ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κέρδη και μεγάλη αύξηση τζίρου για τον ΟΛΘ το 2019

kerdi-kai-megali-ayxisi-tziroy-gia-ton-olth-to-2019-2380017

Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 17,8%, στα 68,981 εκατομμύρια ευρώ, και κερδών EBITDA στα 29,748 εκατομμύρια ανακοίνωσε για το 2019 ο Οργανισμός Λιμένα Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ). Η εισηγμένη «συνεχίζει με προσήλωση και συνέπεια τον σχεδιασμό και τη στρατηγική της, με κύριο στόχο την κατοχύρωση της θέσης της τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και στις αγορές των γειτονικών χωρών, παρά τις δυσκολίες που έχει επιφέρει η εξάπλωση της πανδημίας της COVID-19 σε διεθνές και εγχώριο επίπεδο», σημειώνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, Σωτήρης Θεοφάνης.

Η διακίνηση στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 5,7%. Ο όγκος των φορτίων του συμβατικού λιμένα αυξήθηκε κατά 19% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, με αποτέλεσμα ο κύκλος εργασιών αυτής της δραστηριότητας να αυξηθεί από 18,9 εκατ. το 2018 σε 22,3 εκατ. πέρυσι. Τα έσοδα από την εκμετάλλευση χώρων σημείωσαν αύξηση 26% ενώ η επιβατική κίνηση παρέμεινε στα ίδια επίπεδα.

Το μεικτό κέρδος αυξήθηκε από 27,47 εκατ. το 2018 σε 32,2 εκατ. (+17,8%) παραπέμποντας σε μεικτό περιθώριο κέρδους 46,7%. Σύμφωνα με το management, «η αύξηση αυτή, όπως και το προηγούμενο έτος, δεν οφείλεται μόνο στην αυξημένη διακίνηση, αλλά και στη βελτίωση της λειτουργικής απόδοσης, τόσο στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων όσο και στον σταθμό συμβατικού φορτίου. Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους αυξήθηκαν κατά 0,3%, από 16,4 εκατ. το 2018 σε 16,45 εκατ. το 2019, διαμορφώνοντας το περιθώριο καθαρού κέρδους σε 24%. Η καθαρή κερδοφορία επηρεάστηκε κυρίως από δύο παράγοντες, τη σταδιακή εφαρμογή της νέας οργανωτικής δομής, η οποία αναμένεται να συμβάλει στην περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας τα επόμενα έτη, και την πλήρη εφαρμογή του ΔΠΧΑ 16, επισημαίνει η ΟΛΘ Α.Ε.

Υπενθυμίζεται πως την προηγούμενη εβδομάδα η εισηγμένη και οι εργαζόμενοι ύστερα από πολύμηνες διαπραγματεύσεις υπέγραψαν επιχειρησιακή συλλογική σύμβαση εργασίας έως τα τέλη του 2021. Οσον αφορά τις επιπτώσεις της πανδημίας φέτος, η ΟΛΘ έχει ήδη ανακοινώσει ότι η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και συμβατικού φορτίου για τον μήνα Μάρτιο σημείωσε πτώση της τάξεως του 11% και 2,5% αντίστοιχα. Για το τρέχον δεύτερο τρίμηνο εκτιμάται πως η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και συμβατικού φορτίου θα παρουσιάσει μείωση κατά 12% και 27% αντίστοιχα, σε σύγκριση με το β΄ τρίμηνο του 2019.