Το «κρυφό» ραντεβού της Cosco για τον 4ο προβλήτα και το Πέραμα

Το «κρυφό» ραντεβού της Cosco για τον 4ο προβλήτα και το Πέραμα

2' 52" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Νέα στρατηγική προσέγγισης των φορέων της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, προκειμένου να διαμορφώσει συνθήκες συναίνεσης για την προώθηση της επέκτασης του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ, ξεκίνησε η νέα διοίκηση της Cosco Shipping. Η «ωρίμανση» του έργου της κατασκευής ενός 4ου προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά, το οποίο εξαιρέθηκε από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) από την πρόσφατη έγκριση του επενδυτικού σχεδίου της κινεζικής πολυεθνικής για τον Πειραιά, έχει τεθεί από την ελληνική κυβέρνηση ως προϋπόθεση για να δώσει τη συγκατάθεσή της.

Η εξαίρεσή του είχε έρθει ως αποτέλεσμα της εκτενούς αντίδρασης από ελληνικές ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις, που ανησυχούν πως θα συρρικνωθεί κυριολεκτικά ο διαθέσιμος χώρος για αυτές στον ΟΛΠ, καθώς το προτεινόμενο έργο αναπτύσσεται σε χώρους δραστηριότητάς τους.

Η αντίδραση στηρίχτηκε και από τα εργατικά σωματεία του κλάδου για τους ίδιους λόγους. Προκειμένου, λοιπόν, να κατευνάσει αυτές τις ανησυχίες η νέα ηγεσία της Cosco Shipping, της οποίας προΐσταται ο εκτελεστικός πρόεδρος Γιου Ζενγκάνγκ, ξεκίνησε διάλογο.

Ετσι, πριν από λίγες ημέρες, μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, έλαβε χώρα σε «ουδέτερο έδαφος», στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιώς, μια πρωτοφανής συνάντηση. Ολοι όσοι αντέδρασαν στην κατασκευή του 4ου προβλήτα κάθισαν για πρώτη φορά στο ίδιο τραπέζι με την Cosco. Στη συνάντηση παρευρέθηκαν ο Γιου Ζενγκάνγκ, συνοδευόμενος από μέλη του διοικητικού συμβουλίου της εισηγμένης, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, οι επικεφαλής του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας (ΣΕΝΑΒΙ) και της Ενωσης Βιοτεχνών/Εργοδοτών Μηχανουργών Πειραιά, Βασίλης Κανακάκης και Φώτης Πράσινος αντίστοιχα, στελέχη της Ενωσης Ναυπηγών Ελλάδος και του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ναυπηγείων Περάματος, οι Γεώργιος Πατέρας και Ανδριανός Μιχάλαρος από το Ναυτικό Επιμελητήριο, ο επικεφαλής του Βιομηχανικού Πάρκου Σχιστού, Ιωάννης Πολυχρονόπουλος, και ο γενικός γραμματέας Ναυτιλίας και Λιμενικών Υποδομών, Ευάγγελος Κυριαζόπουλος.

Τι ξεκαθάρισε

Τέσσερα ήταν τα βασικά θέματα που ξεκαθάρισε στη συζήτηση ο Γιου Ζενγκάνγκ:

• «Χρησιμοποιώντας το brand name και το δίκτυο της Cosco Shipping θέλουμε να φέρουμε περισσότερες δουλειές και διεθνείς πελάτες».

• «Οι δουλειές αυτές δεν θα εκτελεστούν από τον ΟΛΠ, αλλά από τις τοπικές επιχειρήσεις».

• «Οι τοπικές επιχειρήσεις θα πρέπει να εκσυγχρονίσουν τις υποδομές και τη λειτουργία τους».

• «Στόχος μας είναι ο Πειραιάς, εκτός από μεγάλο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων, να ξαναγίνει μεγάλο διεθνές κέντρο ναυπηγοεπισκευής».

Από την πλευρά του, ο υπουργός Ναυτιλίας διεμήνυσε και στις δύο πλευρές πως η τοπική κοινωνία θα πρέπει να αντιληφθεί τα οφέλη από την επένδυση της Cosco Shipping στον Πειραιά, η οποία αποτελεί την επιτομή των ελληνοκινεζικών σχέσεων. Αντηχούσε έτσι τις θέσεις του πρωθυπουργού όπως αυτές εκφράστηκαν στα κεντρικά της Cosco Shipping στη Σαγκάη προ ολίγων εβδομάδων, όπου μίλησε ευθέως για αντισταθμιστικά οφέλη.

H άτυπη, αλλά ουσιαστική αυτή διαβούλευση πρόκειται να συνεχιστεί, σημειώνουν πηγές του ΟΛΠ, καθώς, όπως προκύπτει, η κινεζική βασική μέτοχος έχει λάβει σοβαρά υπόψη τόσο τις θέσεις της νέας ελληνικής κυβέρνησης όσο και αυτές του ελληνικού οικοσυστήματος της ναυπηγοεπισκευής.

Μονόδρομος

Η επίτευξη συμφωνίας για να προχωρήσει ο 4ος προβλήτας είναι μονόδρομος: Με τους ρυθμούς που αναπτύσσεται η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά, κάπου στα μέσα του 2021 θα έχει αγγίξει το 100% της δυναμικότητάς του και απλώς δεν θα μπορεί να δεχτεί άλλα εμπορευματοκιβώτια. Η Cosco θέλει να φτιάξει έναν ακόμα μεγάλο προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων δυναμικότητας 2,8 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων (TEU) ανατολικά του προβλήτα Ι, στην περιοχή που ονομάζεται Γ2 και γειτνιάζει με τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη. Στόχος είναι η αύξηση της ετήσιας δυναμικότητας πάνω από τα 10 εκατ. TEU, από 7 εκατ. TEU σήμερα. Αυτά τα 7 εκατ. TEU αναμένεται να έχουν προσεγγισθεί το 2021, αφού ήδη φέτος αναμένεται να ξεπεράσουν τα 5,6 εκατ. και το 2020 τα 6,5 εκατ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή