ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η εξαγορά της Kristelcom ενισχύει τα μεγέθη της Audiovisual

21s1audiov

Ολοένα και περισσότερο θα αποτυπώνεται η επίδραση από την εξαγορά της Kristelcom στα οικονομικά μεγέθη της AVE (όπως είναι η νέα ονομασία της Audiovisual), η οποία υλοποιεί αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, της τάξης των 8 εκατ. ευρώ, ποσό που οι βασικοί μέτοχοι της εταιρείας έχουν ήδη καταβάλει.

Η εταιρεία έχει αποκτήσει το 100% της Kristelcom Investment Limited και τo 50,01% της Kristelcom Limited, αντίστοιχα, έναντι 7 εκατ. ευρώ, ενώ το υπόλοιπο αντληθέν, μέσω της ΑΜΚ, ποσό ύψους 863.000 ευρώ (μετά την αφαίρεση των εξόδων έκδοσης) θα χρησιμοποιηθεί ως κεφάλαιο κίνησης.

Η AVE, που δραστηριοποιείται στον τομέα της ψυχαγωγίας και στη διανομή προϊόντων τεχνολογίας, προχώρησε το 2019 σε ευρεία αναδιάρθρωση με πυλώνα την απόκτηση, πέρυσι τον Ιούνιο, του ομίλου Kristelcom, ο οποίος ελέγχει τις εταιρείες Globalsat και Teleunicom, που έχουν ως αντικείμενο τη διανομή προϊόντων τεχνολογίας, οικιακών μικροσυσκευών και αυτοματισμού γραφείου.  Με τα έως τώρα δεδομένα η δραστηριότητα της Kristelcom αντιστοιχεί σε έως 70% του κύκλου εργασιών και της λειτουργικής κερδοφορίας της AVE, με τον τζίρο να αυξάνεται σε 25,9 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο από 19,3 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2018. Σε μηνιαία βάση, η συνεισφορά της εξαγορασθείσας Kristelcom στα συνολικά έσοδα του ομίλου υπολογίζεται σε 9 εκατ. ευρώ.

Οπως αναφέρει στην «Κ» ο εντεταλμένος σύμβουλος της AVE Θωμάς Ρούμπας, το 2020 θα ενσωματωθούν πλήρως τα μεγέθη της Kristelcom στον όμιλο, με την εισηγμένη να επικεντρώνεται στην περαιτέρω βελτίωση των επιδόσεών της «είτε μέσω οργανικής ανάπτυξης των υφιστάμενων εταιρειών είτε μέσω νέων εξαγορών».

Η AVE θέτει ως στόχο την αύξηση του κύκλου εργασιών της στα 200 εκατ. ευρώ το 2024 και την επιστροφή στην κερδοφορία του bottom line με ορίζοντα το 2022. Για τον στόχο αυτό, η εταιρεία επιδιώκει να ενισχύσει περαιτέρω τη «βεντάλια» των προϊόντων της που διαθέτει μέσω λιανικής, τομέας που παρουσιάζει πολύ μεγάλες προοπτικές, όπως εξηγεί ο κ. Ρούμπας.

Σήμερα, στα brands που ο όμιλος Kristelcom αντιπροσωπεύει, ανήκουν τα Samsung, Huawei, Sony, Lenovo, Celly, Sencor, Lamart, Yenkee, Fieldman, Sage κ.ά.

Με δεδομένα 2018, ο τζίρος του ομίλου Kristelcom, που διαθέτει μηδενικό δανεισμό, ανέρχεται σε περίπου 120 εκατ. ευρώ, ενώ το EBITDA διαμορφώνεται σε περίπου 4 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι σήμερα Παρασκευή θα πραγματοποιηθεί η αποκοπή του δικαιώματος για τη λήψη του μερίσματος και η προσαρμογή της τιμής της μετοχής της εταιρείας.