανά ημέρα για τα πλοία αυτά, εκτιμά ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons. Είναι επίσης το υψηλότερο επίπεδο που επιτυγχάνεται με ένα σύγχρονο VLCC για τριετή συμφωνία ναύλωσης από τον Ιανουάριο του 2009, σύμφωνα με στοιχεία του οίκου Clarksons.

Η Cosco Shipping Tanker (Dalian) Co τέθηκε στις 25 Σεπτεμβρίου στον κατάλογο των εταιρειών που η αμερικανική κυβέρνηση θεωρεί πως σχετίζονται με παραβίαση των κυρώσεων κατά του Ιράν. Ετσι τα πλοία της δεν ναυλώνονται από εταιρείες που θέλουν να βρίσκονται σε συμμόρφωση με τις αμερικανικές προβλέψεις και, λόγω του τεραστίου μεγέθους της κινεζικής εταιρείας, βγήκε από την αγορά μια πολύ μεγάλη μεταφορική δυναμικότητα. Υπολογίζεται πως οι κυρώσεις αφορούν από 25 έως 50 VLCC, και ακόμα για όσα πλοία είναι ασαφές εάν υπόκεινται ή όχι στις αμερικανικές κυρώσεις, οι ναυλωτές απλώς αποφεύγουν τις συνεργασίες. Τα εναπομείναντα διαθέσιμα πλοία δεν επαρκούν για να καλύψουν τη ζήτηση, ειδικά τώρα που έρχεται ο χειμώνας στο βόρειο ημισφαίριο και αρχίζει η κατανάλωση του πετρελαίου θέρμανσης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή