Αύξηση πωλήσεων 21% εμφανίζουν φέτος τα ηλεκτρονικά φαρμακεία

Αύξηση πωλήσεων 21% εμφανίζουν φέτος τα ηλεκτρονικά φαρμακεία

1' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους κλάδους του ηλεκτρονικού εμπορίου εξελίσσονται τα ηλεκτρονικά φαρμακεία, καταγράφοντας διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης. Μάλιστα, οι υψηλές αυτές επιδόσεις επιτυγχάνονται χωρίς να πωλούνται φάρμακα, ούτε καν μη συνταγογραφούμενα, καθώς τούτο δεν επιτρέπεται από την ελληνική νομοθεσία.

Το σημείο-κλειδί για την ανάπτυξη των ηλεκτρονικών φαρμακείων στην Ελλάδα –που σήμερα ανέρχονται σε 290– είναι τα καλλυντικά.

Σύμφωνα με στοιχεία της Convert Group, η οποία συλλέγει δεδομένα πωλήσεων μέσω της πλατφόρμας eRetail Audit που έχει αναπτύξει, ο συνολικός τζίρος των ηλεκτρονικών φαρμακείων αναμένεται να διαμορφωθεί στο τέλος του 2019 σε 198,4 εκατ. ευρώ –συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ–  αυξημένος κατά 21% σε σύγκριση με το 2018.

Τέσσερα χρόνια πριν, το 2015, ο τζίρος των ηλεκτρονικών φαρμακείων ήταν πολύ χαμηλότερος, στα 85,3 εκατ. ευρώ. Το 2016 αυξήθηκε σε 116,9 εκατ. ευρώ, το 2017 σε 136,1 εκατ. ευρώ, ενώ το 2018 έφτασε τα 163,7 εκατ. ευρώ.

Διευκρινίζεται ότι η Convert Group αντλεί στοιχεία σε πραγματικό χρόνο από αντιπροσωπευτικό δείγμα 65 ηλεκτρονικών φαρμακείων που πραγματοποιούν πάνω από το 40% των πωλήσεων της συνολικής αγοράς και στη συνέχεια κάνει αναγωγή στο σύνολο της αγοράς.

Το 51% του τζίρου των ηλεκτρονικών φαρμακείων προέρχεται από τις πωλήσεις προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας, το 24% από συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, το 14% από βρεφικά και παιδικά είδη, το 9% από προϊόντα υγείας και 2% από λοιπά είδη. 

Από την καταγραφή που πραγματοποιεί η Convert Group παρατηρείται μείωση χρόνο με τον χρόνο στη μέση αξία του «καλαθιού» του καταναλωτή καθώς από τα 42,50 ευρώ που ήταν το 2017 και 41,50 ευρώ το 2018, φέτος έπεσε στα 40,30 ευρώ.

Από την άλλη παρατηρείται ελαφρά αύξηση στον αριθμό των τεμαχίων που αγοράζει κάθε φορά ο καταναλωτής, από 3,9 σε 4.

Αυτό αποδίδεται στις χαμηλότερες τιμές και στις μεγάλες εκπτώσεις που καταγράφηκαν το 2019 σε σύγκριση με το 2018. Η μέση έκπτωση στην τιμή των προϊόντων που αγοράστηκαν από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία ήταν 37,7%.

Οι συσκευές που χρησιμοποιούν κυρίως οι καταναλωτές για να πραγματοποιήσουν τις παραγγελίες τους από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία είναι τα κινητά τηλέφωνα και τα tablets. Οι συσκευές αυτές χρησιμοποιούνται πλέον κατά 65% περισσότερο σε σύγκριση με δύο χρόνια πριν.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή