ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση πωλήσεων το α΄ εξάμηνο αναμένουν τα σούπερ μάρκετ

ayxisi-poliseon-to-a-examino-anamenoyn-ta-soyper-market-2360539

Ρεκόρ αισιοδοξίας για την πορεία των σούπερ μάρκετ το τρέχον εξάμηνο κατέγραψε η τελευταία εξαμηνιαία έρευνα τάσεων που διενεργεί το Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Σχεδόν επτά στους δέκα ερωτηθέντες, στελέχη όλοι αλυσίδων σούπερ μάρκετ, βλέπουν αύξηση των πωλήσεων στον κλάδο για το πρώτο εξάμηνο του 2020, η οποία εκτιμάται ότι θα είναι της τάξης του 1,95%.

Η μεγαλύτερη αισιοδοξία συνδέεται σε μεγάλο βαθμό με τον περιορισμό της αβεβαιότητας για τις πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις στη χώρα. Το υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα για τον κλάδο είναι πλέον η χαμηλή κερδοφορία, απότοκο της κρίσης σε συνδυασμό με τον ανηλεή «πόλεμο προσφορών» που βρίσκεται σε εξέλιξη τα τελευταία χρόνια.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την έρευνα, το 68% των ερωτηθέντων εκτιμά ότι θα αυξηθούν οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020, ποσοστό που είναι το μεγαλύτερο το οποίο καταγράφεται την τελευταία πενταετία. Ενα χρόνο πριν, το αντίστοιχο ποσοστό ήταν μόλις 33%, ενώ κατά το β΄ εξάμηνο του 2019 58%. Μεσοσταθμικά τα στελέχη που συμμετείχαν στην έρευνα εκτιμούν ότι θα καταγραφεί αύξηση της τάξης του 1,95% στις πωλήσεις το εξάμηνο Ιανουαρίου 2020 – Ιουνίου 2020 σε σχέση με το ίδιο εξάμηνο του 2019.

Συγκεκριμένα, το 62% θεωρεί ότι οι πωλήσεις θα αυξηθούν από 2% έως 4%, 6% εκτιμά ότι οι πωλήσεις θα ενισχυθούν κατά 5% και πλέον, 29% θεωρεί ότι αυτές θα παραμείνουν σχεδόν αμετάβλητες, ενώ ένα 2% προβλέπει μείωση πωλήσεων από 2% έως 4%.

Τα δύο βασικά προβλήματα των προηγούμενων μετρήσεων, η αβεβαιότητα του περιβάλλοντος και η μείωση πωλήσεων, εμφανίζουν πολύ μεγάλη πτώση, με την αβεβαιότητα περιβάλλοντος να πέφτει στην 7η θέση και τις μειωμένες πωλήσεις στην 11η θέση. Οι αλλαγές αυτές αποδίδονται τόσο στις εσωτερικές εξελίξεις στη χώρα όσο και στις γενικότερες αλλαγές που διέρχεται ο συγκεκριμένος κλάδος διεθνώς.

Ο υψηλός ΦΠΑ ανεβαίνει από την 6η θέση στην προηγούμενη μέτρηση στη 2η θέση, ενώ το σημαντικότερο πρόβλημα που καταγράφεται είναι η χαμηλή κερδοφορία, η οποία, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, σχετίζεται με το υψηλό κόστος.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με κλαδική έρευνα της εταιρείας «Στόχασις Σύμβουλοι Επιχειρήσεων Α.Ε.», που είχε παρουσιάσει πρόσφατα η «Καθημερινή» της Κυριακής, το περιθώριο καθαρού κέρδους στον κλάδο των σούπερ μάρκετ διαμορφώθηκε σε μόλις 0,75% το 2018 και του λειτουργικού κέρδους σε 1,56%.

To ΙΕΛΚΑ σε πρόσφατη ανακοίνωσή του υποστήριζε ότι το 2018 το καθαρό κέρδος του λιανεμπόρου στη διαμόρφωση της λιανικής τιμής των προϊόντων ήταν μόλις 0,64%.