Αγώνας δρόμου από την EAB και το 2001

Αγώνας δρόμου από την EAB και το 2001

2' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με αγώνα δρόμου επιχειρεί η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (EAB) να καλύψει τους οικονομικούς στόχους που έχει θέσει για το 2001.

Από τα στοιχεία του διαστήματος Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2001 προκύπτει ότι ο τζίρος υπολογίζεται στα 30 δισ. δραχμές έναντι στόχου για 75 δισ. δραχμές ολόκληρο το έτος.

Η κάλυψη των 45 δισ. στο εναπομείναν τρίμηνο του 2002 θεωρείται δύσκολη υπόθεση, αφού σημειώνονται καθυστερήσεις σε επιμέρους προγράμματα της εταιρείας. Μεταξύ αυτών είναι η προώθηση του τηλεπικοινωνιακού συστήματος ΕΡΜΗΣ 2, η αυτοπροστασία των αεροσκαφών F-16 κ.λπ.

Στοιχείο προς διερεύνηση αποτελεί ο ρόλος που θα διαδραματίσει τελικά η EAB στο φιλόδοξο (και εξαιρετικά ακριβό) πρόγραμμα κατασκευής συστημάτων αυτοπροστασίας για τα αεροσκάφη F-16. Με πρωτοβουλία του προηγούμενου υπουργού Εθνικής Αμυνας κ. Ακη Τσοχατζόπουλου είχε ανατεθεί στην EAB (ως επικεφαλής) η δημιουργία ενός κοινοπρακτικού σχήματος με την αμερικανική Raytheoκαι την ισραηλινή Elisra. Πολιτικός στόχος του κ. Τσοχατζόπουλου ήταν να υπάρξει συνεργασία με ισραηλινές εταιρείες.

Ετσι, η EAB ανέλαβε με κομμάτια των δύο προαναφερόμενων εταιρειών να δημιουργήσει ένα σύστημα αυτοπροστασίας για πενήντα F-16, με κόστος που υπολογίζεται στα 330 – 350 εκατ. δολάρια. H πρόταση κρίθηκε «παρακινδυνευμένη» καθώς το προτεινόμενο σύστημα θα προέλθει από συρραφή. Τα πράγματα δυσκολεύουν περισσότερο και από την αντίθεση των ΗΠΑ να δώσουν άδεια στην ισραηλινή Elisra, να αναπτύξει σύστημα αυτοπροστασίας, που ενσωματώνει αμερικανική τεχνολογία.

Στο μεταξύ ασφαλείς πληροφορίες φέρουν τον νέο υπουργό Εθνικής Αμυνας κ. Γιάννο Παπαντωνίου να μελετά εναλλακτικά σενάρια για τις τελικές επιλογές, ενώ σοβαρά υπ’ όψιν θα ληφθεί η άποψη της Πολεμικής Αεροπορίας.

Οι προοπτικές της EAB, μετά την αποτυχία ιδιωτικοποίησης του παρελθόντος, απασχολούν εκ νέου την κυβέρνηση, που σχεδιάζει αλλαγές στα διοικητικά της εταιρείας. O πρόεδρος της EADS κ. Μπίσοπ με συνέντευξή του στην «K» της Κυριακής ανανέωσε το ενδιαφέρον της εταιρείας του για την EAB. Είναι ξεκάθαρο ότι αυτό συνδέεται μεσομακροχρόνια και με την προμήθεια από την Ελλάδα (μετά το 2004 όπως έχει αναφέρει ο πρωθυπουργός) των αεροσκαφών Eurofighter της ΕΑDS.

Από τα στοιχεία που περιέχονται στην εισηγητική έκθεση του προϋπολογισμού για το 200, η EAB θα πρέπει να εμφανίσει το 2001 θετικό οικονομικό αποτέλεσμα 7,36 εκατ. ευρώ και το 2002 13,44 εκατ. ευρώ. Στις επενδύσεις σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία το 2001 παρατηρείται κάμψη στα 4,41 εκατ. ευρώ (από 30,53 εκατ. ευρώ το 2000), ενώ για το 2002 οι επενδύσεις υπολογίζεται να ανέλθουν στα 7,63 εκατ. ευρώ. Ζήτημα επίσης προς διερεύνηση παραμένει ο τρόπος με τον οποίο γίνονται οι σχετικές προβλέψεις, στα επίσημα στοιχεία του προϋπολογισμού.

β1) Ανω των 100.000.000 δρχ. από την πώληση αγαθών ή και την παροχή υπηρεσιών,

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή