«Εξελίσσουμε την Blueground σε μια εταιρεία παγκόσμιας εμβέλειας»

«Εξελίσσουμε την Blueground σε μια εταιρεία παγκόσμιας εμβέλειας»

3' 37" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Η Blueground είναι μία εταιρεία που με έχει εντυπωσιάσει με το όραμά της αλλά και με όσα έχει πετύχει σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα». Με αυτά τα λόγια, η Βάλια Μαρουγιάννη, η νέα γενική διευθύντρια της Blueground στην Αθήνα παρουσιάζει στην «Κ» τους λόγους για τους οποίους εντάχθηκε στην ομάδα της Blueground, μιλώντας και για τις αναπτυξιακές προοπτικές της εταιρείας. Η προσθήκη της, ύστερα και από την εμπειρία της στη Microsoft και στη Royal Bank of Scotland επισφραγίζει κάτι αρκετά ευδιάκριτο: την ωρίμανση μιας νεοφυούς εταιρείας, που αναδύθηκε στο εγχώριο οικοσύστημα μόλις το 2013. «Οι 4 άνθρωποι που δημιούργησαν τότε την Blueground είχαν συγκεκριμένο όραμα και συγκεκριμένους στόχους, δοκίμαζαν και απέρριπταν, ακολουθούσαν μία διαδικασία τύπου trial error», αναφέρει η ίδια.

Με αυτή την τακτική, οι 4 δημιουργοί μετέβαλαν το σκηνικό στην αγορά του real estate, μία αγορά που τα τελευταία χρόνια συνέβαλε καθοριστικά στη γέννηση νέων ιδεών. «Η Blueground έχει διαμορφώσει μια νέα τάση στο real estate όπως και το Airbnb στον τομέα των τουριστικών μισθώσεων» σημειώνει η κ. Μαρουγιάννη, τονίζοντας ωστόσο ότι «το θέμα δεν είναι να ανέβεις στην κορυφή αλλά και να καταφέρεις να διατηρηθείς. Αυτό δεν αφορά μόνο τις startups αλλά και όλες τις εταιρείες».

Η Blueground κατόρθωσε να εντοπίσει και να καλύψει ένα μεγάλο κενό στην αγορά, βοηθώντας στελέχη εταιρειών ή πρεσβειών να βρουν σπίτι κοντά σε επιχειρηματικά κέντρα εύκολα και άμεσα. Αντικείμενο λοιπόν της δραστηριότητάς της είναι η μίσθωση και η διαχείριση υφιστάμενων κατοικιών. Αφού πρώτα έρθει σε συμφωνία με τους ιδιοκτήτες τους, η Blueground τα επιπλώνει, τα εξοπλίζει και ύστερα τα υπενοικιάζει για μεσαίο ή μεγάλο χρονικό διάστημα (μέσος όρος 6 μήνες). «Ωστόσο, εκτός από τα στελέχη επιχειρήσεων, έχουμε παρατηρήσει τελευταία να επιλέγουν την Blueground και άτομα άλλου προφίλ που είναι πιο ευέλικτα και μετακινούνται συνέχεια. Αυτοί για παράδειγμα είναι κυρίως νέοι οι οποίοι δεν επιθυμούν να δαπανήσουν χρήματα για να αγοράσουν έπιπλα, αφού κατά την αναχώρησή τους δεν γνωρίζουν πώς να τα αξιοποιήσουν», σημειώνει. Η ίδια μάλιστα προσθέτει ότι «το 40% των ενοίκων μας στην Αθήνα, από την ίδρυση της εταιρείας μέχρι σήμερα, είναι από την Ελλάδα».

Η κ. Μαρουγιάννη έχει υπό την εποπτεία της την Αθήνα, την πρώτη αγορά, εντός της οποίας η Blueground δοκίμασε τις υπηρεσίες της. «Στην Αθήνα διαχειριζόμαστε πάνω από 700 ακίνητα, ενώ το σύνολο της αγοράς σημειώνει από πέρυσι αύξηση που υπερβαίνει το 40%», αναφέρει η ίδια. «Το πιο σημαντικό είναι ότι δεν έχουμε απώλειες ακινήτων από το χαρτοφυλάκιό μας. Πρόκειται δηλαδή για ακίνητα τα οποία διαχειριζόμαστε αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα. Τέτοια περίοδο πέρυσι τα μεγέθη ανάπτυξης της εταιρείας ήταν μεν εντυπωσιακά, όμως ήταν πολύ πιο συρρικνωμένα σε σχέση με τώρα. «Η εταιρεία τότε μετρούσε συνολικά 300 εργαζομένους, εκ των οποίων οι 140 ήταν στην Αθήνα. Τώρα ο αριθμός τους έχει ανεβεί στους 500, από τους οποίους οι μισοί απασχολούνται στα γραφεία μας στην Αθήνα». Οσον αφορά τον αριθμό των διαμερισμάτων που αυτήν τη στιγμή περιλαμβάνονται στο χαρτοφυλάκιό της, «αυτός ανέρχεται σε πάνω από 3.500 παγκοσμίως όταν την ίδια περίοδο πέρυσι ήταν στα 1.800».

«Στην Αθήνα στοχεύουμε μέσα στο 2020 να αυξήσουμε τον στόλο των ακινήτων μας ώστε να φθάσουν τα 1.000 μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Στην πρωτεύουσα υπάρχει τεράστια ζήτηση, γι’ αυτό προς το παρόν δεν εξετάζουμε άλλες πόλεις της Ελλάδας. Επίσης, σαν Blueground προτεραιότητα μας είναι να επεκτείνουμε τη δραστηριότητά μας σε άλλες αγορές αλλά και να συνεχίσουμε να αναπτυσσόμαστε στις υφιστάμενες».

Το 2019 υπήρξε χρονιά-ορόσημο για την εταιρεία. Από τη μία η Blueground ολοκλήρωσε δύο γύρους χρηματοδότησης, φτάνοντας τα 78 εκατ. δολ., από την άλλη εισήλθε σε δύσκολες και άκρως ανταγωνιστικές αγορές, όπως σε εκείνη του Λονδίνου, του Παρισιού και του Σιάτλ. «Παρότι κάθε μέρα προστίθενται και νέα διαμερίσματα, προς το παρόν έχουμε εντάξει 15 διαμερίσματα σε κάθε μία από τις καινούργιες πόλεις, στοχεύοντας να φθάσουμε τα 250 σε κάθε μία από αυτές μέχρι το τέλος του 2020». Η ίδια χαρακτηρίζει «τολμηρή» την απόφαση της ομάδας να εισέλθει πολύ νωρίς στην αγορά των ΗΠΑ, κάτι που ωστόσο της έδωσε τη δυνατότητα να επεκταθεί και σε άλλες πόλεις αλλά και να αντλήσει εξωτερική χρηματοδότηση. «Μόνο στις ΗΠΑ η εταιρεία έχει φθάσει να διαχειρίζεται 1.800 διαμερίσματα, εκ των οποίων περισσότερα από 450 είναι στη Νέα Υόρκη. Το επόμενο όμως διάστημα, το βλέμμα μας θα είναι στραμμένο προς την Ευρώπη, με στόχο τελικά να εντάξουμε στο χαρτοφυλάκιό μας 50.000 διαμερίσματα σε 50 πόλεις παγκοσμίως μέσα στα επόμενα χρόνια», καταλήγει η ίδια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή