Το έργο του ΑΔΜΗΕ στην Κρήτη κέρδισε η Siemens – ΤΕΡΝΑ

Το έργο του ΑΔΜΗΕ στην Κρήτη κέρδισε η Siemens – ΤΕΡΝΑ

2' 33" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η κοινοπραξία των Siemens-ΤΕΡΝΑ επικράτησε έναντι αυτής της Νari – General Electric – Mytilineos στον διαγωνισμό του ΑΔΜΗΕ για τους σταθμούς μετατροπής που θα τοποθετηθούν στην ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με την Αττική.

Μετά περίπου τέσσερις μήνες διεξοδικού ελέγχου και αξιολόγησης των τεχνικών προδιαγραφών του προτεινόμενου εξοπλισμού μετασχηματιστών από τις κορυφαίες διεθνώς εταιρείες του κλάδου, ο ΑΔΜΗΕ κατέληξε στην τεχνολογία της Siemens και υπέγραψε τα σχετικά πρακτικά. Τις αμέσως επόμενες ημέρες η διοίκηση του ΑΔΜΗΕ θα αρχίσει διαπραγματεύσεις με τη Siemens για τη βελτίωση του προϋπολογισμού του έργου, ύψους 380 εκατ. ευρώ.

Η τεχνική αξιολόγηση των προσφορών ήταν το δυσκολότερο κομμάτι της διαγωνιστικής διαδικασίας, καθώς ο ΑΔΜΗΕ θα έπρεπε να αξιολογήσει τεχνικά χαρακτηριστικά που εφαρμόζονται για πρώτη φορά σε τέτοια βάθη και να διασφαλίσει τον βέλτιστο τεχνολογικό εξοπλισμό για την εμβληματική και πολύπαθη ταυτόχρονα ηλεκτρική διασύνδεσης Κρήτης – Αττικής.

Η Siemens έχει μεταξύ άλλων κατασκευάσει δύο μεγάλα συναφή έργα, το Viking και το Nemo. Το Viking Link συνδέει υποθαλάσσια τα ηλεκτρικά συστήματα της Βρετανίας και της Δανίας, κατά μήκος 760 χλμ., επιτρέποντας την ανταλλαγή ηλεκτρικής ενέργειας μεταξύ των δύο χωρών. Το Nemo Link συνδέει με υποβρύχιο καλώδιο το ενεργειακό πάρκο Richborough στο Κεντ, στο Ηνωμένο Βασίλειο, και το Zeebrugge του Βελγίου. Η ηλεκτρική διασύνδεση είναι η πρώτη μεταξύ των δύο χωρών ικανή να μεταφέρει μέχρι 1.000 MW στα 400 kV με ετήσια δυναμικότητα μεταφοράς 8,76 Twh και είναι πλήρως λειτουργική από τον Ιανουάριο του 2019.

Στόχος της διοίκησης του ΑΔΜΗΕ είναι η υπογραφή της σύμβασης με την κοινοπραξία της Siemens μέσα στο δεύτερο 15νθήμερο του Απριλίου. Το ίδιο διάστημα εκτιμάται πως θα «πέσουν» οι υπογραφές και για τα καλωδιακά τμήματα του έργου με τις ανάδοχες εταιρείες (Prysmian, Nexans και Ελληνικά Καλώδια – ΝΚΤ), συνολικού προϋπολογισμού 615 εκατ. ευρώ, αφού εκδοθεί προηγουμένως η απαιτούμενη περιβαλλοντική άδεια (ΑΕΠΟ) από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, που αναμένεται μέσα στον Μάρτιο. Από τη στιγμή που θα υπογραφούν οι συμβάσεις, θα μεσολαβήσει περίπου ένας μήνας για την έγκρισή τους από το Ελεγκτικό Συνέδριο του κράτους για να ξεκινήσει η κατασκευή της διασύνδεσης, με στόχο την υλοποίησή του σε διάστημα 36 μηνών.

Για την υλοποίηση του έργου θα απαιτηθούν κεφάλαια ύψους 1 δισ. ευρώ, τα οποία πηγές του ΑΔΜΗΕ και του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας θεωρούν ήδη διασφαλισμένα. Ποσό της τάξης των 200 εκατ. ευρώ έχει τοποθετηθεί για το έργο ως μετοχικό κεφάλαιο της θυγατρικής του ΑΔΜΗΕ, «Aριάδνη Ιnterconnection», που έχει αναλάβει την υλοποίησή του. Ποσό της τάξης των 350-400 εκατ. ευρώ θα προέλθει από κονδύλια του ΕΣΠΑ για τα οποία πηγές του ΑΔΜΗΕ αναφέρουν ότι έχουν πάρει προέγκριση από τις Βρυξέλλες, ενώ περί τα 400 εκατ. θα προέλθουν από τραπεζική χρηματοδότηση, για τη διασφάλιση της οποίας ο ΑΔΜΗΕ βρίσκεται σε επαφές με εγχώρια και διεθνή χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.

Η χρηματοδότηση του σχεδίου μέσω της εισόδου τρίτων επενδυτών στο μετοχικό κεφάλαιο της «Αριάδνης» δεν φαίνεται να προκρίνεται, επί του παρόντος τουλάχιστον, παρά το ενδιαφέρον που έχει εκφράσει η κινεζική State Grid, που αποτελεί και τον στρατηγικό επενδυτή του ΑΔΜΗΕ. Επιφυλάξεις γι’ αυτής της μορφής χρηματοδότηση φέρεται να έχει εκφράσει η πλευρά του Δημοσίου, ως βασικός μέτοχος του ΑΔΜΗΕ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή