Ξεκινάει η επέκταση του λιμένα στον Πειραιά ύψους 120 εκατ. ευρώ

Ξεκινάει η επέκταση του λιμένα στον Πειραιά ύψους 120 εκατ. ευρώ

2' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εντός των επομένων ημερών υπογράφεται η σύμβαση αναδοχής του πρώτου νέου μεγάλου έργου της Cosco στον ΟΛΠ που χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από κοινοτικά κονδύλια. Αφενός από το ΠΕΠ Αττικής και αφετέρου από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, που προ μερικών εβδομάδων ανακοίνωσε την υπογραφή σύμβασης χρηματοδότησης του ΟΛΠ με κονδύλια ύψους 140 εκατ. ευρώ για το επενδυτικό του πρόγραμμα. Ανάδοχος θα κηρυχθεί η ΤΕΚΑΛ Α.Ε., που έχει κερδίσει τον σχετικό διαγωνισμό ήδη από πέρυσι.

Η επέκταση του επιβατικού λιμένα Πειραιά ώστε να δημιουργηθούν δύο θέσεις για πρόσδεση μεγάλων κρουαζιερόπλοιων νέας γενιάς, μήκους μεγαλύτερου των 280 μέτρων και δυναμικότητας 2.500 επιβατών, βρέθηκε χθες Δευτέρα στο επίκεντρο συνάντησης του περιφερειάρχη Αττικής Γ. Πατούλη με εκπροσώπους της διοίκησης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς. Πρόκειται για έργο ύψους 120 εκατ. ευρώ, το οποίο χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης μέσω του άξονα προτεραιότητας 7 του ΠΕΠ Αττικής 2014-2020. Η συμμετοχή του ΟΛΠ που θα καλυφθεί από τη χρηματοδότηση της ΕΤΕπ υπολογίζεται ότι είναι της τάξης των 15 εκατ. Στη συνάντηση, όπου οριστικοποιήθηκαν τα τελικά βήματα για την υποστήριξη του εν λόγω έργου, συμμετείχαν ο Αθ. Λιάγκος, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του ΟΛΠ που εκπροσωπεί το Δημόσιο και έχει αναλάβει τον συντονισμό του συνόλου του επενδυτικού προγράμματος της Cosco στον Πειραιά ανεκτέλεστου υπολοίπου της τάξης των 600 εκατ. ευρώ, ο Χρ. Γερακαράκης, διευθυντής Εργων της ΟΛΠ Α.Ε., ο προϊστάμενος της Διαχειριστικής Αρχής της Περιφέρειας Αττικής Δ. Δρόσης και υπηρεσιακά στελέχη της Περιφέρειας.

Μέχρι το τέλος Ιανουαρίου 2020 θα έχει υπογραφεί η σύμβαση με τον προσωρινό μειοδότη για την εκκίνηση της κατασκευής του έργου. Με βάση τις σχετικές εκτιμήσεις, οι εργασίες κατασκευής θα ξεκινήσουν τέλος Φεβρουαρίου 2020 με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης 32 μήνες.

Είναι το πρώτο μεγάλο έργο της Cosco στον Πειραιά σε δραστηριότητα διαφορετική από αυτή της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και το οποίο εκτιμάται πως θα αποτελέσει καταλύτη για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας σε ολόκληρο το Αιγαίο.

Συνδέεται τόσο με την ανάγκη νέων υποδομών για τον ελλιμενισμό των νέων μεγαλύτερων πλοίων κρουαζιέρας όσο και με το «τουριστικό πακέτο» που σχεδιάζεται για τον Πειραιά.

Σύμφωνα με αυτούς τους σχεδιασμούς, Κινέζοι τουρίστες που θα έρχονται αεροπορικώς στην Αθήνα θα φιλοξενούνται για μια-δύο ημέρες σε ξενοδοχεία της πόλης –μεταξύ αυτών και αυτά που σχεδιάζει να κατασκευάσει εντός ΟΛΠ η Cosco– και κατόπιν θα επιβιβάζονται σε κρουαζιερόπλοια για περιηγήσεις στην κεντρική και ανατολική Μεσόγειο. Το έργο είναι υψηλής τεχνικής δυσκολίας, καθώς θα κατασκευαστεί σε βάθη πέριξ των 40 μέτρων, και συνεπάγεται την κατασκευή χερσαίας επέκτασης συνολικού εμβαδού 150.000 τ.μ. καθώς και των απαιτούμενων δικτύων απορροής υδάτων, οπτικών ινών και παροχής ρεύματος και νερού.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή