ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το ούζο κυριότερο εξαγόμενο προϊόν της ελληνικής ποτοποιίας

ouzo

Αύξηση κατά 0,72% (σε αξία) και κατά 4,30% (σε ποσότητα) παρατηρείται συνολικά στις εξαγωγές ελληνικών αποσταγμάτων για το 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, τα οποία επεξεργάστηκε ο Σύνδεσμος Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων & Αλκοολούχων Ποτών (ΣΕΑΟΠ).

Από τα στατιστικά στοιχεία προκύπτει ότι η Ευρώπη αποτελεί τον κύριο δέκτη των εξαγόμενων αποσταγμάτων καθώς απορροφά το 80% της συνολικής ποσότητας τους με βασικότερη χώρα προορισμού την Γερμανία.

Όσον αφορά τις τρίτες χώρες, παρατηρείται κι εκεί αύξηση στις ελληνικές εξαγωγές αποσταγμάτων σε όγκο κατά 7,04%.

Κυριότερο εξαγόμενο προϊόν της ελληνικής ποτοποιίας, αποτελεί το ούζο, καθώς, για το 2019, καταλαμβάνει, το 68% (σε όγκο) του συνόλου των εξαγωγών ελληνικών αποσταγμάτων.

Το ούζο, λόγω της υψηλής ποιότητάς του, φαίνεται να έχει καθιερωθεί ακόμα και σε μεγάλες χώρες του εξωτερικού, όπως η Γερμανία και μπορεί να ανταγωνίζεται επάξια αλκοολούχα, που προέρχονται από χώρες με παράδοση στις εξαγωγές τοπικών αλκοολούχων όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Γαλλία κ.λπ.

Σημαντική είναι η συμβολή του κλάδου αλκοολούχων στα φορολογικά έσοδα. Πιο αναλυτικά, τα έσοδα από τον ΕΦΚ στα αλκοολούχα ποτά διαμορφώθηκαν, το 2019, σε 291 εκατ. ευρώ, σε αντίθεση με τα ανταγωνιστικά προϊόντα (μπίρα, κρασί) για τα οποία τα έσοδα από τον ΕΦΚ κυμάνθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ