ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στις 18 Μαΐου η κατάθεση προσφορών για την ΕΛΒΟ

stis-18-ma-oy-i-katathesi-prosforon-gia-tin-elvo-2375000

Νέα αναβολή για τις 18 Μαΐου δόθηκε στην προθεσμία υποβολής προσφορών για την Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ). Η EY που «τρέχει» τη διαδικασία ως ειδικός εκκαθαριστής της προβληματικής κρατικής εταιρείας, είχε αρχικά δώσει παράταση έως τις 28 Απριλίου για τον δημόσιο πλειοδοτικό διαγωνισμό για την εκποίηση, με ελεύθερη διαπραγμάτευση, των περιουσιακών στοιχείων της ΕΛΒΟ. Η αρχική προθεσμία είχε προσδιοριστεί για τις 2 Απριλίου, αλλά αναβλήθηκε λόγω των εξελίξεων με την πανδημία. Κύκλοι του υπουργείου Οικονομικών και της ειδικής εκκαθάρισης σημειώνουν πως η αρχιτεκτονική του διαγωνισμού είναι τέτοια που επιτρέπει την προσκόμιση διευκρινιστικών εγγράφων –εάν κάτι τέτοιο ζητηθεί και η διενεργούσα αρχή το εγκρίνει– και μετά την υποβολή φακέλου. Οι προσφορές θα αξιολογηθούν τόσο για το προσφερόμενο τίμημα όσο και για το επενδυτικό σχέδιο που θα τις συνοδεύει.

Ενδιαφέρον για την ΕΛΒΟ έχουν εκδηλώσει τουλάχιστον επτά επενδυτές. Σύμφωνα με πληροφορίες, στους υποψηφίους περιλαμβάνονται η ισραηλινή Plasan, πιθανώς με ευρύτερο ισχυρό ισραηλινό σχήμα, η ιταλική Ferrovie dello Stato στον όμιλο της οποίας ανήκει και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η γερμανική Krauss-Maffei Wegmann (KMW), η νοτιοαφρικανική Paramount Group, η ελληνική Kouimtzis Group, ο όμιλος Πετρόπουλου που συνεργάζεται με τον όμιλο IVECO και η Intracom Defence.

Η ΕΛΒΟ βρίσκεται από το 2014 σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης με σωρευμένες ζημίες 170,3 εκατ. ευρώ και συνολικές υποχρεώσεις που έφταναν τα 85,4 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία είχε ιδρυθεί το 1972 ως Στάγιερ Ελλάς με σκοπό την παραγωγή και διάθεση φορτηγών οχημάτων, γεωργικών ελκυστήρων και σταθερών κινητήρων. Το 1986 η συμμετοχή των Αυστριακών είχε μεταβιβαστεί στο ελληνικό Δημόσιο. Το 2000 ο όμιλος Μυτιληναίος είχε αποκτήσει, μέσω διεθνούς διαγωνισμού, το 43% των μετοχών και το management. Η «Μυτιληναίος» αποχώρησε από την εταιρεία το καλοκαίρι του 2010.