«Ζωντανό» το ενδιαφέρον Κινέζων επενδυτών για την Astra Airlines

«Ζωντανό» το ενδιαφέρον Κινέζων επενδυτών για την Astra Airlines

2' 14" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μέσα στο καλοκαίρι φιλοδοξεί η διοίκηση της Astra Airlines να ολοκληρώσει τη σχεδιαζόμενη συμφωνία εξαγοράς πλειοψηφικού ποσοστού της βορειοελλαδίτικης αεροπορικής εταιρείας από μια από τις μεγαλύτερες κινεζικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των αερομεταφορών στη Χώρα του Δράκου. Ο αερομεταφορέας, που διατηρεί βάση στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, έχει αναστείλει, από τον Νοέμβριο του 2019, τις πτήσεις του, υπό το βάρος προβλημάτων ρευστότητας. Εκτοτε, η επόμενη μέρα στην οποία προσβλέπει η Astra Airlines για τη συνέχιση της δραστηριότητάς της σχετίζεται με την επίτευξη συμφωνίας εξαγοράς με Κινέζους επενδυτές και με δέλεαρ το χαμηλό απαιτούμενο τίμημα, που είναι της τάξεως των 15 εκατ. ευρώ, όσα, δηλαδή, τα χρέη της.

Τα σχέδια αυτά «πάγωσαν» λόγω της πανδημίας και πλέον –με την κανονικότητα να αποκαθίσταται στην Κίνα και αργά αλλά σταθερά στην Ευρώπη, όπως και στην Ελλάδα ενόψει της σταδιακής άρσης των μέτρων περιορισμού– φαίνεται ότι οι δύο πλευρές ξαναπιάνουν το νήμα της σχεδιαζόμενης αυτής επένδυσης, που δεν μπορεί να μη συνοδεύεται από πληθώρα αβεβαιοτήτων. Αυτό υποστηρίζουν στην «Κ» πηγές της Astra Airlines, σύμφωνα με τις οποίες οι Κινέζοι διατηρούν θερμό το ενδιαφέρον τους για την απόκτηση πλειοψηφικού μεριδίου στην αεροπορική, όπως προκύπτει από ηλεκτρονική αλληλογραφία και τηλεδιασκέψεις μεταξύ των δύο πλευρών.

Οι ίδιες πηγές διατείνονται ότι, παρά την πρωτοφανή και βαθιά κρίση που βιώνουν παγκοσμίως οι αερομεταφορές, η βορειοελλαδίτικη εταιρεία, λόγω του μικρού μεγέθους της και ιδίως των περιορισμένων κεφαλαίων που απαιτούνται, εξυπηρετεί τον στρατηγικό στόχο των Κινέζων. Την απόκτηση, δηλαδή, ποσοστού πλειοψηφίας και του management στην Astra Airlines, η οποία θα τους επιτρέψει να εκτελούν πτήσεις στους ευρωπαϊκούς αιθέρες χωρίς να υπόκεινται στους περιορισμούς των αερομεταφορέων τρίτων χωρών ως προς τη διάθεση χρονοθυρίδων απο-προσγείωσης (slots). Την ίδια στιγμή, λόγω του μικρού μεγέθους της Astra Airlines, η εξαγορά της από τους Κινέζους δεν θα προκαλέσει αντιδράσεις περί κινεζικής επικυριαρχίας στην ευρωπαϊκή αγορά αερομεταφορών. Στόχος των Κινέζων, όπως αναφέρουν από την ελληνική αεροπορική, είναι να μετατρέψουν την Astra σε χαμηλού κόστους αερομεταφορέα, που θα λειτουργεί σε πρώτη φάση με μισθωμένα αεροσκάφη και σε δεύτερο στάδιο –αφότου αδειοδοτηθούν– με αεροπλάνα της κινεζικής κρατικής αεροπορικής εταιρείας Comac.

Η Astra εμφανίζει υποχρεώσεις ύψους 15 εκατ. ευρώ, με την αναστολή λειτουργίας των δικαστηρίων λόγω κορωνοϊού να της επιτρέπει να παραμένει προστατευμένη έναντι των πιστωτών της, καθώς είχε εξασφαλίσει προσωρινή διαταγή, μέχρι το πρώτο εικοσαήμερο του Μαρτίου, από το Μονομελές Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης. Διαθέτει τέσσερα ιδιόκτητα αεροσκάφη: ένα τύπου Bae-146-300, ένα δικινητήριο ελικοφόρο τούρμπο-προπ τύπου ATR72-202 και δύο δικινητήρια τούρμπο-προπ τύπου ATR42-300, τα οποία είναι υποθηκευμένα από την Τράπεζα Πειραιώς. Για την οριστικοποίηση της συμφωνίας, όπως αναφέρουν ενημερωμένες πηγές, απαιτείται να διανυθούν ακόμη πολλά… μίλια και κυρίως να αποκατασταθεί η αεροπορική σύνδεση Ελλάδας – Κίνας, ώστε εκπρόσωποι των Κινέζων επενδυτών να μεταβούν στην έδρα της Astra Airlines.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή