Κερδίζουν έδαφος τα «φυτικά γαλακτοκομικά»

Κερδίζουν έδαφος τα «φυτικά γαλακτοκομικά»

2' 20" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε τροχιά ανάκαμψης για τρίτη συνεχή χρονιά βρίσκεται η αγορά γαλακτοκομικών, καθώς οι πωλήσεις στο δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2019 καταγράφουν αύξηση 0,8% σε σύγκριση με το αντίστοιχο δεκάμηνο του 2018. Τα γιαούρτια και τα επιδόρπια, κατηγορία που τα πρώτα χρόνια της κρίσης ακολουθούσε φθίνουσα πορεία, καθώς και τα τυριά που είχαν σταθερή έως και ανοδική πορεία, είναι οι κατηγορίες στις οποίες κυρίως οφείλεται η ανάκαμψη του κλάδου. Η έκπληξη έρχεται από τα λεγόμενα «φυτικά γαλακτοκομικά», οι πωλήσεις των οποίων «τρέχουν» με διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης, με τον τζίρο του φετινού δεκαμήνου να ξεπερνά τον τζίρο ολόκληρης της περυσινής χρονιάς. Ταυτόχρονα καταγράφεται στροφή των καταναλωτών προς το βιολογικό, αλλά και προς το κατσικίσιο γάλα, γεγονός που οδηγεί τις γαλακτοβιομηχανίες να εντάξουν στο χαρτοφυλάκιό τους και τέτοια προϊόντα.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η κ. Ελένη Γιαννακούλη, στέλεχος της IRI, στη διάρκεια του πρώτου γαλακτοκομικού συνεδρίου που διοργάνωσε η εταιρεία Boussias Communications, οι πωλήσεις των «φυτικών γαλακτοκομικών» στο κανάλι των σούπερ μάρκετ διαμορφώθηκαν το διάστημα Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2019 σε 23,77 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση κατά 33,2%σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018. Αξίζει, μάλιστα, να σημειωθεί ότι ήδη οι πωλήσεις του φετινού δεκαμήνου υπερβαίνουν κατά 1,59 εκατ. ευρώ τις πωλήσεις ολόκληρης της περυσινής χρονιάς (22,18 εκατ. ευρώ).

Το μεγαλύτερο μερίδιο των «φυτικών γαλακτοκομικών» καταλαμβάνουν τα ροφήματα, με τις πωλήσεις να ανέρχονται στο δεκάμηνο στα 18,84 εκατ. ευρώ, από 17,47 εκατ. ευρώ στη διάρκεια όλου του 2018, ενώ σε σύγκριση με το αντίστοιχο δεκάμηνο του 2018 οι πωλήσεις της κατηγορίας αυτής εμφανίζονται ενισχυμένες κατά 4,75 εκατ. ευρώ ή κατά 34%.

Στο βιολογικό γάλα καταγράφηκε ενίσχυση των πωλήσεων κατά 4,01 εκατ. ευρώ ή κατά 7%, ενώ στο κατσικίσιο οι πωλήσεις στο φετινό δεκάμηνο αυξήθηκαν κατά 0,7 εκατ. ευρώ ή κατά 8% σε σύγκριση με το δεκάμηνο του 2018.

Βεβαίως, ηγετική θέση με απόσταση στην κατηγορία του γάλακτος εξακολουθεί να έχει το αγελαδινό. Γι’ αυτό, άλλωστε, συνολικά η κατηγορία του γάλακτος εμφάνισε υποχώρηση των πωλήσεων κατά 3% στο δεκάμηνο του 2019 σε σύγκριση με το δεκάμηνο του 2018 και διαμορφώθηκε σε 280,9 εκατ. ευρώ, από 285,5 εκατ. ευρώ πέρυσι.

Κέρδη, από την άλλη, έχει η κατηγορία του γιαουρτιού και των επιδορπίων γιαουρτιού, όπου οι πωλήσεις στο δεκάμηνο του 2019 διαμορφώθηκαν σε 200 εκατ. ευρώ, από 196 εκατ. ευρώ το δεκάμηνο του 2018. Ακόμη μεγαλύτερη είναι η ανάπτυξη ειδικών κατηγοριών, όπως το γιαούρτι από κατσικίσιο και πρόβειο γάλα. Οι πωλήσεις του γιαουρτιού από κατσικίσιο γάλα «τρέχουν» με ρυθμό 38% ή κατά 1,58 εκατ. ευρώ και οι πωλήσεις γιαουρτιού από πρόβειο γάλα με ρυθμό 6% ή κατά περίπου 1 εκατ. ευρώ.

Αύξηση 3,6% εμφάνισαν στο δεκάμηνο του 2019 οι πωλήσεις τυριών και διαμορφώθηκαν σε 159,07 εκατ. ευρώ, έναντι 153,54 εκατ. ευρώ στο δεκάμηνο του 2018. Πολύ μεγαλύτερη αύξηση παρατηρείται στις πωλήσεις κατσικίσιου τυριού, κατά 15% ή κατά 2,01 εκατ. ευρώ. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή