ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Συμφωνία του ομίλου Χαραγκιώνη με τη Sitel

gkat_26_2711_page_1_image_0001

Σε κτίριο γραφείων θα μετατραπεί τελικά το Athenian Capitol του ομίλου Χαραγκιώνη, το οποίο μέχρι πριν από λίγα χρόνια λειτουργούσε ως εμπορικό κέντρο. Ειδικότερα, στο ακίνητο αναμένεται να εγκατασταθεί ο αμερικανικός πολυεθνικός όμιλος Sitel, ο οποίος δραστηριοποιείται στην παροχή υπηρεσιών εξυπηρέτησης πελατών. Σύμφωνα με τον κ. Θ. Χαραγκιώνη, πρόεδρο της εταιρείας, «πριν από λίγες ημέρες συμφωνήσαμε με τη Sitel για τη μίσθωση 6.500 τ.μ. στο ακίνητό μας». Η συμφωνία είναι για περίοδο πέντε ετών, με τη δυνατότητα ανανέωσης για άλλα τρία έτη.

Ηδη, έχουν ξεκινήσει πρόδρομες εργασίες για την ανακατασκευή του κτιρίου στη συμβολή των οδών Ιουλιανού και 3ης Σεπτεμβρίου, όπου λειτουργούν επίσης το Μουσείο Αυτοκινήτου, αλλά και πολυκατάστημα της αλυσίδας «Σκλαβενίτης». Η εγκατάσταση του νέου μισθωτή έχει σχεδιαστεί για τον προσεχή Μάρτιο. Η εν λόγω συμφωνία είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς η Sitel δεν έχει μέχρι σήμερα παρουσία στην Ελλάδα, δείγμα ότι η χώρα είναι πλέον σε θέση να προσελκύσει νέους πολυεθνικούς ομίλους.

Με την τοποθέτηση της Sitel, η πληρότητα του Athenian Capitol αναμένεται να βρεθεί στο 100%, έπειτα από αρκετά χρόνια, στη διάρκεια των οποίων, αποχώρησαν αρκετοί από τους αρχικούς μισθωτές του, κυρίως λόγω οικονομικών προβλημάτων, όπως η Sprider, ή λόγω της οικονομικής κρίσης που έπληξε την χώρα και οδήγησε αρκετές αλυσίδες στην έξοδο, όπως η Costa Coffee, η οποία διατηρούσε κατάστημα στο ακίνητο.

Το Αthenian Capitol αποτέλεσε επένδυση συνολικού ύψους 45 εκατ. ευρώ, το οποίο εκτός από το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου (με πάνω από 100 εκθέματα), φιλοξενούσε 30 εμπορικά καταστήματα και 10 σημεία εστίασης στα περίπου 15.000 τ.μ. των χώρων του. Πριν από λίγα χρόνια, σε μια προσπάθεια να αποκαταστήσει μέρος των εσόδων του, ο όμιλος Χαραγκιώνη σχεδίαζε την επαναλειτουργία του ως εκπτωτικού κέντρου, με την κάλυψη 7.500 τ.μ. και περίπου 50 καταστήματα. Μάλιστα, είχαν υπογραφεί και προσύμφωνα εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το 70% των προβλεπόμενων εκμισθώσιμων επιφανειών. Υπενθυμίζεται ότι σήμερα το ακίνητο προσελκύει περί τις 400.000 επισκέπτες σε ετήσια βάση, ενώ με τη δημιουργία ενός επιτυχημένου outlet, θα ήταν εφικτή η αύξηση του μεγέθους αυτού σε περίπου 2 εκατ. επισκέπτες, ήδη από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας.

Εν τέλει, το σχέδιο αυτό δεν προχώρησε, λόγω της συμφωνίας αποκλειστικότητας που έχουν πολλές από τις επώνυμες αλυσίδες με την McArthur Glen, η οποία δεν τους επιτρέπει να τοποθετηθούν σε άλλο εκπτωτικό κέντρο σε απόσταση 40 χιλιομέτρων. Ως εκ τούτου, η λύση της διαμόρφωσης του ακινήτου σε ένα σύγχρονο κτίριο γραφείων φάνταζε ιδανική, καθώς ήδη από το 2017, ο όμιλος δεχόταν κρούσεις για τη μίσθωσή του. Η ύπαρξη 800 υπόγειων θέσεις στάθμευσης και η τοποθεσία του στο κέντρο της Αθήνας, δίπλα στον σταθμό του ΗΣΑΠ (πλ. Βικτωρίας), αποτελούν σημαντικά πλεονεκτήματα για μια επιχείρηση, κάτι που φάνηκε και με την περίπτωση του ομίλου Sitel.

Μάλιστα, με δεδομένο ότι η Sitel σχεδιάζει την λειτουργία ενός διεθνούς τηλεφωνικού κέντρου εξυπηρέτησης πελατών, είναι δεδομένη η έλευση και εργαζομένων από το εξωτερικό, πέραν των προσλήψεων που θα γίνουν και από την εγχώρια αγορά. Στο πλαίσιο αυτό, ήδη έχουν πυκνώσει οι αναζητήσεις διαμερισμάτων στη γύρω περιοχή, ενισχύοντας τη ζήτηση σε μια αγορά, που μέχρι σήμερα, ελάχιστοι έχουν στο «στόχαστρό» τους, λόγω της υποβάθμισής της τα τελευταία χρόνια.