«Δεν υπάρχει στρατηγική στο EBEA»

«Δεν υπάρχει στρατηγική στο EBEA»

3' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την ανάγκη να αναλάβει το EBEA ενεργό και ουσιαστικό ρόλο στο οικονομικό γίγνεσθαι, επισημαίνει ο επιχειρηματίας κ. Αθανάσιος Κλαουδάτος, υπογραμμίζοντας ότι σήμερα από το Επιμελητήριο απουσιάζει η στρατηγική αλλά και η επικοινωνία με τις επιχειρήσεις-μέλη του. O κ. Κλαουδάτος, υποψήφιος του Συνδυασμού «Νέα Επιμελητηριακή Αντίληψη», πιστεύει ότι το EBEA «πρέπει να ασκήσει πίεση προς την πολιτεία με τεκμηριωμένες προτάσεις για ψήφιση αναπτυξιακών νόμων που να διευκολύνουν τις συνεργασίες των μικρομεσαίων επιχειρήσεων με φορολογικά κίνητρα, πολεοδομικές διευκολύνσεις και νομικές ρυθμίσεις».

Αλλωστε η στήριξη και ανάπτυξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων -στο πλαίσιο της νέας ενιαίας αγοράς με τον οξύ ανταγωνισμό και τις ραγδαία εξελισσόμενες απαιτήσεις- όπως και οι εξαγωγές αποτελούν έναν από τους βασικούς άξονες του προγράμματος του Συνδυασμού. Και όχι τυχαία, αφού μέλη του επιμελητηρίου είναι ούτε λίγο ούτε πολύ 40.000 μικρές επιχειρήσεις. Προς την κατεύθυνση αυτή ο Συνδυασμός έχει υπό επεξεργασία τη δημιουργία μεσεγγυητικών κεφαλαίων ενώ ετοιμάζει προτάσεις για μεγαλύτερη συνεργασία με τον ΟΠΕ.

«Δεν υπάρχει στρατηγική», τονίζει χαρακτηριστικά ο κ. Κλαουδάτος, «αφού η Διοικητική Επιτροπή του EBEA αρκείται κατά κανόνα σε κριτικές ως προς την οικονομική πολιτική της εκάστοτε κυβέρνησης, χωρίς να είναι σε θέση να προλαμβάνει τις αποφάσεις της πολιτείας υποβάλλοντας εκ των προτέρων προτάσεις για κάθε θέμα που αφορά την οικονομία και τις επιχειρήσεις».

Οπως αναφέρει, ουδέποτε η διοικητική επιτροπή του EBEA ασχολήθηκε με την τοπική αυτοδιοίκηση -εκτός μεμονωμένων θεμάτων του Δήμου Αθηναίων- και μάλιστα με τους 46 OTA που υπάγονται στην περιοχή του και όπου δραστηριοποιούνται τα 60.000 μέλη επιχειρήσεις του.

«Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις της ευρύτερης περιοχής των Αθηνών χρειάζονται τη συμπαράσταση του EBEA σε πολλά θέματα της τοπικής αυτοδιοίκησης. Και ερωτώ, είναι έτοιμο το EBEA σε μια μητροπολιτική αυτοδιοίκηση να παίξει το ρόλο του σχεδιασμού μιας οικονομικής πολιτικής; Να γιατί πρέπει από τώρα ένα σύγχρονο EBEA να έρθει κοντά στα προβλήματα των μελών του μαζί με την τοπική αυτοδιοίκηση».

Αν και τα μέλη του Επιμελητηρίου φθάνουν τις 60.000 επιχειρήσεις η συμμετοχή στις εκλογικές διαδικασίες είναι πολύ μικρή αγγίζοντας μόλις τις 5.000… Την κατάσταση αυτή ο κ. Κλαουδάτος την αποδίδει στην έλλειψη επικοινωνίας μεταξύ του EBEA και των επιχειρήσεων και στο μη αποκεντρωμένο χαρακτήρα τους.

«Το EBEA απουσιάζει από την περιφέρεια και τα δυο περιφερειακά γραφεία δεν παίξανε το ρόλο για τον οποίο ιδρύθηκαν δηλαδή, να προσεγγίσουν τις επιχειρήσεις μέλη τους στην περιοχή τους. Το περιοδικό Ανάπτυξη, δεν είναι επαρκές μέσον επικοινωνίας και δεν διαβάζεται από τις επιχειρήσεις αυτές που το έχουν ανάγκη. O τόπος διεξαγωγής των εκλογών στο κέντρο της Αθήνας στο μοναδικό κατάστημα του EBEA στην οδό Ακαδημίας είναι απαγορευτικός για προσέγγιση 60.000 ψηφοφόρων από μια ευρύτερη περιοχή όπως είναι ολόκληρη σχεδόν η Αττική».

Μιλώντας γενικότερα για τα στοιχεία που πρέπει να συνθέτουν τη στρατηγική των επιχειρήσεων προκειμένου να καταστούν περισσότερο ανταγωνιστικές αναφέρει ότι η πολιτική των μικρομεσαίων θα πρέπει να στηρίζεται «στο τρίπτυχο πληροφορία – εκπαίδευση – εξειδίκευση. Για τις μεγάλες επιχειρήσεις, συνεργασία για μεγιστοποίηση-πολιτική μείωσης κόστους λειτουργίας-εξωστρέφεια στις χώρες της κοινότητας και Βαλκάνια». O κ. Αθ. Κλαουδάτος, η επιχειρηματική διαδρομή του οποίου έδωσε το δικό της στίγμα στην ιστορική εξέλιξη του εμπορίου τον προηγούμενο αιώνα, πιστεύει ότι ο κλάδος θα γνωρίσει αλλαγές τα επόμενα χρόνια τόσο δομικές όσο και… χωροταξικές.

«Με την ολοκλήρωση των ολυμπιακών έργων θα υπάρξει μια αλλαγή στη λειτουργία της αγοράς του λιανικού εμπορίου, αφού οι νέοι οδικοί άξονες και η δημιουργία του Ολυμπιακού Χωριού και των εγκαταστάσεων θα αλλάξουν τις κυκλοφοριακές λειτουργίες της περιοχής και νέες αγορές θα δημιουργηθούν και άλλες υφιστάμενες θα υποβαθμιστούν». Γι’ αυτό και θεωρεί αναγκαία και επείγουσα μια μελέτη για τη μεταολυμπιακή δομή του λιανικού εμπορίου. Σχετικά με τις προοπτικές των επιμέρους αγορών που συνθέτουν τον κλάδο του εμπορίου εκτιμά καταρχήν ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν θα αναπτυχθεί στην Ελλάδα με γρήγορους ρυθμούς.

«Ετσι η δημιουργία μεγάλων οικονομικών μονάδων στο χώρο των σούπερ μάρκετ είναι ορατή και προβλέπεται εποχή εξαγορών και συγχωνεύσεων στα επόμενα χρόνια».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή