ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αναθεωρεί το επενδυτικό της πλάνο η «Κρι Κρι»

gkat_26_1405_page_1_image_0002

Διαδικασία επαναξιολόγησης του επενδυτικού της πλάνου έχει υιοθετήσει η «Κρι Κρι» λόγω των εξελίξεων, αλλά κυρίως λόγω της αβεβαιότητας που έχει προκαλέσει η πανδημία του κορωνοϊού στο μακροοικονομικό περιβάλλον. Μάλιστα, η ίδια η εταιρεία αναφέρει στην οικονομική της έκθεση για τη χρήση του 2019 ότι η διαδικασία αυτή θα μπορούσε να οδηγήσει σε καθυστέρηση ή ακόμη και σε αναβολή επενδύσεων. Η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία βρίσκεται επίσης και σε διαδικασία αναθεώρησης των οικονομικών της στόχων για το τρέχον έτος, ενώ ήδη έχει προχωρήσει και σε υπολογισμό αναμενόμενων πιστωτικών ζημιών, ακολουθώντας σχετική οδηγία που εξέδωσε στα τέλη Μαρτίου η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.

Πέρα από τις πιθανές απώλειες που θα έχει λόγω της πανδημίας στην κατηγορία του παγωτού, επηρεαζόμενη από τη μειωμένη τουριστική κίνηση, αυτό που φαίνεται να φοβάται περισσότερο η διοίκηση της «Κρι Κρι» είναι η είσοδος της ελληνικής οικονομίας, αλλά και των οικονομιών των λοιπών ευρωπαϊκών χωρών στις οποίες πραγματοποιεί σημαντικές εξαγωγές, σε ένα νέο κύκλο ύφεσης. «Επειτα από την επίσημη έξοδο της χώρας από το πρόγραμμα οικονομικής προσαρμογής, το μακροοικονομικό και χρηματοοικονομικό περιβάλλον στην Ελλάδα εμφάνιζε σημάδια σταθεροποίησης. Ωστόσο η τρέχουσα υγειονομική κρίση, συνεπεία της COVID-19, επιτείνει την αβεβαιότητα αναφορικά με τον μακροοικονομικό αντίκτυπο των διακυμάνσεων του εξωτερικού περιβάλλοντος», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην οικονομική έκθεση της «Κρι Κρι».

Αναφερόμενη στον κλάδο γαλακτοκομικών, η «Κρι Κρι» επισημαίνει ότι αυτός αποδεικνύεται ιδιαιτέρως ανθεκτικός, μιας και εντάσσεται στα βασικά είδη διατροφής, και τα μέχρι στιγμής στοιχεία δεν δείχνουν να έχουν επηρεαστεί αρνητικά οι πωλήσεις. Ο κλάδος παγωτού, από την άλλη, εμφανίζεται περισσότερο ευάλωτος, τονίζει η «Κρι Κρι», καθώς συνδέεται με τη λεγόμενη αυθόρμητη κατανάλωση, ενώ επηρεάζεται και από την τουριστική κίνηση. Η αύξηση βεβαίως των πωλήσεων από τα σούπερ μάρκετ και από τα take away καταστήματα αναμένεται να μετριάσει τις όποιες επιπτώσεις.

Το 2019, πάντως, η «Κρι Κρι» έκανε ρεκόρ πωλήσεων και έσπασε, όπως είχε προαναγγείλει από τα τέλη του περασμένου Οκτωβρίου ο επικεφαλής της κ. Π. Τσινάβος, το φράγμα των 100 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών της διαμορφώθηκε σε 112,90 εκατ. ευρώ έναντι 94,23 εκατ. ευρώ το 2018, καταγράφοντας αύξηση 19,8%. Τα λειτουργικά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 21,12 εκατ. ευρώ έναντι 17,29 εκατ. ευρώ το 2018, τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν το 2019 σε 17,57 εκατ. ευρώ από 14,24 εκατ. ευρώ το 2018, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 15,02 εκατ. ευρώ έναντι 10,12 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, το διοικητικό συμβούλιο της «Κρι Κρι» θα προτείνει στη γενική συνέλευση των μετόχων τη διανομή μερίσματος 0,18 ευρώ/μετοχή (μεικτά) για τη χρήση του 2019 έναντι μερίσματος 0,15 ευρώ/μετοχή (μεικτά) για τη χρήση του 2018.

Οι εξαγωγές της αυξήθηκαν το 2019 κατά 36,27% και αντιστοιχούν στο 41,24% του συνολικού της τζίρου. Το 2019 η εταιρεία πραγματοποίησε επενδύσεις ύψους 15,6 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι η «Κρι Κρι» είχε ανακοινώσει επενδύσεις συνολικού ύψους 27 εκατ. ευρώ για την τριετία 2019-2021, οι οποίες έχουν υπαχθεί στον αναπτυξιακό νόμο. Μένει, ωστόσο, να δούμε εάν τελικώς φέτος η «Κρι Κρι» θα αναθεωρήσει το επενδυτικό της πρόγραμμα ως προς το ύψος αλλά και ως προς το είδος των επενδύσεων.