Ενισχυμένες πωλήσεις λόγω κορωνοϊού για την Ahold Delhaize

Ενισχυμένες πωλήσεις λόγω κορωνοϊού για την Ahold Delhaize

2' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ισχυρή αύξηση πωλήσεων και περιθωρίων κέρδους προκάλεσε η πανδημία του κορωνοϊού κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020 στον όμιλο Ahold Delhaize, ο οποίος στην Ελλάδα έχει παρουσία μέσω της αλυσίδας σούπερ μάρκετ «ΑΒ Βασιλόπουλος». Ακόμη πιο αξιοσημείωτη είναι η αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων του ομίλου, επίσης συνεπεία της πανδημίας, γεγονός που οδηγεί τη διοίκηση της Ahold Delhaize να κατευθύνει μεγάλο μέρος των επενδυτικών δαπανών της στη βελτίωση των ψηφιακών υπηρεσιών.

Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί, όπως τόνισε η διοίκηση του ομίλου κατά τον σχολιασμό των αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου σε τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές, ότι αφενός ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων επιβραδύνθηκε τον Απρίλιο, αφετέρου το υψηλό περιθώριο κέρδους που παρατηρήθηκε είναι συγκυριακό και δεν αποτυπώνονται σε αυτό οι πιέσεις που δέχθηκε ο όμιλος από την αύξηση του λειτουργικού κόστους.

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε χθες η Ahold Delhaize, οι καθαρές πωλήσεις της το α΄ τρίμηνο του 2020 διαμορφώθηκαν σε 18,2 δισ. ευρώ αυξημένες κατά 14,7%, ενώ οι καθαρές πωλήσεις που έγιναν μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων του ομίλου διαμορφώθηκαν σε 1,34 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 37,9% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020. Το λειτουργικό περιθώριο κέρδους διαμορφώθηκε στο 5,3%, αυξημένο κατά 0,9% σε σύγκριση με το α΄ τρίμηνο του 2019. Τα λειτουργικά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 1,66 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 22,9%. Η πανδημία αύξησε σημαντικά και τις ταμειακές ροές του ομίλου, οι οποίες έφτασαν το 1,228 δισ. ευρώ από αρνητικές ταμειακές ροές 136 εκατ. ευρώ το α΄ τρίμηνο του 2019.

Η συμβολή της COVID-19 στα αποτελέσματα του ομίλου φαίνεται ακόμη πιο ξεκάθαρα στα παρακάτω στοιχεία: το δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου οι πωλήσεις του ενισχύθηκαν κατά 4,1% σε σύγκριση με το αντίστοιχο δίμηνο του 2019, ενώ τον Μάρτιο, όταν πλέον η πανδημία είχε εξαπλωθεί στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης και ξεκινούσαν τα περιοριστικά μέτρα, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 26,7%.

Στην Ευρώπη, όπου εντάσσεται και η δραστηριότητα της «ΑΒ Βασιλόπουλος» (σ.σ. στα αποτελέσματα δεν υπάρχει ειδική αναφορά στην αλυσίδα στην Ελλάδα) οι καθαρές πωλήσεις της Ahold Delhaize διαμορφώθηκαν το α΄ τρίμηνο του 2020 σε 6,89 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 11%, ενώ οι ηλεκτρονικές πωλήσεις σε 1,02 δισ. ευρώ αυξημένες κατά 36,3%.

Για το σύνολο του 2020, οι επενδυτικές δαπάνες της Ahold Delhaize υπολογίζονται σε περίπου 2,5 δισ. ευρώ, με τη διοίκηση να επισημαίνει χθες ότι κάποια επενδυτικά σχέδια αναπόφευκτα θα καθυστερήσουν, όμως από την άλλη θα επιταχυνθούν οι επενδύσεις που αφορούν τις ψηφιακές υπηρεσίες του ομίλου και τη βελτίωση της λεγόμενης πολυκαναλικής εμπειρίας αγορών (omnichannel).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή