ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Εκτός τέθηκαν δύο σχήματα από έργο του ΟΛΘ

ektos-tethikan-dyo-schimata-apo-ergo-toy-olth-2371740

Με απώλειες αναμένεται να προχωρήσει, όπως όλα δείχνουν, ο διαγωνισμός για την επέκταση του έκτου προβλήτα του ΟΛΘ στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ένα έργο της τάξεως των 130 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες, η εισήγηση της επιτροπής του διαγωνισμού αφήνει εκτός της συνέχειας δύο από τα συνολικά επτά σχήματα που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον στην πρώτη φάση του έργου, το οποίο θα επιτρέψει στον ΟΛΘ να ενισχύσει σημαντικά το μεταφορικό έργο του και συνεπώς και τα έσοδά του.

Ασφαλείς πληροφορίες αναφέρουν ότι η κοινοπραξία των εταιρειών «Ακτωρ» και ΤΕΚΑΛ κατέθεσε ελλιπή στοιχεία φακέλου, καθώς απουσίαζε η δήλωση πιστοληπτικής ικανότητας της πρώτης. Πηγές προσκείμενες στην «Ακτωρ» απέδιδαν χθες την εν λόγω κίνηση στην απόφαση της διοίκησης να διαλύσει τη συνεργασία με την ΤΕΚΑΛ, λόγω «απώλειας της εμπιστοσύνης προς τον εταίρο μας», όπως σημείωναν χαρακτηριστικά.

Αυτό συνέβη εξαιτίας της πρόσφατης κίνησης της ΤΕΚΑΛ να κινηθεί εναντίον της «Ακτωρ» σε άλλο διαγωνισμό, που αφορούσε την κατασκευή αποχετευτικού δικτύου στον Δήμο Παλλήνης, ένα έργο 58 εκατ. ευρώ. Στο εν λόγω έργο είχε μειοδοτήσει προ διετίας η «Ακτωρ», για να ακολουθήσει προσφυγή της κοινοπραξίας Intrakat, η οποία είχε εγείρει ζητήματα που άπτονταν της γνωστής υπόθεσης με την έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Εντέλει, η ΕΥΔΑΠ έκανε δεκτή την προσφυγή της Intrakat, με αποτέλεσμα η «Ακτωρ» να ετοιμάζει με τη σειρά της νέα προσφυγή. Ενόψει της κίνησης αυτής, η ΤΕΚΑΛ κατέθεσε τον φετινό Φεβρουάριο επιστολή προς την ΕΥΔΑΠ επιχειρηματολογώντας υπέρ της ανάθεσης του έργου στην ίδια και στην Intrakat. Η κίνηση αυτή θεωρήθηκε «casus belli» από την «Ακτωρ», η οποία και επέλεξε να διακόψει τη συνεργασία της με την ΤΕΚΑΛ. Στελέχη της τελευταίας, πάντως, σημείωναν χθες ότι οι λόγοι για τον επικείμενο αποκλεισμό του σχήματος από τον διαγωνισμό του ΟΛΘ ήταν άλλοι, και δη οικονομικής φύσεως, επιρρίπτοντας ευθύνες στον εταίρο τους για τις ελλείψεις στον φάκελο που τελικά κατατέθηκε.

Αναφορικά με το έτερο σχήμα που δεν θα συνεχίσει στον διαγωνισμό του ΟΛΘ, πληροφορίες ανέφεραν ότι πρόκειται για την κοινοπραξία Intrakat – Vittadello – Sales, χωρίς ωστόσο να έχει ληφθεί ακόμη κάποια οριστική απόφαση, κάτι που αναμένεται να συμβεί μετά τις διακοπές του Πάσχα, όταν και προβλέπεται να συνεδριάσει το διοικητικό συμβούλιο του οργανισμού. Πάντως, εφόσον επικυρωθούν τα παραπάνω και από το διοικητικό συμβούλιο, στη συνέχεια του διαγωνισμού θα συμμετάσχουν τελικά πέντε σχήματα, συγκεκριμένα η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – Eiffage, η Archirodon, η Acciona Construccion και οι κοινοπραξίες Μυτιληναίος – Rover Maritime – Χριστόφορος Κωνσταντινίδης Α.Ε. και Αβαξ – Etermar – NV Besix. Εφόσον δεν υπάρξουν νέες ανατροπές, οι παραπάνω όμιλοι θα υποβάλουν τις δεσμευτικές οικονομικές προσφορές τους.

Το έργο της επέκτασης του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ αποτελεί τον καταλύτη για τη μελλοντική ανάπτυξη του λιμανιού, καθώς θα επιτρέψει την εξυπηρέτηση περισσότερων εμπορευματοκιβωτίων σε σχέση με το σημερινό μέγεθος των 550.000 ετησίως, επιτρέποντας παράλληλα και την κάλυψη των αναγκών και μεγαλύτερων πλοίων, τα οποία σήμερα αποφεύγουν τη Θεσσαλονίκη λόγω του μικρού βάθους του λιμανιού. Το έργο προβλέπει τη δημιουργία ενός νέου κρηπιδώματος, μήκους 460 μέτρων, με ωφέλιμο βάθος 17,6 μέτρων, και τη δημιουργία μιας επιπλέον χερσαίας ζώνης, πλάτους τουλάχιστον 300 μέτρων. Η διάρκεια κατασκευής έχει προσδιοριστεί σε τρία χρόνια.