ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Εως 90% οι απώλειες της Coca-Cola HBC στο κανάλι της εστίασης

Εως 90% οι απώλειες της Coca-Cola HBC στο κανάλι της εστίασης

Σε περικοπή των κεφαλαιουχικών δαπανών κατά 100 εκατ. ευρώ και πλέον, σε σχέση με ό,τι είχε προϋπολογισθεί αρχικά, και άλλων 100 εκατ. ευρώ λειτουργικών δαπανών, κυρίως από τις δράσεις μάρκετινγκ, προχωρεί η Coca-Cola HBC AG ως αντίδραση στο ισχυρό πλήγμα που έχουν δεχθεί οι πωλήσεις της λόγω κορωνοϊού και ειδικά αυτές που αφορούν το κανάλι της κατανάλωσης εκτός σπιτιού. Την ίδια ώρα, πάντως, η διοίκηση του ομίλου, διά στόματος του διευθύνοντος συμβούλου της Ζόραν Μπογκντάνοβιτς, εκφράζει την πεποίθηση ότι η Coca-Cola HBC θα βγει πιο δυνατή, αλλά και πιο έξυπνη από αυτή την κρίση, ενώ η ισχυρή της θέση από πλευράς ρευστότητας και μεριδίων τη φέρνει σε πιο ευνοϊκή θέση για να αξιοποιήσει ευκαιρίες εξαγορών όταν αυτές παρουσιαστούν. Ταυτόχρονα παρακολουθεί τις νέες καταναλωτικές συνήθειες που αναπτύχθηκαν την περίοδο του lockdown και θεωρεί ότι θα παγιωθούν και μετά τη σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων, όπως είναι η τηλεργασία και η αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών.

Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε χθες η Coca-Cola HBC AG, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση διαμορφώθηκαν το α΄ τρίμηνο του 2020 σε 1,4 δισ. ευρώ, μειωμένα κατά 1,2%. Ο όγκος πωλήσεων ενισχύθηκε κατά 3,1%, καθώς διαμορφώθηκε κατά το φετινό πρώτο τρίμηνο σε 483,7 εκατ. κιβώτια, έναντι 469,2 εκατ. κιβωτίων πέρυσι. Στην Ελλάδα, το έτος ξεκίνησε σύμφωνα με τις προσδοκίες. Ωστόσο, τα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν επέφεραν μεγάλη πτώση του όγκου πωλήσεων τον Μάρτιο, που οδήγησε σε υποχώρηση κατά υψηλό μονοψήφιο ποσοστό στο τρίμηνο. Τον Απρίλιο, μήνας που δεν περιλαμβάνεται βεβαίως στα αποτελέσματα του α΄ τριμήνου, τα έσοδα του ομίλου σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση μειώθηκαν κατά 37,2%, ενώ ο όγκος πωλήσεων τον ίδιο μήνα υποχώρησε κατά 27,3%. Σημειώνεται ότι τον Απρίλιο υπήρχαν περιοριστικά μέτρα σε όλες τις αγορές όπου δραστηριοποιείται η Coca-Cola HBC, πλην της Λευκορωσίας. Στη διάρκεια, πάντως, της τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές για τον σχολιασμό των οικονομικών αποτελεσμάτων, η διοίκηση του ομίλου εκτίμησε πως οι χειρότερες επιδόσεις για το τρέχον έτος είναι αυτές του Απριλίου και του Μαΐου.

Οι μεγαλύτερες απώλειες προέρχονται από το κανάλι της εστίασης –κανάλι με μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους σε σχέση με το κανάλι της λιανικής–, με τον όμιλο να κάνει λόγο για μείωση των πωλήσεων της τάξης του 70%- 90% την περίοδο των περιοριστικών μέτρων. Το κανάλι αυτό, σε αγορές όπως της Ιταλίας, της Ελλάδας, της Αυστρίας και της Ελβετίας, αντιπροσωπεύει πάνω από το 40% των συνολικών εσόδων του ομίλου.

Οι πωλήσεις από τη λιανική τις πρώτες εβδομάδες των περιοριστικών μέτρων είχαν ως συνέπεια τη διψήφια αύξηση πωλήσεων για τον όμιλο, συνέπεια της υπεραποθεματοποίησης των νοικοκυριών. Αυτή η αύξηση αντιστάθμισε μέρος μόνο των απωλειών που υπήρξαν από την αναστολή λειτουργίας της εστίασης, καθώς μάλιστα στα τέλη Μαρτίου παρατηρήθηκε εξορθολογισμός των πωλήσεων, ενώ τον Απρίλιο καταγράφηκε μείωση και σε αυτό το κανάλι.

Προσαρμοζόμενος στις νέες καταναλωτικές συνήθειες, ο όμιλος έδωσε και θα συνεχίσει να δίνει σημασία σε προϊόντα προστιθέμενης αξίας και στον κλάδο των αλκοολούχων ποτών για κατανάλωση στο σπίτι, καθώς και στο ηλεκτρονικό εμπόριο.