Επενδύσεις 27 εκατ. ευρώ από την Κρι Κρι

Επενδύσεις 27 εκατ. ευρώ από την Κρι Κρι

2' 53" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Επενδύσεις συνολικού ύψους 27 εκατ. ευρώ για την τριετία 2019-2021 δρομολογεί ήδη η Κρι Κρι, με στόχο σε αυτή τη φάση την επέκταση της παραγωγικής της δυναμικότητας στο γιαούρτι και την παραγωγή καινοτόμων προϊόντων στο παγωτό. Την ίδια ώρα, η εταιρεία σχεδιάζει ήδη τα επόμενα βήματα διεύρυνσης των δραστηριοτήτων, σχέδια τα οποία αναμένεται να αναπτυχθούν μέσα στα επόμενα δύο έως πέντε χρόνια, και περιλαμβάνουν την είσοδό της σε άλλες κατηγορίες τροφίμων, όχι απαραιτήτως γαλακτοκομικών, κύρια χαρακτηριστικά των οποίων θα είναι η προαγωγή της παραδοσιακής και υγιεινής διατροφής.

Ειδικότερα, όπως ανέφερε χθες στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου στην έδρα της εταιρείας στις Σέρρες, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλός της κ. Παναγιώτης Τσινάβος, η γαλακτοβιομηχανία, μετά τις επενδύσεις άνω των 43 εκατ. ευρώ που πραγματοποίησε την περίοδο 2014-2018, έχει θέσει σε εφαρμογή το νέο της επενδυτικό πρόγραμμα για την προσεχή τριετία. Από το ποσό των 27 εκατ. ευρώ, 7 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας της Κρι Κρι σε γιαούρτι κατά 35%-40% σε σύγκριση με σήμερα, 5 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για τη δημιουργία νέας γραμμής παγωτού στην οποία θα παράγεται ένα καινοτόμο προϊόν που θα τοποθετηθεί στην αγορά εντός του 2020, 6 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων και τη δημιουργία νέων αποθηκών και ψυκτικών θαλάμων, 5 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία μονάδας βιοαερίου, η οποία θα αξιοποιεί τα απόβλητα του εργοστασίου για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και 4 εκατ. ευρώ για αντικατάσταση μηχανολογικού εξοπλισμού. Οι επενδύσεις θα χρηματοδοτηθούν από πόρους του αναπτυξιακού, ίδια κεφάλαια και δανεισμό. Σε βάθος χρόνου ο κ. Τσινάβος δεν απέκλεισε για μία ακόμη φορά το ενδεχόμενο εισόδου στρατηγικού συνεργάτη στην εταιρεία, με στόχο πάντα την ανάπτυξή της, επισημαίνοντας ότι δεν θα είχε πρόβλημα –υπό τις παραπάνω προϋποθέσεις– το ποσοστό του να μειωθεί στο 60% από περίπου 75% που είναι σήμερα.

Για την ώρα, πάντως, η Κρι Κρι συνεχίζει την ανοδική της πορεία και το 2019 η εισηγμένη αναμένεται να «σπάσει» το φράγμα των 100 εκατ. ευρώ από πλευράς τζίρου από 94 εκατ. ευρώ το 2018. Αξίζει να σημειωθεί ότι η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία κατά την περίοδο 2000-2018 κατέγραψε μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 13,9%. Σε σύγκριση δε με το 2000 έχει υπερδεκαπλασιάσει τον τζίρο της που τότε ήταν 9,1 εκατ. ευρώ.

Η ανοδική πορεία της εταιρείας αποτυπώνεται και στην εξέλιξη των μεριδίων αγοράς. Το επώνυμο γιαούρτι της από μερίδιο (κατ’ όγκο) 5% το 2009, έφτασε στο 15,2% το 2018, ενώ σήμερα, σύμφωνα με τον κ. Τσινάβο διαμορφώνεται σε 15,8%, καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση μεταξύ των επώνυμων γιαουρτιών και έχοντας μειώσει σημαντικά την απόσταση με τον ηγέτη της εν λόγω αγοράς που είναι η ΦΑΓΕ. Η διείσδυση της Κρι Κρι, ωστόσο, στα ελληνικά νοιοκοκυριά είναι πολύ μεγαλύτερη, καθώς παράγει πάνω από το 80% των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας. Συνεπώς, περίπου 1 στα 4 γιαούρτια στην ελληνική αγορά έχει παραχθεί από την Κρι Κρι.

Τη δεύτερη θέση ως προς τα μερίδια αγοράς κατ’ όγκο κατέχει η Κρι Κρι και στα επώνυμα παγωτά. Το μερίδιό της από 8% το 2008 διαμορφώθηκε το 2018 σε 15,5%. Εκτός δε από τις 16.500 σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα, η εταιρεία διαθέτει 5.000 σημεία πώλησης σε Κύπρο, Βόρεια Μακεδονία, Αλβανία, Ιράκ, ενώ δοκιμαστικά έχει τοποθετήσει παγωτά της και στην κινεζική αγορά. Εκεί όπου διαβλέπει, όμως, μεγάλη ευκαιρία η εταιρεία είναι στην ευρωπαϊκή αγορά παγωτών ιδιωτικής ετικέτας, μια αγορά αξίας 10 δισ. δολ. Η Κρι Κρι εξάγει σήμερα τα προϊόντα της –κυρίως γιαούρτι– σε 30 χώρες και πλέον η συμμετοχή των εξαγωγών στον ετήσιο τζίρο της φτάνει το 40%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή