Στρατηγική ανασύνταξη δυνάμεων από τον μεταλλουργικό κλάδο

Στρατηγική ανασύνταξη δυνάμεων από τον μεταλλουργικό κλάδο

3' 11" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

H μεταλλουργία αποτελεί έναν από τους λίγους εξαγώγιμους κλάδους της Ελληνικής οικονομίας και αυτή την περίοδο αναδιατάσσει τις δυνάμεις της για να κερδίσει μεγαλύτερα μερίδια αγοράς στις χώρες της βαλκανικής και της Ανατολικής Ευρώπης.

Με στρατηγικές συμμαχίες, εξαγορές, συγχωνεύσεις και με επενδύσεις μεγαλύτερες των 50 δισ. δραχμών για το 2001, οι εισηγμένες επιχειρήσεις της Σοφοκλέους επιχειρούν να ενισχύσουν τη θέση τους τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και στη διεθνή σκηνή των μετάλλων. Στην εγχώρια αγορά οι κινήσεις των εταιρειών του κλάδου στοχεύουν στην απόσπαση μεγάλου κομματιού από την «πίτα» των μεγάλων έργων και αυτών που συνδέονται με τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Ταυτόχρονα οι ηγέτιδες δυνάμεις του κλάδου επιχειρούν την είσοδό τους σε νέους τομείς όπως είναι η ενέργεια αλλά και η παραγωγή αμυντικού υλικού.

Ο μεγαλύτερος Ομιλος του κλάδου είναι η Βιοχάλκο. H είδηση που εξέπληξε ευχάριστα την αγορά είναι η πρόθεση της διοίκησης του μεγαλύτερου βιομηχανικού συγκροτήματος της χώρας να αξιοποιήσει τη μεγάλη -εκτός παραγωγικής διαδικασίας- ακίνητης περιουσίας του.

Στην κατεύθυνση αυτή εντάσσεται και η υπογραφή «συμφωνίας αρχών» με τη διεθνή ξενοδοχειακή αλυσίδα Ηiltoγια τη δημιουργία ξενοδοχείου στο ακίνητο του Ομίλου, που βρίσκεται στην πλατεία Καραϊσκάκη. Ταυτόχρονα ο Ομιλος συζητεί με κατασκευαστές και παράγοντες της αγοράς ακινήτων, την αξιοποίηση και άλλων ακινήτων που διαθέτει στο λεκανοπέδιο Αττικής, εν όψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004.

Ευρύ είναι το πεδίο δράσης των 7 θυγατρικών της (ETEM, Χαλκόρ, Ελληνικά Καλώδια, Σιδενόρ, Σωληνουργεία Κορίνθου, Ελβάλ και Fitco) που έχουν εισαχθεί στη Σοφοκλέους, οι οποίες και τη φετινή χρήση πραγματοποίησαν επιθετικές κινήσεις. Μεταξύ των σημαντικότερων κινήσεων συμπεριλαμβάνεται η εξαγορά από τη Σιδενόρ του 75% των μετοχών της Stomana In-dustry AD, της δεύτερης μεγαλύτερης χαλυβουργίας στη Βουλγαρία. H Stomana Industry είναι η εταιρεία που θα αναλάβει όλη τη δραστηριότητα παραγωγής χάλυβα της χαλυβουργίας Stomana του Πέρνικ μετά την ολοκλήρωση των προβλεπόμενων νόμιμων διαδικασιών, που βρίσκονται στο τελικό στάδιο εξέλιξης. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εγκαταστάσεις παραγωγής επιμήκων και πλατέων χαλυβουργικών προϊόντων του Πέρνικ είναι από τις σημαντικότερες της γειτονικής χώρας. Παράλληλα η βουλγαρική εταιρεία προετοιμάζει πρόγραμμα εκσυχρονισμού των χαλυβουργικών εγκαταστάσεων με σκοπό τη βελτίωση της παραγωγικότητά της και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς της.

Η ΕΛΒΑΛ μέσω θυγατρικής της στη Μεγάλη Βρετανία απέκτησε τον κλάδο παραγωγής φύλλων λιθογραφίας της LawsoMardon, θυγατρικής της Αlcaστο Brid-gnorth της κεντρικής Αγγλίας. Την εδραίωσή του στα Βαλκάνια συνέχισε και φέτος ο Ομιλος Μυτιληναίου που αναδεικνύεται στους πιο ισχυρούς «παίκτες» στο χώρο των μετάλλων πανευρωπαϊκά ενώ και η Αλουμίνιον της Ελλάδας παρά την αρνητική συγκυρία της πτώσης των τιμών του αλουμινίου στο βρετανικό χρματιστήριο των μετάλλων κατάφερε χάρη στη βελτίωση της παραγωγικότητας και στον εκσυγχρονισμό του εργοστασίου της να παρουσιάζει βελτιωμένα αποτελέσματα.

Μόλις αυτή την εβδομάδα η Μπήτρος Συμμετοχική ανακοίνωσε την ίδρυση joint venture με τη γερμανική επιχείρηση Thyssen-Krupp Materials AG με αντικείμενο την εμπορία ειδικών χαλύβων. H ελληνική επιχείριση θα συμμετέχει στη νέα εταιρεία με ποσοστό 60% και η γερμανική εταιρεία με ποσοστό 40%.

O Ομιλος Αργυρομεταλλευμάτων & Βαρυτίνης ελέγχει πλειοψηφικά ή μειοψηφικά πακέτα μετοχών σε δεκάδες χώρες του κόσμου όπως στη Γερμανία, την Ιταλία, την Ισπανία, την Τουρκία μέχρι και τη μακρινή Κίνα ενώ βρίσκεται σε στάση αναμονής για την επέκτασή της πέρα από τον Ατλαντικό.

Αναφορά θα πρέπει να γίνει για τον κλάδο του Αλουμινίου καθώς σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της Ελληνικής Ενωσης Αλουμινίου, ο κύκλος εργασιών των 25 εταιρειών του κλάδου το 2000 διαμορφώθηκε στα 2,8 δισ. ευρώ περίπου με τις εξαγωγές να ξεπερνούν τα 610 εκατ. ευρώ.

Η κατά κεφαλήν κατανάλωση αλουμινίου στη χώρα μας έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, φτάνοντας στα 15,7 κιλά τον περασμένο χρόνο. Μάλιστα υπογραμμίζεται ότι η κατανάλωση προϊόντων αλουμινίου ανά κάτοικο στην Ελλάδα ετησίως ανέρχεται σε 14 κιλά, όταν ο μέσος όρος στην Ευρώπη είναι 22 κιλά περίπου. Για την εγχώρια αγορά κατ’ εκτίμηση το ποσοστό προϊόντων αλουμινίου ανά τομέα εφαρμογών είναι: οικοδομή 60%, συσκευασία 21%, ηλεκτρικές/μηχανικές εφαρμογές 9%, μεταφορές 1%, οικιακός εξοπλισμός 5% και άλλες χρήσεις 4%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή