ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επενδύουν στις e-πωλήσεις τα Mothercare

gkat_26_2005_page_1_image_0004

Την κρίση ως ευκαιρία «βλέπει» η διοίκηση της «Ι. Κλουκίνας – Ι. Λάππας» που στην Ελλάδα αναπτύσσει τα γνωστά καταστήματα βρεφικών ειδών Mothercare και παιχνιδιών Early Learning Center. Ευκαιρία τόσο για περαιτέρω ανάπτυξη των ηλεκτρονικών πωλήσεων όσο και για αύξηση του μεριδίου αγοράς της μέσω ενδεχομένως και πιθανών εξαγορών άλλων εταιρειών που θα προκύψουν ως συνέπεια της αναμενόμενης οικονομικής ύφεσης.

Πίσω από αυτή την αισιόδοξη αντίληψη βρίσκεται το γεγονός ότι αφενός κατά τη διάρκεια του lockdown η εταιρεία αύξησε σημαντικά τις ηλεκτρονικές της πωλήσεις και αφετέρου οι πωλήσεις στα φυσικά καταστήματα, μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων, βρίσκονται σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, αλλά και πολύ πάνω από τις προσδοκίες που είχε η διοίκηση της εταιρείας.

«Το διάστημα από τις 18 Μαρτίου έως τις 22 Απριλίου το mothercare.gr συγκράτησε το 48% των συνολικών πωλήσεων του αντίστοιχου διαστήματος του 2019, ενώ ο όγκος των καθημερινών παραγγελιών αυξήθηκε σημαντικά σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 1.200%. Μέσω του e-shop πουλήθηκαν περίπου 90.000 προϊόντα, εκτελέστηκαν 30.000 παραγγελίες και για την εξυπηρέτηση των πελατών διευρύνθηκε το τμήμα τηλεφωνικής εξυπηρέτησης. Σε κάποιες κατηγορίες, όπως είναι τα παιχνίδια, το ηλεκτρονικό κατάστημα διατήρησε το 70% του τζίρου», επεσήμανε χθες στη διάρκεια διαδικτυακής συνέντευξης Τύπου η κ. Βιολέττα Λάππα, διευθύνουσα σύμβουλος της «Ι. Κλουκίνας – Ι. Λάππας».

Η ίδια πρόσθεσε ότι ενώ το ηλεκτρονικό κατάστημα ήταν πριν από το lockdown έκτο σε πωλήσεις στο σύνολο των καταστημάτων της εταιρείας, τώρα πλέον είναι πρώτο και μάλιστα συνεχίζει να έχει αυξημένες πωλήσεις ακόμη και μετά την 11η Μαΐου, οπότε ξεκίνησαν να λειτουργούν τα φυσικά καταστήματα.

Το γεγονός αυτό οδηγεί την εταιρεία σε αναθεώρηση του επενδυτικού της σχεδιασμού με το μεγαλύτερο βάρος να δίνεται στον ψηφιακό μετασχηματισμό. Στην κατεύθυνση αυτή η εταιρεία προχωράει ή ακόμη και επισπεύδει συγκεκριμένες δράσεις. Αυτές είναι:

– Χρήση προγράμματος CRM (διαχείρισης σχέσεων με τους πελάτες) προκειμένου να παρέχει εξατομικευμένες προσφορές.

– Διεύρυνση του χαρτοφυλακίου προϊόντων που διατίθενται μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος ειδικά σε ό,τι αφορά τα προϊόντα βασικών προμηθευτών βρεφικού εξοπλισμού. Με αυτόν τον τρόπο, σημείωσε η κ. Λάππα, το ηλεκτρονικό κατάστημα θα λειτουργεί ως ένα είδος marketplace.

– Στα μικρά καταστήματα, όπου δεν υπάρχει η δυνατότητα οι πελάτες να δουν την πλήρη συλλογή των προϊόντων, οι πωλητές θα τα δείχνουν μέσω tablets.

– Θα παρέχεται η υπηρεσία click & collect (δηλαδή παραγγελία από το ηλεκτρονικό κατάστημα και παραλαβή από το φυσικό κατάστημα), προκειμένου να μειώνεται ο χρόνος παραμονής των καταναλωτών μέσα στο φυσικό κατάστημα. 

– Σε όλα αυτά τα κανάλια πωλήσεων θα είναι δυνατή η αξιοποίηση του προγράμματος επιβράβευσης που έχει η εταιρεία μέσω της κάρτας συλλογής πόντων και εξαργύρωσης αυτών.

Συνολικά, σύμφωνα με την κ. Λάππα, το ηλεκτρονικό κατάστημα ενώ αντιστοιχούσε στο 3% του τζίρου, μπορεί να ξεπεράσει το 10% των συνολικών εσόδων της εταιρείας.

Το επενδυτικό πλάνο της «Ι. Κλουκίνας – Ι. Λάππας» περιλαμβάνει ακόμη την έναρξη λειτουργίας δεύτερου καταστήματος στην αγορά της Σερβίας εντός του φετινού καλοκαιριού και την ανάπτυξη ηλεκτρονικού καταστήματος στη Ρουμανία τον προσεχή Σεπτέμβριο.