Σε κυνήγι προσφορών επιδίδονται οι καταναλωτές

Σε κυνήγι προσφορών επιδίδονται οι καταναλωτές

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Εξαρτημένοι» από τις προσφορές φαίνεται πως εξακολουθούν να είναι λιανέμποροι και καταναλωτές, καθώς, παρά την κατ’ επανάληψιν αποκήρυξη αυτών από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, οι προωθητικές ενέργειες όχι μόνο δεν έχουν σταματήσει, αλλά αυξάνεται η συμμετοχή τους στον τζίρο των συνολικών πωλήσεων. Λύσεις όπως για παράδειγμα οι εξατομικευμένες προσφορές δεν φαίνεται ακόμη να αποδίδουν, καθώς οι καταναλωτές «εκπαιδεύτηκαν» τα χρόνια της κρίσης να αναζητούν προσφορές παντού, σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων, ενώ ταυτόχρονα εξακολουθούν να έχουν περιορισμένο εισόδημα και επομένως κάθε άλλο παρά γυρίζουν την πλάτη στις προωθητικές ενέργειες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI που παρουσιάζει σήμερα η «Κ», τον Ιανουάριο του 2020 το 23,9% του συνολικού τζίρου των σούπερ μάρκετ στα λεγόμενα ταχυκίνητα προϊόντα (βασικά είδη διατροφής, ατομικής φροντίδας και νοικοκυριού που καταναλώνονται γρήγορα και αγοράζονται συχνά) προερχόταν από προσφορές. Πρόκειται για ποσοστό υψηλότερο κατά 3,2 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2019. Τα αντίστοιχα ποσοστά στα προϊόντα ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (π.χ. σαμπουάν, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα κ.ά.) είναι υψηλότερα. Τον Ιανουάριο του 2020, από τις προωθητικές ενέργειες προερχόταν το 37% του τζίρου σε αυτή την κατηγορία προϊόντων έναντι 34,5% τον Ιανουάριο του 2019. Συνολικά το 2019 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 36,6% και το 2018, 35,4%. Αξίζει να σημειωθεί ότι πλέον δυνατά στον «πόλεμο» των προσφορών έχουν μπει και τα τρόφιμα. Τον Ιανουάριο του 2020, από προωθητικές ενέργειες προήλθε το 21,6% των πωλήσεων (σε αξία) τροφίμων, ποσοστό αυξημένο κατά 3,8 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2019.

Και μπορεί οι εκτεταμένες προωθητικές ενέργειες σε τυποποιημένα προϊόντα να αποτελούν πληγή για τα σούπερ μάρκετ –φυσικά και για τη βιομηχανία–, καθώς κερδίζουν τζίρο και μερίδια αλλά χάνουν κέρδη, δεν συμβαίνει όμως το ίδιο με τα χύμα, τα νωπά προϊόντα. Τα τελευταία αποτελούν ολοένα και μεγαλύτερη πηγή εσόδων για τα σούπερ μάρκετ, εις βάρος κυρίως των εξειδικευμένων καταστημάτων τροφίμων (κρεοπωλεία, ιχθυοπωλεία, οπωροπωλεία κ.ά.), εξέλιξη η οποία αποτυπώνεται διαρκώς και στα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ).

Τον πρώτο μήνα του 2020 ο τζίρος των σούπερ μάρκετ από τα χύμα προϊόντα (τα λεγόμενα επί ζυγίω) αυξήθηκε, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, κατά 6,4% σε ετήσια βάση και διαμορφώθηκε σε 135 εκατ. ευρώ, ενώ των τυποποιημένων προϊόντων αυξήθηκε κατά 2,4% και διαμορφώθηκε σε 403 εκατ. ευρώ. Συνολικά ο τζίρος των σούπερ μάρκετ ενισχύθηκε τον Ιανουάριο του 2020 κατά 3,4%. Αύξηση, μάλιστα, καταγράφηκε σε όλες τις κατηγορίες χύμα προϊόντων, με εξαίρεση τα ψάρια. Η μεγαλύτερη αύξηση, 17,2%, καταγράφηκε στις πωλήσεις κρέατος, ακολουθούν οι σαλάτες με 13,3%, οι πωλήσεις κοτόπουλου με 9,1% και αλλαντικών με 6,2%. Αύξηση 2,4% κατέγραψαν οι πωλήσεις λαχανικών, ενώ οι πωλήσεις χύμα γαλακτοκομικών – τυροκομικών, που αποτελεί και τη μεγαλύτερη κατηγορία στα χύμα προϊόντα, ενισχύθηκαν κατά 3,2%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή