ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ρυζογκοφρέτες Agrino και στην Ισλανδία

Ρυζογκοφρέτες Agrino και στην Ισλανδία

Από την Ισλανδία έως την Αυστραλία φιλοδοξεί να τοποθετήσει τα προϊόντα της η Agrino, τόσο μέσα από τις παραδοσιακές κατηγορίες στις οποίες δραστηριοποιείται, όσο και αξιοποιώντας τις νέες καταναλωτικές τάσεις όπως είναι, για παράδειγμα, η υγιεινή διατροφή και η αυστηρή χορτοφαγία (vegan). Βασικό όχημα για την υλοποίηση των σχεδίων της είναι τα τρία επενδυτικά προγράμματα ύψους 10 εκατ. ευρώ που «τρέχει» η εταιρεία με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2022, χρηματοδοτούμενα από ίδια κεφάλαια, τραπεζικό δανεισμό, αναπτυξιακούς νόμους, αλλά και κοινοτικά προγράμματα. Η διοίκηση της Agrino πάντως δεν αποκλείει το ενδεχόμενο εισόδου στρατηγικού επενδυτή στην εταιρεία ή την είσοδό της στο Χρηματιστήριο Αθηνών, αποκαλύπτοντας ταυτόχρονα ότι ήδη της «έχουν χτυπήσει την πόρτα» άλλες εταιρείες και funds, χωρίς ωστόσο να έχει προχωρήσει κάποια σχετική συμφωνία.

Σε 30 χώρες

Σύμφωνα με όσα ανέφερε χθες, στο πλαίσιο συνάντησης με δημοσιογράφους, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Agrino, Αναστάσιος Πιστιόλας, η εταιρεία σήμερα εξάγει τα προϊόντα της σε 30 χώρες, ενώ το 2019 οι πωλήσεις εκτός Ελλάδας ενισχύθηκαν κατά 8% σε σύγκριση με το 2018. Οι εξαγωγές της Agrino αντιστοιχούν στο 13% του συνολικού της τζίρου και στο 20% του όγκου παραγωγής. Στόχος είναι στην επόμενη διετία οι εξαγωγές να αντιστοιχούν στο 30% του όγκου παραγωγής, ενώ πιο μακροπρόθεσμος στόχος είναι το 50% των πωλήσεων να προέρχεται από το εξωτερικό.

«Οι εξαγωγές είναι λόγος επιβίωσης», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Αγις Πιστιόλας, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Agrino. Ιδιαίτερη βαρύτητα θα δοθεί τα επόμενα χρόνια στην ενίσχυση της παρουσίας της εταιρείας σε μεγάλες αλλά εξαιρετικά ανταγωνιστικές αγορές, όπως αυτή των ΗΠΑ, η οποία είναι μεγάλη ορυζοπαραγωγός χώρα, σε χώρες της Δυτικής Ευρώπης, αλλά ακόμη και στην Αυστραλία και στην περιοχή της Απω Ανατολής.

Η μεγαλύτερη αγορά για την Agrino είναι σήμερα το Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά από τις πιο εντυπωσιακές προσθήκες των τελευταίων μηνών είναι αυτή της Ισλανδίας και του Κονγκό, όπου η ελληνική εταιρεία εξάγει ρυζογκοφρέτες. Το εν λόγω προϊόν γνωρίζει θεαματικούς ρυθμούς ανάπτυξης και εντός συνόρων, έχοντας αποσπάσει μέσα σε λιγότερο από 12 μήνες από την τοποθέτησή του στην αγορά μερίδιο περίπου 25%. Η εγχώρια αγορά ρυζογκοφρέτας ανέρχεται σε περίπου 10 εκατ. ευρώ, και μέχρι πρότινος κατακλυζόταν από εισαγόμενα προϊόντα.

Το επόμενο διάστημα οι ρυζογκοφρέτες της Agrino αναμένεται να τοποθετηθούν σε περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, αλλά και σε εστιατόρια μεγάλων εταιρειών, τραπεζών και ομίλων, τα οποία διαχειρίζεται η εταιρεία βιομηχανικού catering «Γευσήνους». Η επιτυχία και μάλιστα πολύ γρήγορα του εν λόγω προϊόντος είναι βασικό κίνητρο για την απόφαση της Agrino αφενός να παραγάγει το επόμενο διάστημα και νέους κωδικούς ρυζογκοφρέτας και αφετέρου να δραστηριοποιηθεί συνολικά στην κατηγορία της υγιεινής διατροφής, τόσο των σνακ όσο και των κανονικών γευμάτων, βασισμένα στα όσπρια που έχουν υψηλό πρωτεϊνικό φορτίο.

Ανοδικά

Το 2019 οι καθαρές πωλήσεις της Agrino διαμορφώθηκαν σε 29,3 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 6,3% σε σύγκριση με το 2018, ενώ τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων ξεπέρασαν τα 2 εκατ. ευρώ, έναντι 1,56 εκατ. ευρώ το 2018. Αύξηση κατά 10% σημείωσε και ο αριθμός των εργαζομένων, που σήμερα ανέρχονται σε 174. Το επενδυτικό πρόγραμμα, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί σε δύο χρόνια, αποσκοπεί στον εκσυγχρονισμό της παραγωγής, στην αύξηση της δυναμικότητας και στην αναβάθμιση των υποδομών αποθήκευσης – ξήρανσης των πρώτων υλών.