ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Legrand επενδύει στον «έξυπνο» ηλεκτρικό εξοπλισμό

i-legrand-ependyei-ston-exypno-ilektriko-exoplismo-2365887

Στην αγορά της πληροφορικής εισέρχεται η γαλλική Legrand. Η εταιρεία παραγωγής ηλεκτρικού εξοπλισμού φέρνει νέα προϊόντα που, για τη λειτουργία τους, εκτός από ηλεκτρική ισχύ, απαιτείται και πρόσβαση στο Διαδίκτυο. Σύμφωνα με τα στελέχη της επιχείρησης, μια σειρά νέων προϊόντων που σχεδιάζεται στόχο έχει να καταστεί μέρος του Διαδικτύου. Η πρόσβαση σε αυτό θα γίνεται μέσω κινητού τηλεφώνου και το προϊόν όταν λειτουργεί θα αποστέλλει πληροφορίες στο κινητό. Ακόμη και η εικόνα του προσώπου που βρίσκεται μπροστά στην κάμερα του θυροτηλεφώνου θα μπορεί μέσω δικτύου Wi-Fi να γίνει διαθέσιμη στο κινητό, οπουδήποτε αυτό βρίσκεται πάνω στη Γη. Μάλιστα ο χρήστης του τηλεφώνου θα μπορεί να ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του στον επισκέπτη από μακριά.

Πάντως σήμερα οι πωλήσεις «έξυπνου» ηλεκτρικού εξοπλισμού παραμένουν χαμηλές, ειδικά στη χώρα μας. Αντιστοιχούν μόλις στο 3%-4% των ετήσιων πωλήσεων της ελληνικής Legrand, ήτοι μόλις 1 εκατ. ευρώ σε ένα σύνολο εσόδων που το 2019 ανήλθαν σε 30 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, όπως επισημαίνουν τα στελέχη της εταιρείας, καθώς τα θέματα της (φυσικής) ασφάλειας και της ενεργειακής απόδοσης ανέρχονται σε σημαντικότητα, ενώ ταυτόχρονα η διείσδυση των κινητών τηλεφώνων (smartphones) φτάνει στο 100%, δημιουργούν τις κατάλληλες προϋποθέσεις για την αξιοποίηση του «έξυπνου» ηλεκτρικού εξοπλισμού, όπως διακόπτες, κάμερες, θυροτηλέφωνα κ.λπ. Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Legrand Ελλάδας Σωτήρη Τζαμάρα, η συγκεκριμένη αγορά είναι ιδιαιτέρως ανερχόμενη και επιδίωξη της γαλλικής εταιρείας είναι η ανάπτυξή της κατά 30% ετησίως. Εν γένει όμως η αγορά ηλεκτρικού εξοπλισμού ανακάμπτει στην Ελλάδα. Παρόλο που βρίσκεται στο 50% του μεγέθους που είχε προ κρίσης, η αγορά διαρκώς διευρύνεται.

Πέρυσι οι πωλήσεις ηλεκτρικού εξοπλισμού σημείωσαν αύξηση 6% και φέτος η ανάπτυξη αναμένεται να κυμανθεί στο 6% έως 8%. Προς την κατεύθυνση αυτή συνέβαλαν αφενός μεν οι ανακαινίσεις ξενοδοχειακών μονάδων, αφετέρου δε οι ανακαινίσεις διαμερισμάτων με στόχο να αξιοποιηθούν μέσω βραχυχρόνιας μίσθωσης (τύπου Airbnb). Πάντως η αγορά παραμένει ακόμη σε χαμηλά επίπεδα σε σχέση με το 2008. Τότε είχε ανέλθει σε 720 εκατ. ευρώ και πλέον κινείται στα 350 εκατ. ευρώ. Ωστόσο είναι πολύ υψηλότερα από τα επίπεδα των 220 εκατ. ευρώ που είχε φτάσει τη διετία 2012-13. Σύμφωνα με τον κ. Τζαμάρα, η αγορά δεν επανήλθε ποτέ στα επίπεδα του 2008 όταν οι καταναλωτές αγόραζαν για τα σπίτια τους διακόπτες ρεύματος 15 ευρώ ή και ακριβότερους. Τώρα η κατανάλωση περιορίζεται σε διακόπτες αξίας της τάξης των 2 ή 3 ευρώ.