ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Δύσκολη η είσοδος της «Κρι Κρι» σε νέες αγορές λόγω κορωνοϊού

15krikri

Την επανεξέταση του επενδυτικού πλάνου της «Κρι Κρι» στη σκιά των νέων δεδομένων που δημιουργεί στο οικονομικό περιβάλλον η υγειονομική κρίση, επιβεβαίωσε χθες ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας Κωνσταντίνος Σαρμαδάκης. «Το επενδυτικό μας πρόγραμμα βρίσκεται υπό αξιολόγηση μέχρι να έχουμε μια καλύτερη εικόνα για την κατάσταση. Ισως αναβάλουμε κάποιες επενδύσεις» ανέφερε χαρακτηριστικά στη διάρκεια του σχολιασμού των αποτελεσμάτων της γαλακτοβιομηχανίας για τη χρήση του 2019. Υπενθυμίζεται ότι σχετική αναφορά για το επενδυτικό πρόγραμμα υπήρχε στην οικονομική έκθεση της «Κρι Κρι»για τη χρήση του 2019, η οποία δημοσιοποιήθηκε την Τετάρτη 13 Μαΐου.

Στις αρχές του 2020, πάντως, πραγματοποιήθηκαν επενδύσεις ύψους 3 εκατ. ευρώ, ενώ το σχέδιο για μονάδα παραγωγής βιοαερίου, προϋπολογισμού 5 εκατ. ευρώ, προγραμματίζεται όχι για φέτος, αλλά για το 2021, όπως σημείωσε ο κ. Σαρμαδάκης.

Από το επενδυτικό πρόγραμμα της «Κρι Κρι»για την τριετία 2019-2021, συνολικού ύψους 27 εκατ. ευρώ, έχουν πραγματοποιηθεί επενδύσεις ύψους 18 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων και των 3 εκατ. ευρώ στις αρχές του τρέχοντος έτους. Στην πραγματικότητα, δηλαδή, πέραν της επένδυσης για τη μονάδα του βιοαερίου, η οποία παραπέμπεται για το 2021, υπό συζήτηση είναι επενδύσεις άλλων 4 εκατ. ευρώ.

Εκτός από ενδεχόμενες αλλαγές στο επενδυτικό πλάνο, η πανδημία καθιστά δύσκολη και την επέκταση της «Κρι Κρι»σε νέες αγορές, όπως σημείωσε ο οικονομικός διευθυντής του ομίλου. Ο ίδιος, πάντως, χαρακτήρισε ως πολλά υποσχόμενες αγορές για το γιαούρτι τη Σουηδία και την Ιρλανδία. Ερωτηθείς σχετικά με το εάν η εταιρεία έχει συνάψει συμβόλαια με νέους πελάτες, είτε για τοποθέτηση επώνυμων προϊόντων σε ξένες αλυσίδες είτε για παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, ο ίδιος απάντησε αρνητικά, προσθέτοντας ωστόσο ότι έχουν επεκταθεί τα υφιστάμενα συμβόλαια.

Αυτό το οποίο ανησυχεί την «Κρι Κρι»τόσο στην Ελλάδα όσο και στις άλλες χώρες όπου δραστηριοποιείται είναι πως οι πωλήσεις γιαουρτιού, οι οποίες για την ώρα παραμένουν ισχυρές, ενδέχεται να επηρεασθούν αρνητικά από πιθανή μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος, ενώ ειδικά στην εγχώρια αγορά η διοίκηση εκτιμά ένταση του ανταγωνισμού στην κατηγορία. Το ευτύχημα για την «Κρι Κρι»είναι ότι δεν έχει μεγάλη έκθεση στο κανάλι της εστίασης και συνολικά του HORECA, καθώς οι πωλήσεις της εκεί αποτελούν λιγότερο από το 5% του τζίρου της.

Η κατηγορία του παγωτού θεωρείται πιο ευάλωτη και εκτιμάται ότι θα επηρεασθεί αρνητικά από τη μείωση του τουρισμού και της λεγόμενης αυθόρμητης κατανάλωσης.

Ωστόσο, η «Κρι Κρι»υπολογίζει ότι θα ενισχυθούν οι πωλήσεις στο κανάλι του σούπερ μάρκετ, μετριάζοντας τις απώλειες που υπάρχουν στα μικρά σημεία πώλησης, καθώς και η κατανάλωση στις αστικές περιοχές.

Οι πωλήσεις γιαουρτιού στην Ελλάδα διαμορφώθηκαν το 2019 σε 44,28 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 13,4%, ενώ οι εξαγωγές γιαουρτιού ανήλθαν σε 40,15 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 34,8% σε σύγκριση με το 2018. Οι πωλήσεις παγωτού στην Ελλάδα διαμορφώθηκαν το 2019 σε 21,7 εκατ. ευρώ, ενισχυμένες κατά 4,8%, ενώ εκτός Ελλάδας έφθασαν τα 6,4 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 45,5%.