Ρεκόρ διακίνησης κοντέινερ από τον ΟΛΠ και το 2019

Ρεκόρ διακίνησης κοντέινερ από τον ΟΛΠ και το 2019

2' 20" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στην 25η από την 37η θέση στον κόσμο ανέβηκε ο Πειραιάς στη σχετική ετήσια κατάταξη των τερματικών λιμένων εμπορευματοκιβωτίων, που συντάσσει η ναυτιλιακή επιθεώρηση Lloyd’s List. Καθώς τα στοιχεία αυτά αφορούν την προηγούμενη χρήση, εκτιμάται πως ήδη ο Πειραιάς έχει αναρριχηθεί ακόμα υψηλότερα, αφού έχει σημειώσει σημαντική αύξηση των διακινούμενων φορτίων φέτος σε νέα επίπεδα-ρεκόρ, πέριξ των 5,6 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων. Παράλληλα αναμένεται με πολύ ενδιαφέρον να διαπιστωθεί με το κλείσιμο του 2019 κατά πόσον ο ΟΛΠ είναι πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι στη Μεσόγειο ξεπερνώντας τη Βαλένθια. Μέχρι και τον Νοέμβριο πάντως προηγείται, αν και με μικρή διαφορά. Μια τέτοια επίδοση εκτιμάται πως θα τον κατατάξει ταυτόχρονα και στην 4η θέση πανευρωπαϊκά.

Με τους ρυθμούς που αναπτύσσεται η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά, κάπου στα μέσα του 2021 θα έχει αγγίξει το 100% της δυναμικότητάς του και απλά δεν θα μπορούν να πάρουν πια άλλα εμπορευματοκιβώτια. Η Cosco θέλει να φτιάξει έναν ακόμα μεγάλο προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων δυναμικότητας 2,8 εκατ. TEU ανατολικά του προβλήτα Ι. Στόχος είναι η αύξηση της ετήσιας δυναμικότητας πάνω από τα 10 εκατ. TEU από 7 εκατ. σήμερα. Αυτά τα 7 εκατ. TEU αναμένεται να έχουν προσεγγισθεί το 2021, αφού ήδη φέτος πρόκειται να ξεπεράσουν τα 5,6 εκατ. και το 2020 τα 6,5 εκατ. Τα μεγέθη αυτά αφορούν τόσο τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ), που διαχειρίζεται η ΣΕΠ Α.Ε., όσο και τον προβλήτα Ι, που τελεί υπό την απευθείας διαχείριση του ΟΛΠ.

Το 2018 η διακίνηση στον Πειραιά έφτασε τα 4,9 εκατ. TEU σημειώνοντας αύξηση 18,4% από το προηγούμενο έτος, 47% από το 2015 και άνω του 700% από το 2009 οπότε και ανέλαβε την υποπαραχώρηση του προβλήτα ΙΙ (ο προβλήτας ΙΙΙ κατασκευάστηκε αργότερα από την Cosco, ενώ ο προβλήτας Ι ήταν και παραμένει υπό την άμεση διαχείριση του ΟΛΠ).

Οι επιδόσεις του ΟΛΠ έχουν προσελκύσει την προσοχή μεγάλων θεσμικών επενδυτών, όπως η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) που προ μηνός συμφώνησε να χορηγήσει 140 εκατ. ευρώ για να στηρίξει την επέκταση και αναβάθμιση του λιμανιού του Πειραιά. Αυτό το δάνειο, το μεγαλύτερο που έχει χορηγήσει ποτέ η ΕΤΕπ για λιμενικά έργα στην Ελλάδα, θα στηρίξει μέρος από τις επενδύσεις συνολικού ύψους άνω των 600 εκατ. ευρώ που εκτελεί η Cosco Shipping στο λιμάνι του Πειραιά. Ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων Andrew McDowell υπογραμμίζει ότι «η ανάπλαση του λιμανιού του Πειραιά θα ενισχύσει τις συνδέσεις μεταξύ της Ελλάδας και του υπόλοιπου κόσμου και θα εξασφαλίσει στη χώρα έναν παγκόσμιας κλάσης θαλάσσιο κόμβο logistics. Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων πρόκειται να χορηγήσει ένα μακροπρόθεσμο 20ετές δάνειο ύψους 140 εκατ. ευρώ για τον κύριο ναυτιλιακό κόμβο της Ελλάδας και κυριότερο λιμάνι της Μεσογείου. Η στήριξη από την ΕΤΕπ αντικατοπτρίζει τα οικονομικά οφέλη που θα προκύψουν τα επόμενα χρόνια και τη σημασία που έχει η εξασφάλιση ανταγωνιστικών μεταφορικών συνδέσεων για την Ελλάδα και την Ανατολική Ευρώπη».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή